וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ כינה את יריביו "שרצים", הבית הלבן: שפה של היטלר

עודכן לאחרונה: 14.11.2023 / 8:56

נשיא ארה"ב לשעבר מחריף את הרטוריקה שלו, שנה לפני הבחירות, ומבטיח "לעקור מהשורש את הקומוניסטים ובריוני השמאל הרדיקלי שחיים כמו שרצים בארצנו". יועציו של ביידן השוו את דבריו לאלו של היטלר ומוסליני: "הוא חושב שהוא יכול לנצח באמצעות פילוג, הוא טועה"

בווידאו: טראמפ במתקפה על ביידן: "תחתיי אף אחד לא היה חושב לפלוש לישראל"/רויטרס

יועציו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן האשימו היום (שני) את הנשיא לשעבר דונלד טראמפ באימוץ שפתו של מנהיג גרמניה הנאצית אדולף היטלר, אחרי שתיאר את יריביו הפוליטיים בתור "שרצים". היטלר ובכירי המפלגה הנאצית נהגו לתאר כך את היהודים ואת יריביהם בגרמניה.

טראמפ אמר בעצרת בניו המפשייר ביום שבת כי הוא "יעקור מהשורש את הקומוניסטים, המרקסיסטים, הפשיסטים ובריוני השמאל הרדיקלי שחיים כמו שרצים בתוך גבולות ארצנו ומשקרים, גונבים ומרמים בבחירות". בכך חזר על טענתו השקרית כי הונאה עלתה לו בבחירות לנשיאות ב-2020.

דבריו, שנאמרו במהלך יום הווטרנים, עוררו ביקורת ברשת, וכמה היסטוריונים אמרו כי שפתו דומה לזו של רודנים לאורך ההיסטוריה שעשו דה-הומניזציה לאויביהם.

"בסוף שבוע שבו רוב האמריקנים כיבדו את גיבורי האומה שלנו, דונלד טראמפ השתמש בשפה האוטוקרטית של אדולף היטלר ובניטו מוסוליני - שני דיקטטורים שווטרנים אמריקנים רבים מסרו את חייהם בלחימה בהם", אמר דובר הקמפיין של ביידן, עמאר מוסא. "דונלד טראמפ חושב שהוא יכול לנצח באמצעות פילוג המדינה שלנו. הוא טועה, והוא יגלה עד כמה הוא טועה בנובמבר הבא".

סטיבן צ'ונג, דובר קמפיין טראמפ, דחה את ההשוואות להיטלר ולמוסוליני. "אלו שמנסים לטעון את הקביעה המגוחכת הזו הם בבירור פתיתי שלג שנאחזים בכל דבר, כי הם סובלים מ'תסמונת טראמפ' וקיומם העצוב והאומלל יימחץ כשהנשיא טראמפ יחזור לבית הלבן", אמר צ'ונג. פתית שלג הוא ביטוי לאדם הנעלב בקלות או רגיש מדי.

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ בעצרת בניו המפשיר, 11 בנובמבר 2023. רויטרס
מחריף את הרטורקיה שלו לקראת הבחירות. טראמפ בעצרת בניו המפשיר, שבת/רויטרס

לטראמפ, המועמד המוביל ליצוג המפלגה הרפובליקנית במרוץ נגד ביידן בנובמבר הבא, יש היסטוריה ארוכה של שימוש ברטוריקה מסיתה כדי לתאר את יריביו. הוא אמר לאחרונה לאתר חדשות ימני כי מהגרים שנכנסו למדינה באופן בלתי חוקי "מרעילים את הדם של ארצנו". לפי רוב הסקרים בארצות הברית, טראמפ מוביל על ביידן בדו-קרב אפשרי ביניהם, למרות ארבעת כתבי האישום נגדו.

דובר הבית הלבן, אנדרו בייטס, אמר גם הוא כי השימוש של טראמפ במילה "שרץ" מהדהד את היטלר ומוסוליני. "שימוש במונחים כאלה כלפי יריבים הוא זר לאבות המייסדים שלנו, אבל הוא יהיה מוכר להחריד לווטרנים אמריקנים שלבשו את מדי ארצם בשנות ה-40", מסר בייטס בהצהרה.

טים נפתלי, חוקר בכיר בבית הספר ליחסים בינלאומיים וציבוריים באוניברסיטת קולומביה, אמר כי מילים כמו שרצים שימשו רודנים לאורך ההיסטוריה כדי לעשות דה-הומניזציה ליריביהם וליצור אקלים של פחד.

"זו השפה שאנחנו מקשרים לדיקטטורים. דיקטטורים שולטים באמצעות פחד", אמר נפתלי, היסטוריון נשיאותי. "ברגע שאתה מפשיט את היריבים שלך מהאנושיות שלהם, אתה נותן רישיון לאלימות נגדם".
טראמפ נוהג לשבח עריצים המנהיגים את אויבותיה של ארצות הברית, בהם נשיא סין שי ג'ינפינג, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין והדיקטטור הצפון קוריאני קים ג'ונג און.

עם זאת, החוקר לורנס טרייב אמר כי השימוש של טראמפ ב"דיבור נאצי ישיר" נתפס כהסלמה. "הסכנה הנשקפת ממנו לחופש של כולם ולעצם הישרדותו של כל אדם ברורה יותר ויותר. אנא האמינו לעיניכם ולאוזניכם. טראמפ הוא בדיוק מה שהוא נראה!", כתב טרייב ב-X.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully