וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות החטופים נועדו עם נשיאת הצלב האדום, וזעמו: לאן נעלמתם? חייהם בסכנה ממשית

עודכן לאחרונה: 14.12.2023 / 22:41

במהלך הפגישה הודיעו המשפחות כי החל ממחר תוצב מכולה בכיכר החטופים, וקראו לאזרחים למלאה במוצרים עבור השבויים. עוד מתחו ביקורת על הנשיאה: "אם היא לא יכולה לתת מענה מינימלי, שתצהיר שהיא מוותרת על חייהם". רה"מ דרש הפעלת לחץ מיידי על חמאס: "יש לכם כל זכות לכך"

נתניהו לנשיאת הצלב האדום: תפעילו לחץ ציבורי על החמאס/- וידאו (עלה לשרת): עומר מירון / לע״מ, סאונד: יחזקאל קנדיל / לע״מ

משפחות החטופים נועדו הערב (חמישי) עם נשיאת הצלב האדום מיריאנה ספולאריץ, הביעו ביקורת חריפה על אי המענה שניתן מטעם הארגון הבינלאומי למען השבויים, ודרשו העברת תרופות מיידית לידיהם. גם ראש הממשלה נתניהו נועד עם הנשיאה, ודרש הפעלת לחץ מיידי על חמאס: "יש לכם כל דרך, כל זכות וכל ציפייה לעשות זאת", כמו גן נשיא המדינה יצחק הרצוג שהודה על השבת חלק החטופים, וייחל לשובם של הנותרים בשבי במהרה.

"הצלב האדום מסרב לקבל ממני תרופות, אם היא לא מסוגלת לעשות את העבודה שלה, שתצהיר שהיא מוותרת על חיי החטופים בעזה", התרעם שי ונקרט, אביו של עומר בן ה-22 הסובל מקולטיס ומצוי בשבי חמאס. "ללא התרופות האלה, הבן שלי בסכנה חיים ממשית. נפגשתי עם נשיאת הצלב האדום בבוקר וקיבלתי תשובות עמומות, ללא שום מעשים פרקטיים", אמר.

עוד הוסיף כי "לא ייתכן שנשיאת הצלב האדום נכנסה לרצועת עזה לבתי החולים הפלסטינים ללא דרישה לראות את החטופים. אם היא לא יכולה לתת מענה מינימלי למען החטופים, שלא תכנס בכלל. אם היא לא מסוגלת לעשות את העבודה שלה - שתצהיר שהיא מוותרת על חיי החטופים בעזה. לחטופים נגמר הזמן. תוציאו אותם ותחזירו אותם הביתה עכשיו. אני לא צריך אמפטיה, אני צריך את הבן שלי בבית".

משפחות החטופים במפגש עם נשיאת הצלב האדום. 14.12.2023. מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים, אתר רשמי
"אני לא צריך אמפתיה, אני צריך את הבן שלי בבית". משפחות החטופים, הערב/אתר רשמי, מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים

"כל דקה בשבי ללא תרופות, היא גזר דין מוות עבורם"

גם מלכי שם טוב, אבא של החטוף עומר שם טוב הסובל מאסטמה, נזעק ואמר כי "עומר סובל מאסתמה וקשיי נשימה קשים. ללא שימוש במשאף שלו, הוא מרגיש מחנק. הוא זקוק למשאף בכדי לשרוד את הימים בשבי. אנו דורשים מהצלב האדום לבצע את עבודתו. כפי שהוא דואג לאסירים של חמאס בישראל - עליו לדאוג לחטופים בעזה".

מירב רביב , בת משפחה של קרן, אוהד ורותי מונדר שחזרו מהשבי ואחיינית של אברהם מונדר שעדיין חטוף בעזה, דיברה על אברהם ואמרה כי "ביום שישי האחרון מלאו 69 ימים בהם אברהם חי בתנאים מחפירים ולא מקבל את התרופות שהוא צריך לקבל. יש חטופים מבוגרים שחזרו במצב קשה מאוד, ויש אפילו חטוף שנפטר בשבי בהיעדר בטיפול. כל דקה נוספת בשבי - היא גזר דין מוות עבורם".

פרופ' חגי לוין, ראש הציר הרפואי של מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים, אמר כי "לפני תשעה שבועות, המשפחות נפגשו עם נציגי הצלב האדום, הודיעו על התרופות להם הם זקוקים ובלעדיהם עלולים למות בכל רגע. ישנם אנשים פצועים, ירויים וחולים שזקוקים לטיפול מיידי מציל חיים. הצלב האדום אמר להם לחשוב חיובי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
נתניהו לנשיאת הצלב האדום: תפעילו לחץ ציבורי על החמאס. עמוס בן גרשום / לע״מ, אתר רשמי
הפציר בנשיאה להעביר תרופות לשבויים. נתניהו/אתר רשמי, עמוס בן גרשום / לע״מ

"השבוע ציינו את יום זכויות האדם הבינלאומי. החטופים חווים הפרה של זכויותיהם בכל יום כבר כמעט 70 ימים. חלק מהחטופים הם ניצולי שואה שהתמודדו עם ד"ר מנדלה, וכעת צריכים להתמודד עם המחבלים המתועבים של החמאס. הם עוברים עינויים פיזיים, נפשיים ומיניים. שמענו את העדויות מהמשוחררים שחזרו מעזה. העולם לא יכול לשמור על שתיקה. הצלב האדום לא יכול לשמור על שתיקה. השמיעו קול כעת. אל תחזרו על טעויות העבר שוב".

כמו כן, במהלך הפגישה, שנערכה במלון קרלטון בתל אביב, הצהירו המשפחות כי החל ממחר תוצב בכיכר החטופים בעיר מכולה - וקראו לציבור האזרחים להגיע ולמלאה במוצרי היגיינה ותרופות עבור החטופים.

רכב של הצלב האדום מוביל חטופים ישראלים. רויטרס
דורשים שימלאו את ייעודם. רכב הצלב האדום/רויטרס

עוד נועד עם הנשיאה גם ראש הממשלה נתניהו, שהפציר בה להפעיל לחץ ציבורי על חמאס. בפתח הפגישה, שהתקיימה בקריה בתל אביב, תיאר ראש הממשלה לנשיאה את הזוועות שביצע חמאס, ובהמשך את התנאים הבלתי אנושיים בהן הוא מחזיק את החטופים ואת מניעת הסיוע ההומניטרי עבורם. זאת, תוך שהוא מציג לנשיאה חבילה המלאה בתרופות חיוניות, ודרש שהצלב האדום ימלא את ייעודו ויעביר אותן לחטופים ברצועת עזה.

"הם עושים משהו בלתי ייאמן. לקחו ילדים, תינוקות, נשים, זקנים, ניצולי שואה, משתתפי הפסטיבל. אחרי שירו במאות אנשים ורצחו למעלה מ-1,200 אנשים, לקחו את האנשים הללו כבני ערובה. איפה שומעים על דבר כזה?", אמר. "ההבדל מבחינתנו הוא לא הכוונה, אלא היכולת. אם הייתה להם את היכולת, הם היו רוצחים כל אחד מאיתנו. הם לא עשו זאת משום שנלחמנו בהם, לפעמים נגד כל הסיכויים. אנשים, אמהות, נלחמו עם הציפורניים שלהם".

"יש הבדל בין לרצוח אזרחים, לפגוע בהם ולאיים עליהם באופן מכוון ושיטתי, שזה מהות הטרור, לבין התוצאות הלא מכוונות וההרוגים הלא מכוונים שהם חלק מכל מלחמה", הוסיף נתניהו. "אני רוצה להודות לך על עזרתכם בשחרור החטופים, אבל יחד עם זאת, חלק מההצהרות שיצאו מהארגון שלך אינן עושות את ההבחנה שעשיתי זה עתה. המטרה שלי, כפי שאת יודעת מהשיחות שלנו, היא לראות כיצד נוכל לעזור לחטופים שנשארו בשבי. יש לכם כל דרך, כל זכות וכל ציפייה להפעיל לחץ ציבורי על החמאס".

הרצוג: העברתי את תודתנו על השבת חטופים לישראל, בתקווה שיחזירו במהרה את כולם

בהמשך, נועד גם נשיא המדינה יצחק הרצוג עם הנשיאה, וחזר את הדרישה לשחרורם המיידי של החטופים שחיים ללא תרופות חיוניות כבר 70 ימים. ‏"נשיאת הצלב האדום התחייבה שהשבת החטופים במהרה לביתם היא משימה עליונה של הארגון", אמר בתום הפגישה. "היא סקרה שורת פעולות וצעדים הומניטריים שהם נוקטים כדי לנסות ולהקל על סבלם של החטופים וכדי להגיע למטרה הנכספת של השבתם. כמו כן שוחחנו על המאמץ ההומניטרי שהארגון נוקט בנוגע לכלל הרצועה. ‏העברתי לנשיאת הארגון את תודתנו על שהביאו חטופים לישראל, בתפילה ותקווה שיחזירו במהרה את כולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully