וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות מתקפות החות'ים: חברת ההובלה הימית הגדולה בעולם תפסיק לעבור בים האדום

עודכן לאחרונה: 16.12.2023 / 8:41

החברה "מארסק" תסיט את מסלול הספינות שלה מחופי תימן, בעקבות ההתקפות של המורדים שכוונו אליהן. חברת הובלה גדולה נוספת שוקלת צעד דומה, שיפגע עוד יותר בכלכלה העולמית. רק היום נפגעו שתי ספינות נוספות, בעוד שארה"ב מנסה לגבש קואליציה ימית בינלאומית

תיעוד שפרסמו החות'ים מההשתלטות ספינת גלקסי לידר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

חברת ההובלה הימית הגדולה בעולם "מארסק" הודיעה היום (שישי) כי היא תפסיק לפעול בים האדום, בעוד שחברת הובלה ימית אחרת אמרה כי היא שוקלת זאת בעצמה. זאת בעקבות ההתקפות הבלתי-פוסקות של המורדים החות'ים בתימן על ספינות העוברות באזור, מנתיבי השיט החשובים בעולם, כולל כמה גם היום.

ההחלטה של החברה הדנית מצטרפת לזו של חברות אחרות, בהן "צים", לעקוף את הנתיב דרך אפריקה, ובכך להאריך את מסלולן בימים ארוכים. ההודעה של מארסק הגיעה יממה אחרי שטיל שוגר לאחת הספינות שלה והחטיא את המטרה.

"ההתקפות האחרונות על כלי שיט מסחריים באזור מדאיגות ומהוות איום משמעותי על שלומם וביטחונם של המלחים", נכתב בהצהרה של מארסק, שמוקדם יותר הכחישה טענה של החות'ים מאתמול שלפיה הם פגעו בספינה של החברה שהייתה בדרך לישראל.

חמושים צופים על ספינת "גלקסי לידר" שעליה השתלטו החות'ים לחופי תימן, 5 בדצמבר 2023. רויטרס
חמושים צופים על ספינת "גלקסי לידר", שעליה השתלטו בחודש שעבר/רויטרס

האיום האסטרטגי על חופש השיט הבינלאומי הוביל את ארצות הברית לגבש קואליציה ימית של כמה מדינות. המורדים השיעים, השולטים על צפון תימן, כולל על הבירה צנעא, החלו לתקוף ספינות בים האדום בתגובה למלחמה בין ישראל לחמאס ברצועת עזה. הם מזהירים כי הם יפגעו בכל כלי שיט הקשור לישראל או עושה את דרכו לנמליה, אך במקרים רבים אין קשר בין אותן ספינות לבין ישראל.

רק היום פגעו החות'ים, הנתמכים על ידי איראן, בשתי ספינות בים האדום. גורם אמריקני אמר כי הספינה אל-ג'סרה, שבבעלות חברת ההובלה הימית הגרמנית האפאג-לויד, נפגעה מעצם כלשהו, ככל הנראה ממל"ט. הוא הוסיף כי הפגיעה גרמה לשריפה, אך לא היו נפגעים. האפאג-לויד אמרה כי היא שוקלת להפסיק את השיט דרך הים האדום בעקבות התקרית.

לדברי הגורם האמריקני, הספינה השנייה נפגעה מאחד משני טילים בליסטיים ששוגרו לעברה. גם במקרה הזה פרצה שריפה בסיפון, אך לא ידוע על נפגעים. הגורם ציין כי משחתת אמריקנית נמצאת בדרכה לסייע לספינה.

החות'ים מצהירים כי ימשיכו בהתקפותיהם, כולל על שטח ישראל, עד ש"התוקפנות" ברצועת עזה תיפסק. החות'ים הם חלק מ"ציר ההתנגדות" שמובילה טהראן באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully