וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רטוריקה של היטלר": טראמפ האשים מהגרים "בהרעלת הדם שלנו"

עודכן לאחרונה: 17.12.2023 / 10:41

לקראת תחילת הפריימריז הרפובליקניים בחודש הבא, נשיא ארה"ב לשעבר מחריף את הטון שלו כלפי זרים: "הם זורמים לארצנו מכל העולם", אמר טראמפ, שלפי דיווחים מתכנן מחנות מעצר למהגרים. התבטאויותיו גונו בחריפות ככאלו המהדהדות את השפה הנאצית כלפי יהודים

בווידאו: טראמפ: מהגרים לא חוקיים מרעילים את הדם של ארצנו/רויטרס

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ אמר אמש (שבת) כי מהגרים בלתי-חוקיים "מרעילים את הדם של ארצנו", בביטוי נוסף לרטוריקה ההולכת ומקצינה שלו לקראת תחילת הפריימריז הרפובליקניים בחודש הבא. טראמפ כבר הואשם לאחרונה בהתבטאויות המזכירות את אלו של המשטר הנאצי, כשהשווה את יריביו ל"שרצים שיש לעקור מהשורש".

"הם מרעילים את הדם של ארצנו", אמר טראמפ בעצרת בחירות בניו המפשיר, שבמהלכה תקף את מספר השיא בניסיונות של מהגרים לחצות את הגבול ממקסיקו לארצות הברית באופן לא חוקי. לדבריו, מהגרים מגיעים לארצות הברית מאסיה ומאפריקה, בנוסף לדרום אמריקה. "הם זורמים לארצנו מכל העולם".

טראמפ מבטיח להיאבק בהגירה הלא חוקית ולהגביל את זו החוקית אם ייבחר לכהונה נוספת בנובמבר. לפי רשת CNN, הוא אף מתכנן להקים מחנות מעצר בארצות הברית למהגרים לא חוקיים לפני גירושם.

טראמפ הוא המועמד המוביל בקרב הרפובליקנים, על אף שהוא עומד לדין פלילי בארבע פרשות שונות הקשורות בחלקן לניסיונות שלו להפוך את תוצאות הבחירות ב-2020. הוא צפוי להתמודד שוב מול הנשיא המכהן ג'ו ביידן, שעליו הוא מוביל במדינות המפתח לפי סקרים שפורסמו בשבועות האחרונים.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בעצרת בניו המפשיר, 16 בדצמבר 2023. רויטרס
מסלים את השפה שלו כלפי מהגרים. טראמפ בעצרת בניו המפשיר, אתמול/רויטרס

בספטמבר, טראמפ נקט בלשון דומה של "הרעלת הדם" בריאיון שהעניק לאתר החדשות The National Pulse. נשיא הליגה נגד השמצה, ג'ונתן גרינבלט, אמר אז כי זו שפה "גזענית, שונאת זרים ומתועבת".

חודש לאחר מכן, דחה דובר הקמפיין של טראמפ, סטיבן צ'ונג, את הביקורת על שפתו של הנשיא לשעבר כ"שטותית", וטען כי שפה דומה נפוצה בספרים, בכתבות חדשותיות ובטלוויזיה.

כשהתבקש להגיב על דבריו אתמול, צ'ונג לא התייחס ישירות אליהם ובמקום זאת העלה את המחלוקות סביב האופן שבו האוניברסיטאות בארצות הברית מתמודדות עם ההפגנות הפרו-פלסטיניות בקמפוסים מאז מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר. לטענתו, התקשורת והאקדמיה העניקו "מקלט בטוח לרטוריקה אנטישמית ופרו-חמאסית מסוכנת שהיא גם מסוכנת וגם מדאיגה".

בהערות המוכנות מראש שניתנו לתקשורת לפני העצרת בניו המפשיר, לא הוזכר המשפט על "הרעלת הדם של ארצנו". לא ברור אם הביטוי הזה תוכנן מראש או שטראמפ אימץ אותו במהלך הטיסה.

במהלך העצרת, שאליה הגיעו אלפים מתמכיו, טראמפ ציטט מילים משיר שהשוו מהגרים לנחשים ארסיים. הוא הבטיח שאם ייבחר שוב, הוא "יעצור את הפלישה לגבולנו הדרומי ויתחיל הגירוש המקומי הגדול ביותר בהיסטוריה האמריקנית".

עוד בוואלה!

טראמפ כינה את יריביו "שרצים", הבית הלבן: שפה של היטלר

לכתבה המלאה

כמו בבחירות ב-2016, גם הפעם טראמפ הפך את נושא ההגירה לאחד הנושאים המרכזיים בקמפיין שלו. הוא מבטיח ליישם מחדש את המדיניות התקיפה שלו בגבול, לצד צעדים נוספים להגבלות על ההגירה. הסקרים מראים כי זו אחת הסוגיות שמדאיגות יותר מכל את הבוחרים, שרואים במדיניות המקלה יותר של ביידן ככזו שהובילה להיקפי הגירה חסרי תקדים.

"טראמפ אף דיבר לאחרונה על כך ש'הדם של אמריקה מורעל', ושוב הדהד את אותם ביטויים שהשתמשו בהם בגרמניה הנאצית", אמר ביידן אחרי הפעם הקודמת שבה התבטא כך יריבו.

ג'ייסון סטנלי, פרופסור מאוניברסיטת ייל שחיבר ספר על פשיזם, אמר לרויטרס כי השימוש החוזר של טראמפ בשפה הזו הוא מסוכן. לדבריו, הרטוריקה של טראמפ מזכירה את זו של אדולף היטלר, שהזהיר נגד "זיהום הדם הגרמני" על ידי יהודים בספרו "מיין קמפף".

"הוא נוקט באוצר המילים הזה שוב ושוב בעצרות. חזרה על נאום מסוכן מחזקת את הנרמול שלו ואת הפרקטיקות שעליהם הוא ממלץ", אמר. "זהו דיבור מדאיג מאוד עבור ביטחונם של המהגרים בארצות הברית".

העיתונאי מהדי חסן כתב ב-X: "בואו נהיה ברורים - להגיד שמהגרים 'מרעילים את הדם' זו רטוריקה של היטלר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully