וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: שרף את מאהל משפחות החטופים - כדי לשכנע אותן לשנות את דרכן

עודכן לאחרונה: 17.12.2023 / 13:38

תושב מושב סגולה בן 59, נוח יוחנן, מואשם שהצית את המאהל שנמצא בקריית הממשלה בירושלים, בגלל שהתנגד להקמתו. כתב האישום הוגש בגין הצתה, אך לא מייחס לו עבירות חמורות יותר כמו ניסיון רצח. "החליט להעלות את המאהל באש במטרה להכחידו"

בווידאו: הצתת מאהל משפחות החטופים בירושלים/מערכת וואלה!

הפרקליטות הגישה היום (ראשון) כתב אישום נגד נוח יוחנן, תושב מושב סגולה בן 59, שהצית לפני כשבוע את מאהל משפחות החטופים והנרצחים הממוקם בקריית הממשלה בירושלים. על פי האישום, יוחנן התנגד להקמת המאהל ולשלטים הנוגעים לחטופים והמתנגדים למדיניות הממשלה, והחליט להעלות אותו באש "מתוך מטרה להכחידו על מנת לשכנע את התומכים בו לשנות את דרכם".

לכל העדכונים על המלחמה

כתב האישום מייחס לבן ה-59 עבירות של הצתה בנסיבות מחמירות והיזק בזדון, אך לא עבירות חמורות יותר כמו ניסיון רצח. במקביל, ביקשה הפרקליטות מבית המשפט לעצור את יוחנן עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

חשד להצתה במאהל מחאה של מספר משפחות שכולות מול הכנסת, 8 בדצמבר 2023. דוברות משטרת ישראל
החלק של המאהל שנשרף/דוברות משטרת ישראל

יוחנן, שתומך בראש הממשלה בנימין נתניהו, הצטייד במציתים, תיק גב והגיע למאהל בשעות הערב, שבר את אחד המציתים כדי להשתמש בחומר הבעירה שלו ולגרום לאש גדולה יותר, והדליק אש באמצעות המצית השני בפינת המאהל הצמודה לאזור הלינה. כתוצאה מכך ניצתה יריעת הברזנט והנאשם הלך מבלי לקרוא לכוחות ההצלה. חלק ממעטפת המאהל נשרף וחלק מהמתנדבים שהיו במקום סבלו מכאבים בגרון למספר ימים כתוצאה משאיפת העשן.

בשבוע שעבר עבר יוחנן בדיקה פסיכיאטרית ונמצא כשיר להישפט. בדיון הארכת מעצרו שנערך בשבוע שעבר הביע חרטה על מעשיו ואמר: "זו שטות שעשיתי ואני לא יודע מה גרם לי לעשות את זה. גם כשהאוהל נדלק, כיביתי אותו במהרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully