וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחתת אמריקנית יירטה 14 כטב"מים מתימן, החות'ים: תקפנו את אילת

עודכן לאחרונה: 16.12.2023 / 22:57

ספינת טילים סיכלה התקפה גדולה של המורדים הפרו-איראנים, ומל"טים נוספים יורטו על ידי ספינה בריטית ומצרים, בעוד שחברת ספנות נוספת הודיעה שתפסיק לעבור בים האדום. בצל הכוונות להקים קואליציה ימית נגדם, החות'ים הודיעו על קיום שיחות בעומאן עם "גורמים בינלאומיים"

תיעוד שפרסמו החות'ים מההשתלטות ספינת גלקסי לידר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הסלמה נוספת נרשמה היום (שבת) בים האדום, כשספינת קרב אמריקנית יירטה 14 כלי טיס בלתי-מאוישים ששיגרו המורדים החות'ים מתימן. לאורך היום, דווח על יירוטים נוספים של מל"טים בידי ספינת קרב בריטית באזור ועל ידי מערכת ההגנה האווירית של מצרים. לטענתם, הם ירו מטח של כטב"מים לעבר "אתרים רגישים" באילת, שאותה תיארו כחלק מ"דרום פלסטין הכבושה".

לפי הודעת הפיקוד המרכזי בצבא ארצות הברית, המשחתת "קארני" הפילה מטח של 14 כלי טיס בלתי-מאוישים ששוגר מאזורים שבשליטת החות'ים בתימן. עוד נמסר כי לא נגרם נזק לספינות באזור ולא דווח על נפגעים, וכוחות שותפים באזור הים האדום עודכנו אף הם על האיום.

ההתקפה היום הייתה אחת ההתקפות הגדולות ביותר של המורדים השיעים, הנתמכים על ידי איראן, מאז פרוץ המלחמה בעזה ב-7 באוקטובר. בשל ההתקפות הבלתי-פוסקות בים האדום, שהוא אחד מנתיבי השיט המרכזיים בעולם, חברות ספנות שונות הודיעו כי הן לא יעברו בו עד להודעה חדשה.

האחרונה שבהן היא חברת הספנות הצרפתית CMA CGM, שהודיעה על כך היום. אתמול מסרה הודעה דומה חברת ההובלה הימית הדנית "מארסק", הגדולה ביותר בעולם. במקביל, חברת ההובלות הימית הגרמנית האפאג-לויד הודיעה שהיא שוקלת צעד דומה.

המשחתת האמריקנית "קרני" בתעלת סואץ. רויטרס
המשחתת האמריקנית "קארני" בים האדום/רויטרס

ארצות הברית וישראל טוענות כי החות'ים, שאיימו לפגוע בכל ספינה שתעשה את דרכה לישראל, ללא קשר לזהותה, פועלים באישורה של איראן. טהראן מכחישה שהמורדים, הנחשבים לחלק מ"ציר ההתנגדות", מקבלים ממנה הוראות. לטענתה, בעלי בריתה באזור מקבלים את החלטותיהם באופן עצמאי.

האיום האסטרטגי שמציבים החות'ים על התנועה הימית העולמית הובילה את ארצות הברית לגבש קואליציה ימית בינלאומית, בעידודה של ישראל. החות'ים הזהירו הלילה מפני "השלכות חמורות" לכל פעולה נגדם.

על אף ההסלמה, החות'ים אמרו כי היום כי הם מנהלים שיחות תיווך בעומאן עם "גורמים בינלאומיים" בנוגע לפעילותם בים האדום ובים הערבי. השיחות בעומאן, שבמשך שנים תיווכה בין החות'ים לבין יריביהם באזור, עשויות לאותת על אפשרות לפתרון דיפלומטי למתיחות המאיימת לצאת מכלל שליטה.

מוחמד עבד א-סלאם, אחד מדוברי המורדים, אמר כי הם הדגישו במהלך השיחות כי העמדה שלהם לא פתוחה למשא ומתן כל עוד ישראל ממשיכה ב"תוקפנות" שלה נגד עזה. עם זאת, הוא הוסיף כי כל "צעדים ממשיים" הנוגעים למשבר ההומניטרי ברצועה, כמו הכנסת מזון ותרופות, "יתרמו להפחתת המתיחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully