וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו למזכיר ההגנה של ארה"ב: "החות'ים מאיימים על חופש השיט של כולנו"

עודכן לאחרונה: 18.12.2023 / 17:18

בפגישה שהתקיימה בין השניים, התייחס המזכיר לויד אוסטין להתקפות הנשנות של המורדים החות'ים על כלי שיט בים האדום, וכן לתמיכה שהם מקבלים מאיראן: "חייבת להיפסק". נתניהו: "האינטרס לפעול נגדם הוא לא רק שלנו, אלא של העולם המתורבת כולו"

תיעוד שפרסמו החות'ים מההשתלטות ספינת גלקסי לידר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מזכיר ההגנה של ארצות הברית לויד אוסטין התייחס היום (שני) להתקפות הנשנות מצד המורדים החות'ים על כלי שיט בים האדום, וטען כי מדינתו "מובילה כוח משימה רב-לאומי כדי לתמוך בעקרון חופש השיט". זאת, בתום פגישה שקיים עם ראש הממשלה נתניהו בתל אביב, ובפתח הפגישה המורחבת עם חברי קבינט המלחמה.

בין דבריו, בפגישה שהתקיימה יחד עם בכירים נוספים במערכת הביטחון הישראלית, בהם הרמטכ"ל, שר הביטחון גלנט והשר בקבינט המלחמה גנץ, התייחס אוסטין גם לתמיכתה של איראן בהתקפות החות'ים, וטען כי זו "חייבת להיפסק". עוד הוסיף והדגיש פעם נוספת את תמיכתה המוחלטת של ארצות הברית בישראל: "נמשיך לספק לישראל את הציוד הנדרש כדי שתוכלו להגן על המדינה שלכם, כולל תחמושת קריטית, רכבים טקטיים ומערכות הגנה אוויריות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם מזכיר ההגנה של ארה״ב לויד אוסטין, בקריה בתל אביב.. עומר מירון, לשכת העיתונות הממשלתית
הדגיש את חשיבות הסיוע ההומניטרי ברצועה. אוסטין ורה"מ נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, עומר מירון

"מחויבותה של אמריקה לישראל איתנה. אל לאף אדם, ארגון או מדינה לבחון את הנחישות שלנו", הכריז. "אני נמצא כאן כדי להתאבל אתכם על הנשמות הטהורות שנלקחו מכם ב-7 באוקטובר, וגם כדי לעמוד לצד המשפחות של אלה שעדיין נמצאים בעזה, בהם גם אזרחים אמריקנים".

בהמשך, התייחס לסיוע הומנטרי ברצועה - שלדבריו כרוכה בקשר ישיר גם עם ביטחון ישראל ושחרור החטופים. "עלינו לדאוג שסיוע הומניטרי רב יותר יועבר לשני מיליון העקורים בעזה, ולהפיץ אותו באופן טוב יותר".

עוד בוואלה!

משחתת אמריקנית יירטה 14 כטב"מים מתימן, החות'ים: תקפנו את אילת

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם מזכיר ההגנה של ארה״ב לויד אוסטין, בקריה בתל אביב.. עומר מירון, לשכת העיתונות הממשלתית
"זו גם המלחמה שלכם". נתניהו ואוסטין/לשכת העיתונות הממשלתית, עומר מירון

נתניהו טען כי המלחמה שמתקיימת הינה מלחמה של "ציוויליזציה נגד ברבריות". "כששוחחנו, ציינתי שוב את מחויבותה של ישראל להשיג ניצחון מוחלט מול חמאס", פנה למזכיר. "אנחנו חושבים שזאת לא רק המלחמה שלנו, אלא במובנים רבים גם המלחמה שלכם - משום שאתם מובילים את כוחות הציוויליזציה בעולם".

"זהו מאבק מול ציר הטרור האיראני שכעת מאיים לסגור את המעבר הימי במצר באב אל-מנדב. זהו איום על חופש השיט של העולם כולו. אני מעריך את העובדה שאתם נוקטים בפעולות כדי לפתוח את המצר. זה לא אינטרס ישראלי בלבד, אלא אינטרס של כל העולם המתורבת", הוסיף רה"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully