וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הפייק ניוז על הבחירות ב-2020: ג'וליאני ישלם פיצוי של 148 מיליון דולר

16.12.2023 / 0:14

פרקליטו לשעבר של טראמפ יפצה שתי עובדות קלפי בג'ורג'יה, שאותן האשים ללא ביסוס בזיופים לטובת ביידן. הן העידו בדמעות כי הן ספגו "מבול הודעות גזעניות וסקסיסטיות" ואיומים בלינץ'. ג'וליאני, שנקלע עם טראמפ לצרות משפטיות נוספות, סירב להעיד ויערער: "סכום אבסורדי"

בווידאו: ג'וליאני מאשים את החברה שסופרת את הקולות בקשרים לסורוס/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

חבר מושבעים בבית משפט בוושינגטון גזר אמש (שישי) על רודי ג'וליאני לשלם כ-148 מיליון דולר פיצויים לאחר שהשמיץ שתי עובדות קלפי מג'ורג'יה בבחירות לנשיאות ב-2020. ג'וליאני, עורך דינו לשעבר של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, האשים אותן ללא ביסוס בהטיית תוצאות הבחירות, כחלק ממאמץ של טראמפ ומקורביו לחתור תחת הלגיטימציה של ניצחונו של ג'ו ביידן.

השופטת בריל האוול קבעה שג'וליאני הפיץ טענות כוזבות שלפיהן השתיים, וונדראה מוס, ואמה, רובי פרימן, תועדו כשהן מסתירות מזוודות עם פתקי הצבעה לא חוקיים באולם כדורסל ששימש מוקד ספירת הקולות.

גזר הדין ניתן בתום משפט בן ארבעה ימים שנערך בדלתיים פתוחות, ובמהלכו שתי הנשים השחורות העידו בדמעות כי בעקבות האשמות הכוזבות של ג'וליאני, הן סבלו מ"מבול של הודעות גזעניות וסקסיסטיות", כולל איומים בלינץ'. ג'וליאני, שהודיע בימים שקדמו למשפט כי יחשוף את גרסתו במהלך הדיונים - בחר בסופו של דבר שלא לעלות על דוכן העדים.

רודי ג'וליאני. mark reinstein, ShutterStock
רודי ג'וליאני/ShutterStock, mark reinstein

בשל כך, ג'וליאני ישלם כ-73 מיליון דולר פיצוי על "פגיעה במוניטין ועוגמת נפש" שנגרמו לשתיים, וכ-75 מיליון דולר נוספים כקנס על העבירה. עם זאת, הוא כבר הודיע כי יערער על עונשו.

"הסכום האבסורדי רק מדגיש את האבסורד של ההליך כולו", אמר מחוץ לאולם בית המשפט. לא ברור אם ג'וליאני, שנקלע לאחרונה לשורה של צרות כלכליות ומשפטיות, יעמוד בתשלום הפיצויים. הוא הכחיש שיש לו קשר לאיומים כלפי שתי הנשים.

עורך דינו של ג'וליאני טען שהעונש יהיה "קטסטרופלי" עבור מרשו, וניסה לזקוף לזכותו את כהונתו כראש העיר ניו יורק בזמן ולאחר אסון התאומים ב-2001. "הוא אדם טוב. לא צריך להגדיר את ג'וליאני לפי מה שקרה בתקופה האחרונה", אמר סיבלי במהלך טיעון הסיום שלו.

זאת אחת מכה מפרשות משפטיות המתנהלות נגד ג'וליאני, טראמפ ובכירים רפובליקנים נוספים, הקשורות לטענות על זיוף תוצאות הבחירות ב-2020. באוגוסט, חבר המושבעים במדינת ג'ורג'יה הגיש נגדם כתב אישום חמור על ניסיון להטות את הבחירות במדינה. הסעיפים שיוחסו לטראמפ כללו ניסיון סחיטה, קשירת קשר והצהרות שווא.

זהו אחד מארבעת המשפטים הפליליים הצפויים לטראמפ בשנת הבחירות הקרובה, שבהן הוא צפוי לזכות במועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות, לקראת דו-קרב חוזר מול ביידן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ בעצרת בניו המפשיר, 11 בנובמבר 2023. רויטרס
נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ בעצרת בניו המפשיר, 11 בנובמבר 2023/רויטרס

בכתב האישום הנרחב, בן 98 העמודים, נמנים מלבד הנשיא לשעבר, עוד 18 מעורבים - המתוארים כ"ארגון פשיעה" - בהם ג'וליאני וראש הסגל בבית הלבן מארק מדוז. הם נאשמים ב-41 סעיפים פליליים, כשעבירת הסחיטה באיומים משמשת את הרשויות בהעמדתם לדין של מאפיונרים מפורסמים, במסגרת החוק המכונה "ריקו"'. העונש המירבי על סחיטה באיומים הוא 20 שנות מאסר.

"טראמפ ושאר הנאשמים בכתב האישום סירבו לקבל את העובדה שטראמפ הפסיד, והם הצטרפו ביודעין ובכוונה לקונספירציה לשנות, שלא כדין, את תוצאות הבחירות לטובת טראמפ", נכתב בכתב האישום שלא נשאר בגבולות ג'ורג'יה - ומעלה אישומים נגד יועצי טראמפ, בהם ג'וליאני ומדוז, שביקשו לשנות את תוצאות הבחירות באמצעות התקשרות עם גורמים רשמיים גם באריזונה, פנסילבניה ובמקומות נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully