וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט למזכיר ההגנה אוסטין: "ישראל לא תשלוט בעזה בתחומים האזרחיים"

עודכן לאחרונה: 18.12.2023 / 21:07

במהלך מסיבת העיתונאים הדגיש אוסטין את תמיכת ארצות הברית בישראל, אך העלה ביקורת בנושא הרג אזרחים בעזה. עוד הוסיף מזכיר ההגנה האמריקני כי ארצות הברית תפעל "לקדם את פתרון שתי המדינות". גלנט הוסיף כי "אנחנו בונים נתיבים לשותפים לא עוינים בצד השני"

שר הביטחון גלנט ומזכיר ההגנה האמריקני אוסטין במסיבת עיתונאים/לע"מ

שר הביטחון גלנט קיים היום מסיבת עיתונאים יחד עם מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין. בדבריו, הדגיש אוסטין את תמיכת ארצות הברית בישראל ואת זכותה של ישראל להגן על עצמה. לעומת זאת, הדגיש מזכיר ההגנה את הצורך בהגנה על האוכלוסיה הפלסטינית בעזה: "יש לשמור על חוקי המלחמה". גלנט נשאל על שאלת השליטה בעזה ביום שאחרי: "ישראל לא תשלוט בעזה בתחומים האזרחיים".

גלנט פתח את דבריו ואמר כי אנחנו "72 יום בתוך מלחמה שלא רצינו. קבענו את מטרות המלחמה - השמדת חמאס והחזרת החטופים. האויבים המשותפים שלנו בעולם מסתכלים על מה שקרוה ויודעים שניצחון ישראלי הוא ניצחון של העולם החופשי בראשות ארצות הברית".

גלנט הדגיש כי ישראל לא נלחמת נגד תושבי עזה, אלא נגד חמאס. גלנט אמר על ארגוון הטרור כי "הם מתחבאים מאחורי אזרחים. הם השקיעו מיליארדי דולרים במנהרות במקום ברווחת האוכלוסייה". עוד הוסיף גלנט והצהיר כי בדרום הרצועה, צה"ל מתמקד בחיסול הנהגת החמאס. שר הביטחון פנה אל מקבילו האמריקני, ואמר כי שניהם נלחמו בעבר נגד ארגון טרור, וכי שניהם יודעים שזה יקח זמן. הוא ציין כי צה"ל פועל להעביר סיוע הומניטרי לאזרחי עזה, אולם ציין כי "חייבים לזכור ש-129 חטופים עדיין מוחזקים בעזה. זה הנושא ההומניטרי המרכזי".

מסיבת העיתונאים של שר הביטחון יואב גלנט ומזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין. לשכת העיתונות הממשלתית
"ניצחון ישראלי הוא ניצחון של העולם החופשי" גלנט ואוסטין/לשכת העיתונות הממשלתית

בנושא גבול הצפון, אמר גלנט כי צה"ל נחוש ליצור מציאות ביטחונית חדשה בגבול הצפון על בסיס החלטת מועצת הביטחון 1701, במסגרתה יידחף חיזבאללה מהגבול. "אנחנו מעדיפים לעשות זאת תוך הגעה להבנות אבל אם זה לא יקרה בדרכים דיפלומטיות לא נהסס לפעול".

גלנט הוסיף בנושא זה ואמר כי ישראל מחפשת פיתרון דיפלומטי למצב בגבול הצפון, כדי שחיזבאללה לא יאיים על ישובים ישראלים. אולם הוסיף והזהיר כי "באותו זמן אנחנו נערכים לכל תרחיש ונדע מה לעשות וננצח. אנחנו מקווים שחיזבאללה יבין שהגיע הזמן לעצור".

כשנשאל על התוכניות עבור רצועת עזה ביום שאחרי המלחמה, ענה שר הביטחון כי ישראל רוצה "משהו אחר" בעזה. "חמאס לא ישלוט בעזה. יהיה לנו חופש פעולה ביטחוני בעזה בעתיד ולא יהיה איום צבאי מעזה. ישראל לא תשלוט בעזה בתחומים האזרחיים. אנחנו בונים נתיבים לשותפים לא עויינים בצד השני", מסר.

עוד בוואלה!

על רקע השיר "אל תשליכני לעת זקנה": חמאס פרסם סרטון של 3 חטופים

לכתבה המלאה
מסיבת העיתונאים של שר הביטחון יואב גלנט ומזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
רוצים "משהו אחר" בעזה ביום שאחרי המלחמה. אוסטין וגלנט, היום/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

לאחר דבריו של גלנט, נאם מזכיר הביטחון האמריקני, לויד אוסטין. המזכיר פתח את דבריו והדגיש שוב את תמיכתה של ארצות הברית בישראל. "ישראל לא תחזור להיות כמו שהייתה ב-6 באוקטובר" מסר אוסטין, "צעירים נרצחו במסיבה, הורים נורו לעיני ילדיהם, נשים הותקפו מינית. אף מדינה לא צריכה לסבול כזו סכנה". לבסוף, חזר ואמר כי המסר האמריקני הוא כי לישראל יש זכות להגן על עצמה.

מזכיר ההגנה אוסטין גינה בנאומו את ארגון הטרור חמאס. "חמאס מתחבא מאחורי אזרחים פלסטינים חפים מפשע. חמאס מוביל את הישראלים והפלסטינים למעגל סבל בלתי פוסק. אסור שחמאס יוכל לבצע פעולות טרור מעזה נגד ישראל", הצהיר אוסטין.

אוסטין הוסיף והדגיש את חשיבות הגנה על חייהם של אזרחי עזה. "יש לשמור על חוקי המלחמה. להגן על חיי תושבים פלסטינים בעזה זו גם חובה מוסרית וגם דבר נכון מבחינה אסטרטגית". עוד מסר כי על ישראל לפעול לעצירת אלימות מצד מתנחלים נגד פלסטינים בגדה. בנוסף, ציין גם כי החזרת החטופים נשארה בעדיפות גבוהה עבור ממשל ביידן. "נפעל להחזיר את כולם הביתה", אמר.

לויד אוסטין, שר ההגנה האמריקני, 22 בנובמבר 2021. רויטרס
"אינטרס ישראלי ופלסטיני להתקדם לפתרון שתי מדינות". אוסטין/רויטרס

מזכיר הביטחון התייחס גם הוא לתוכניות ליום אחרי המלחמה, ואמר כי "ארצות הברית סבורה שזה אינטרס ישראלי ופלסטינים להתקדם לפתרון שתי מדינות. שיתקיימו אחת לצד השנייה. אנחנו יודעים כמה זה קשה במיוחד אחרי ה-7 באוקטובר אבל המשך חוסר היציבות רק ישחק לידי חמאס".

לבסוף הביע אוסטין את חששותיו מהרחבת הסיכסוך למדינות נוספות. המזכיר מסר כי ארצות הברית קוראת לחיזבאללה "לא לבצע צעדים שיובילו לעימות רחב יותר". כמו כן, קרא לאיראן "לבצע צעדים לבלימת הסלמה אזורית".

מוקדם יותר היום, נפגש אוסטין עם ראש הממשלה נתניהו. השניים דנו איום החות'ים בים האדום, והמזכיר האמריקני מסר כי "ארצות הברית מובילה כוח משימה רב-לאומי כדי לתמוך בעקרון חופש השיט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully