וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הפרסום בוואלה!: אוחנה סגר את החמ"ל של בן גביר בכנסת לטיפול בבקשות לנשק

עודכן לאחרונה: 18.12.2023 / 19:38

בדיון בוועדה לביקורת המדינה על רפורמת רישוי כלי הירייה נחשף כי החמ"ל הייעודי שהוקם בכנסת בתחילת המלחמה נסגר, וכן כי בנות שירות לאומי ואנשי אמונו של השר הפסיקו בחלוקת הרשיונות. דוברות הכנסת: "העבודה מוצתה, מלכתחילה יועדה פעילות החמ"ל לתקופה של חודש"

בווידאו: עובדי הכנסת גויסו לסייע לחלוקת הנשקים של השר לביטחון לאומי/מערכת וואלה!

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה הורה בימים האחרונים לסגור את החמ"ל הייעודי של המשרד לביטחון לאומי שהוקם בכנסת כדי לטפל בבקשות להוצאת רישיונות נשק של אזרחים, כך נחשף היום (שני) בדיון בוועדה לביקורת המדינה על רפורמת רישוי כלי הירייה של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. זאת, בעקבות הפרסום בוואלה! על הליך גיוס עובדי הכנסת לחלוקת הנשקים. בנוסף, עדכן המשרד לביטחון לאומי בדיון כי גם פעילותן של בנות שירות לאומי ושל אנשי אמונו של בן גביר בהליך חלוקת רישיונות הנשק - הופסקה.

כפי שפורסם בוואלה! בחודש שעבר, בכנסת פעל מתחילת המלחמה מוקד טלפוני של המשרד לביטחון פנים שאויש על ידי עובדים של הכנסת, שעבדו עבור האגף לרישוי כלי ירייה במשרד לביטחון פנים וטיפלו בפניות ובקשות של הציבור לרשיונות לכלי נשק. הכינוי הלא רשמי של החמ"ל המשותף, שטיפל עד כה באלפי פניות של אזרחים, היה "החמ"ל של בן גביר".

גלעד קריב, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו
דרש לקבל הבהרות על הקמת החמ"ל. ח"כ קריב/ראובן קסטרו

מי שיזם והחליט על הקמת המוקד בין כותלי הכנסת היו יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, בעצמו שר לביטחון פנים לשעבר, שקידם גם בתקופתו הקלות ברישוי נשק אישי, וכן מנכ"ל הכנסת צ'יקו אדרי, מנכ"ל המשרד לביטחון פנים לשעבר. עם זאת, עצם פעילות החמ"ל של בן גביר מהכנסת עשויה להפר את עקרון הפרדת הרשויות: ח"כ גלעד קריב ממפלגת העבודה דרש לקבל הבהרות על הקמת החמ"ל המשותף, שמטיל, כך לדבריו, "צל כבד" על יכולתה של הכנסת להפעיל את הפיקוח הפרלמנטרי הנדרש, וככל הידוע, לא מעוגן בחוק או בתקנון הכנסת.

"מלכתחילה, פעילותו יועדה לתקופה של כחודש, והוארכה מעט יותר לפי צורך", נמסר מדוברות הכנסת בתגובה לסגירת החמ"ל. "לאחר שעבודתו מוצתה, התקיים בשבוע שעבר טקס תודה והבעת הערכה לעובדות ועובדי הכנסת שאיישו אותו".

עוד בוואלה!

ה"חמ"ל של בן גביר": כך גויסו עובדי הכנסת לסייע לחלוקת הנשקים של השר לביטחון לאומי

לכתבה המלאה
איתמר בן גביר השר לביטחון לאומי, דיון הוועדה לביטחון לאומי על עונש מוות למחבלים, 20 בנובמבר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
אנשי אמונו הפסיקו בחלוקת הרשיונות. השר בן גביר/פלאש 90, יונתן זינדל

מאז פרוץ המלחמה, חל זינוק בביקוש של אזרחים לרישיונות נשק, בין היתר בעקבות מהפכת החימוש האזרחי עליה הכריז השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ובמסגרתה הוקלו הקריטריונים והתבחינים לנשיאת נשק אישי. מחודש אוקטובר, בו התקיימו אירועי הטרור הרצחניים שהובילו לפרוץ המלחמה, הוגשו כ-300 אלף בקשות לנשיאת נשק - כשכחמישים אלף מהן אושרו.

חלוקת הנשק ההמונית לאזרחים וחימוש כיתות הכוננות, תכנית הדגל של בן גביר, מעוררת גם חששות כבדים בקרב בכירים במשטרה, גופי רווחה וארגוני חברה אזרחית בשל השלכותיה על פשיעה ואלימות במשפחה, והוועדה לביקורת המדינה קיימה היום דיון שלישי בנושא.

מיקי לוי בוועדה לביקורת המדינה בנושא רישוי כלי נשק, הכנסת. 18 בדצמבר 2023. נעם מושקוביץ, דוברות הכנסת
מיקי לוי בוועדה לביקורת המדינה בנושא רישוי כלי נשק, הכנסת. 18 בדצמבר 2023/דוברות הכנסת, נעם מושקוביץ
אמיר אוחנה, מליאת הכנסת, 20 בפברואר 2023. ראובן קסטרו
הורה על סגירת החמ"ל. יו"ר הכנסת אוחנה/ראובן קסטרו

הדיון היום התקיים ברקע התפטרותו של ראש האגף לרישוי כלי ירייה, ישראל אבישר, אחרי פרסומים שהשר בן גביר הקים בלשכתו חמ"ל פרטי של האגף עם מקורביו ואנשי אמונו. יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ מיקי לוי ממפלגת יש עתיד דרש שאבישר יתייצב להשמיע את דבריו בנוגע למינויים של אנשי אמונו של השר בן גביר לאשר בקשות לרישיון, הליך הקמת החמ"ל, העסקת בנות שירות לאומי לתפקיד ועוד. המשנה למנכ"ל המשרד לביטחון לאומי, אליעזר רוזנבאום אמר בדיון כי השר לא יאשר את השתתפותו של אבישר גם בדיון הבא, וכן כי הוא כבר ממילא אינו רלוונטי היות ואינו מכהן בתפקיד. רוזנבאום אמר כי תהליך הרישוי הוא סדיר, "כל האנשים שעוסקו - עברו הכשרה מלאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully