וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יותר קל לפגוש את נשיא ארצות הברית מאת קבינט המלחמה? נפלנו על הראש?"

עודכן לאחרונה: 16.12.2023 / 23:58

משפחות החטופים תוקפים בהצהרותיהם את קבינט המלחמה ודורשים יוזמה מדינית שתביא למתווה חדש. רז בן עמי, דיברה לראשונה באופן פומבי מאז ששוחררה משבי חמאס: "לפני עשרה ימים התחננתי בפני הקבינט וכולנו הזהרנו שלחימה עלולה לגרום לפגיעה בחטופים, לצערי צדקנו"

נאום האחים מיה ואיתי רגב ששוחררו משבי חמאס/צילום: זאב ינאי

משפחות החטופים הצהירו הערב (שבת) על כוונותיהן בעקבות מותם של שלושת החטופים בעזה מירי צה"ל. מוקדם יותר קיימו פגישה בה שוחחו על התקרית ותיאמו את הצעדים הבאים במאבק, בניסיון לקדם את המגעים לשחרור יקיריהן.

רז בן עמי, דיברה לראשונה באופן פומבי מאז ששוחררה משבי חמאס. "לא קל לי לעמוד פה, החלטתי לבוא כי זאת שעת חירום", אמרה בן עמי. "חזרתי משבי חמאס אחרי 54 ימים, יש לי בעל אהוב בשבי חמאס. לא אוותר עד שיהיה כאן, לא אחיה בלעדיו".

בן עמי הסבירה על החשיבות ביוזמה מדינית לצד פעולה צבאית. "לפני עשרה ימים התחננתי בפני הקבינט וכולנו הזהרנו שלחימה עלולה לגרום לפגיעה בחטופים, לצערי צדקנו", הוסיפה. "אם מתווה החטופים היה נדחה בשבוע אולי לא הייתי פה. החטופים חווים שם תופת ונמצאים בסכנת חיים ממשית, כל דקה היא קריטית, פעולה צבאית בלבד לא תציל את חיי החטופים. הפסיביות של קבינט המלחמה לא תביא להחזרת החטופים בחיים". לסיום פנתה ישירות לקבינט המלחמה: "יוזמה היא עוצמה ולא חולשה, הציגו מתווה עכשיו. אני מתחננת, הבטחתם שתביא את החטופים בחיים, למה אתם מחכים?".

משפחות החטופים בהצהרה, כיכר החטופים, תל אביב. 16 בדצמבר 2023. איתן סלונים, אתר רשמי
משפחות החטופים בהצהרה בכיכר החטופים/אתר רשמי, איתן סלונים

דניאל אלוני, ששוחררה משבי חמאס, סיפרה על הקושי שלה בחזרה הביתה בעסקה כשחטופים אחרים נותרו בשבי חמאס. "נחטפנו ב-7 באוקטובר מביתה של אחותי בניר עוז. שוחררנו בעסקה קשה ומסובכת שיצאה בסוף לפועל, ואנחנו כאן", אמרה. "כשאני מתעוררת בבוקר החטופים מתעוררים לחושך. כשאני נוגסת באוכל טעים אני חושבת על מה הם אוכלים או לא אוכלים. כשאני הולכת לישון הם שוקעים בדממה לעוד לילה בין ייאוש לתקווה".

אלוני המשיכה לדבר על המחויבות שלה כחטופה שחזרה לשאר החטופים שנותרו בשבי. "אנו החטופים שחזרנו שגורלנו שפר עלינו חייבים לזעוק את זעקתם של החטופים שנשארו מאחור", אמרה. "בכל יום הם נובלים עוד קצת ותוהים מדוע לעזאזל אף אחד לא מוציא אותם מהגיהנום הזה ואולי בעצם שכחו אותם".

בנוסף, אלוני פנתה ישירות לקבינט המלחמה ואמרה שתעשה הכך כדי להחזיר את החטופים הביתה. "נסו לדמיין יום בו אתם יושבים בין ארבע קירות מפוחדים עד מוות, חולים ורעבים. ועכשיו דמיינו 71 ימים כאלה. איך יכול להיות שהם עדיין שם? באיזה עולם נורמלי מישהו יכול לשרוד את התופת הזאת? אני פונה לחבריי החטופים - אם אתם צופים בזה, תדעו שהאנשים שבחוץ עזבו את כל חייהם ויצאו לרחובות, חצו יבשות והופכים עולמות בשבילכם. אני מתחננת ודורשת ממקבלי ההחלטות - תייצרו פתרון, אל תחכו".

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"

אגם גולדשטיין-אלמוג, שנחטפה בכפר עזה לשטח הרצועה על ידי מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר, פירטה למה היא בחרה לדבר היום בכיכר. "קצת קשה לי לעמוד פה, קהילת כפר עזה איבדה אתמול אנשים יקרים", אמרה. "אני לא עומדת כאן היום בשביל הרייטינג של התקשורת, זה על חיים ומוות, על האנשים שעדיין בעזה, על להחזיר את כולם".

בנוסף אגם סיפרה על תחושותיהם הקשות של החטופים שנותרו מאחור. "איבדנו כל כך הרבה אנשים, חובתנו להחזיר את מי שנשאר, ככל שהימים עוברים זה מסתבך. הם בתחושה שוויתרו עליהם. אסון קרה לנו אתמול, הדבר שהכי פחדנו ממנו כשהיינו שם קרה. אסור לטעות שוב, החזירו אותם, הם התקווה".

הפגנה מול הקריה אחרי ההודעה על הרג החטופים בעזה. 15.12.2023. אדר איל, אתר רשמי
הפגנה מול הקריה אחרי ההודעה על הרג החטופים בעזה/אתר רשמי, אדר איל

רובי חן, אביו של החטוף איתי חן, חיזק גם את חיילי צה"ל, כולל אלה שהיו מעורבים בהרג החטופים. "שולח תנחומים לכל משפחה של חייל צה"ל שאיבד את חייו, ההקרבה האולטימטיבית למעננו. אין מילים, נשאר רק לחבק אותם. הטרגדיה שקרתה, הייתי מחבק גם את המפקדים ואומר חייבים להמשיך, תרימו ראש".

חן הוסיף על הקושי ביצירת קשר עם קבינט המלחמה, להבדיל מהמאמץ שעושים בממשל האמריקני לחזק אותם. "נחתתי אתמול מארצות הברית. פגשנו את הנשיא, שר החוץ ועוד קודקודים בכירים בממשל. אמרנו לנשיא בשם כל החטופים את התודה העמוקה על כל מה שעושה בשבילנו. אני יוצא מהפגישה, מתקשר למטה ומעדכן, ושואל מה קורה בארץ? אומרים לי שלא יודעים, מנסים לדבר עם הקבינט וכלום. אני אומר לרונן אתה עובד עליי והוא עונה לא, לא מדברים איתי. יותר קל לפגוש את נשיא ארצות הברית מאת קבינט המלחמה? נפלנו על הראש?".

חן דיבר על האבסורד שחווה כששמע חברת ממשלה מדברת על המשך המתווה. "הייתי אתמול באולפן, ראיינו חברת קבינט, והיא אמרה שלא הבשילו התנאים לשחרור החטופים. אני רוצה לשאול את אותה שרה: אם זה היה הילד שלך, גם היית אומרת שלא הבשילו התנאים? למה מחכים, שיבואו עשרה בארון? שיביאו עסקה כולל שחרור אסירים עם דם על הידיים. זה מה שצריך. אם לא - הילד שלי יחזור בשקית".

במטה הדגישו את המשך הפעילות שלהם במידה ולא יתקדם מתווה חדש: "אם עד השעה 21:00 הקבינט לא יציג יוזמה ישראלית, תצא צעדה מהכיכר לשער בגין של הקריה, שם יתבצרו המשפחות ויעבירו את כל פעולתן לשם. אם לא יבואו אלינו - נבוא אליהם".

דני אלגרט, אחיו של החטוף יצחק אלגרט, חיזק את דבריה של בן עמי. "מחכים לשמוע מהם, למה הם מחכים? שחמאס יפתיע אותנו עוד פעם? שיחיא סינוואר יגדל ערכים הומניסטיים ויתחיל לשחרר אנשים? רואים גופה אחרי גופה, בשורות איוב לכולם".

אלגרט פירט את המשך פעילות המחאה של משפחות החטופים במידה ולא תקודם עסקה. "אנחנו לא רואים עסקה שנרקמת, אם זה ימשיך נעביר את הפעילות שלנו ממטה החטופים לשער בגין של הקריה. נעמוד שם 24/7 ונחכה להם עד שנקבל את מה שצריך להגיע - עסקה ביוזמת ישראל".

נועם פרי, בתו של החטוף חיים פרי התייחסה לאירוע בו חיילי צה"ל הרגו חטופים ברצועה. "אני מבקשת בשמי ושאר המשפחות לשלוח חיבוק וחיזוק לכל מפקדי וחיילי צה"ל כולל אלה שהיו מעורבים בטרגדיה הנוראית, תדעו שאנחנו מאחוריכם, תרימו ראש".

רובי חן בעצרת משפחות החטופים, כיכר החטופים, תל אביב. 16 בדצמבר 2023. יותם רונן
"שיביאו עסקה כולל שחרור אסירים עם דם על הידיים". רובי חן בעצרת משפחות החטופים/יותם רונן

גם בכיכר החטופים בהרצליה התקיימה הפגנה, במהלכה נאמו גם האחים איתי ומיה רגב, תושבי העיר, ששבו לישראל במסגרת העסקה הנרחבת מול ארגון הטרור לאחר יותר מ-50 ימים בשבי חמאס.

"מרגש אותנו מאוד להיות פה. החיים שלי ושל איתי השתנו לאחר 7.10 כשלאחר חופשת החלומות במקסיקו הגענו לשבי חמאס", אמרה מיה. "את הבריחה מהמסיבה עשינו ביחד עם עומר שם טוב ואורי דנינו שחזר לשטח המסיבה והציל את חיינו. הייתי במשך 50 ימים לבד, מפוחדת, פצועה מירי ברגל, מנסה להחזיק בי אמונה שתכף זה ייגמר ותכף אני בבית".

"במקרה שלי התמזל מזלי והייתי במשך 54 ימים עם עומר", הוסיף איתי. "דיברנו על הכול, אין נושא שיחה שלא עברנו עליו, מבנות ועד מה המאכל האהוב עלינו. במשך 54 ימים אנחנו מנסים להיות אופטימיים, להשכיח את המקום בו אנו נמצאים, את הפחד והגעגוע הביתה. לא הפסקנו להאמין לרגע שנחזור הביתה. עומר החזיק אותי שם, אמר שזה עניין של זמן ושעוד רגע אנחנו בבית. עומר חבש לי את פצעי הירי, הרגיע אותי כשנלחצתי וגרם לי לחייך כשבכיתי".

מיה סיפרה כי היא ועומר עבדו ביחד. "כל משמרת איתו יותר מצחיקה מהקודמת, כל ישיבה מלווה בצחוקים אינסופיים. עומר, אני מתגעגעת אליך ויודעת שאתה חזק", אמרה. "השעון דופק כשאנחנו פה ואתה שם. צריך להילחם, אסור לעצור. לא עוצרים עד שאחרון החטופים בבית. איתי ואני נמשיך לעשות הכול כדי שזה יקרה. תודה שבכיתם וצעקתם בשבילנו, אנחנו מכירים לכם תודה, הצלתם לנו את החיים. עכשיו אני ואיתי מוכנים לצעוק איתכם ביחד, עד אחרון החטופים. איתי הוסיף: "כשהיינו שם תמיד אמרנו אחד לשני עוד קצת, עוד טיפה. תמיד הזכרנו אחד לשני שזה עניין של זמן ותכף ייגמר. מחכה לראות אותך ולחבק אותך. בטוח שעוד קצת ואתה איתנו".

משפחות החטופים בהצהרה, כיכר החטופים, תל אביב. 16 בדצמבר 2023. אורי סלע
"אם לא יבואו אלינו - נבוא אליהם". משפחות החטופים בהצהרה/אורי סלע

יגיל יעקב בן ה-13, נחטף ב-7 באוקטובר מביתו בניר עוז לצד אביו ובת זוגו, מירב טל, שנשארו בשבי. היום, יגיל העלה סרטון בו הוא מבקש נראש הממשלה בנימין נתניהו - תחזיר את אבא שלי ואת כל החטופים הביתה.

"אני מתגעגע בטירוף לאבא שלי וגם לכל החברים מהקיבוץ שנשארו בעזה", אמר יגיל בסרטון, שהחל כמו הסרטון שפרסמו חמאס בעודו היה בשבי. "אני מחזק את כל אלה שרוצים להחזיר את אבא שלי וכל החטופים הביתה".

לאחר מכן פנה יגיל אל ראש הממשלה נתניהו באופן ישיר: "אני רוצה להגיד לביבי שאני מאוד צריך את אבא שלי בבית. אני מחכה לו כדי לחגוג את הבר מצווה שלי. אני מקווה שהוא יחזור כמה שיותר מהר כי ככל שעובר הזמן הוא וככל החברים שנמצאים שם בסכנה גדולה. אני מבקש ממך ביבי, בבקשה תחזיר את אבא שלי ואת כל החטופים הביתה כי כולנו מחכים להם ולא משאירים חטופים בשטח".

יגיל יעקב משחזר את הסרטון מהשבי ומבקש: "ביבי, בבקשה תחזיר את אבא שלי ואת כל החטופים הביתה"

יגיל יעקב משחזר את הסרטון מהשבי ומבקש להשיב את אביו משבי חמאס/מטה החטופים
יגיל יעקב משחזר את הסרטון מהשבי ומבקש להשיב את אביו משבי חמאס. מטה החטופים, אתר רשמי
יגיל יעקב/אתר רשמי, מטה החטופים

יובל צח, בת דודה של החטוף טל שהם, אמרה: "71 ימים שהאהובים שלנו לא בבית, הילדים של טל צריכים אותו בבית, אשתו צריכה אותו בבית, ההורים שלו, כולנו. אנחנו דורשים לקבל תשובות, ולא רק כתשובות אלא גם כמעשים. אנחנו רוצים שכולם יחזרו הביתה, בחיים ועכשיו. זה הדבר הכי חשוב בעולם כרגע".

עידו שמריז, אחיו של אלון שמריז, כתב ברשת X: "הנה האור בקצה, ‏ופתאום זה חושך. אלון אח שלי הגיבור והאמיץ".

יונתן שמריז, אחיו של אלון, צייץ גם: "אתה חזק אוהב אותך. סליחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully