וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאגן במשרד של בן גביר: האחראי על הנשקים שהתפטר - מבקש תפקיד בכיר אחר

עודכן לאחרונה: 18.12.2023 / 0:49

ישראל אבישר, מנהל אגף כלי יריה במשרד לביטחון לאומי, שהודיע על התפטרותו ברקע הביקורת על הכאוס ששורר באגף, מבקש שיבוץ בתפקיד סמנכ"ל אסטרטגיה במשרד. במקביל, בכירי משטרה לשעבר שיגרו מכתב חריף למפכ"ל שבתאי: "מנע החלפתם של ערכי המשטרה בערכים פוליטיים"

בווידאו: בן גביר בחלוקת נשקים לכיתות הכוננות באשקלון, 27 באוקטובר 2023/אבי רוקח

ישראל אבישר, מנהל אגף כלי יריה במשרד לביטחון לאומי, שהודיע על התפטרותו בתחילת החודש, מבקש שיבוץ בתפקיד בכיר במשרד - סמנכ"ל אסטרטגיה. ברקע הביקורת החריפה על הכאוס ששורר באגף בכל הקשור להנפקת רשיונות נשק לאזרחים מצד גורמים שלא הוכשרו לכך, הודיע אבישר לשר בן גביר כי הוא מתפטר בסוף השנה.

במכתב שתוכנו הגיע לידי וואלה! טוען אבישר כי "בתאריך 30 בנובמבר העברתי מכתב רשמי לשר לביטחון לאומי מר איתמר כן גביר ובו בקשה/דרישה לבצע עצירה מידית של הפעלת כח אדם מתגבר המופעל באגף במסגרת חמ"ל רישוי כלי ירייה ועוסק במשימות ליבה ברישוי הפרטי ללא הכשרה מקצועית ברף הנדרש, תוך ניהול סיכונים בלתי סביר", האשים אבישר. "להבנתי בנושא רגיש ומורכב סברתי כי מתכונת ההפעלה של כח אדם מתגבר בשבועות הראשונים למצב המלחמה הינה נדרשת ומחויבת המציאות תחת השפעת אירועי השבת השחורה, אולם בחלוף הזמן ועל בסיס תהליכי הפקת לקחים והתבוננות מפוכחת למציאות המורכבת מתפתחת, חלה חובה לבצע עצירה דחופה ומידית ולשנות תפיסת ההפעלה של כח אדם מתגבר וזאת בהתאמה להכשרתו וניסיונו המקצועי המוגבל".

התפטר מתפקידו. ישראל אבישר. נעם מושקוביץ, דוברות הכנסת
התפטר מתפקידו. ישראל אבישר/דוברות הכנסת, נעם מושקוביץ

במכתבו, וכך גם בשיחה עם השר בן גביר הבהיר כי בכוונתו לבצע הצרחה לתפקיד אחר במשרד, "בכוונתי להתמודד על משרות ניהול בכיר התואמות את כישוריי וניסיוני הניהולי, כולי תקווה (ואמונה) כי אמצא את מקומי בהקדם האפשרי". לפי שעה, בקשתו להתמנות לתפקיד סמנכ"ל אסטרטגיה במשרד חונה אצל נציבות המדינה וטרם הוחלט אם לקדם את שיבוצו, ברקע העננה על תפקודו כראש אגף לכלי יריה והדרישה מהיועמ"שית לפתוח בבדיקה.

לפי אבישר, "השר לא קיבל את עמדתי והנחה לשמר את המצב הקיים. למנהל האגף יש אחריות וסמכות על פי חוק במכלול פעילותו המקצועית המורכבת והייחודית של הנסיבות הקיימות אני נושא באחריות באופן מלא אך להבנתי חלק ממרכיבי הסמכות ניטלו ממני, תוך חשש לערבוב תחומים כי קביעת מדיניות לאופן יישומה".

אבישר מוסיף כי "במצב הדברים הנוכחי, הגעתי לכלל מסקנה כי אין ביכולתי להמשיך בתפקידי כמנהל האגף לרישוי ופיקוח כלי ירייה ולממש את האחריות הכבדה המוטלת עלי על פי חוק. אני נאלץ בצער רב לסיים את תפקידי המשמעותי בגין הנסיבות המתוארות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, איתמר בן גביר. פלאש 90, עיבוד תמונה
מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, איתמר בן גביר/עיבוד תמונה, פלאש 90

בתוך כך, פורום הניצבים בדימוס בראשות המפכ"ל לשעבר, משה קראדי, שיגרו מכתב למפכ"ל המשטרה קובי שבתאי והביעו את דאגתם מפני המשך ההתערבות של השר בן גביר בניהול הארגון. "בעצבות רבה אנו צופים לאחרונה כיצד משטרת ישראל מאבדת את עצמאותה אבן הראשה לקיומה", כותבים הניצבים בפתח מכתבם. "אנו מודאגים מהעובדה כי הארגון נשלט ומתנהל על ידי שר ששלטון החוק זר לו, אשר מחליף אט אט את ערכי משטרת ישראל בערכי מפלגתו ורוחו הפכה להיות 'רוח המפקד'".

"כניעתו של פיקוד המשטרה למיניסטריון שהפך לסניף של מפלגה בולט במיוחד לנוכח ההקרבה
האישית ועמידתם האיתנה של שוטרי משטרת ישראל ולוחמי מג"ב ביום שבת ה-7 באוקטובר, תוך גילויי מעשי גבורה אשר העלו על נס את קרנה של המשטרה בעיני הציבור ומילאו את ליבנו בגאווה אפילו לנוכח גבורתם של שוטרי משטרת ישראל ולוחמי מג"ב כמיטב המסורת לאורך השנים. מתוך אהבה רבה לארגון בו שרתנו ולשוטרים ולוחמי מג"ב הנמצאים כיום על משמרתם אנחנו פונים אליך באופן חריג ובלב כבד לא רק בשמנו, אלא גם בשמם של גמלאים רבים ובשמם של שוטרים פעילים קצינים ומפקדים בכירים אשר מצאו בנו אוזן קשבת למצוקתם. מצאנו לנכון להזכיר לך ולחברי סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה כי חובתכם לסור למרותו של החוק קודמת למרותו של כל אדם אחר. חובתכם לנהוג על פי הנהלים אותם אתם כתבתם והנחלתם לפקודיכם. חובתכם להנהיג ולא להיות מובלים. המשטרה הועברה אליך כפיקדון שאינו סחיר. אנו תקווה כי תשיב במהרה את ניהול הארגון לידיך יחד עם חבריך לספ"כ, תמנע החלפתם של ערכי המשטרה בערכים פוליטיים ותשמש כחומה בצורה למניעת החדרתם לארגון העוסק בהגנה על שלום הציבור וביצור שלטון החוק. שוטרי משטרת ישראל הגיבורים והאמיצים ראויים לראות את מפקדיהם מאירים את דרכם בראש המחנה וכמו נרות החנוכה דוחים עם 'מעט מהאור הרבה מהחושך'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully