וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ עוקץ את נתניהו: גם בימים אלו, יש מי שעוסק ביצירת מחלוקות ובפגיעה ביחסים עם ארה"ב

עודכן לאחרונה: 14.12.2023 / 21:48

דבריו מגיעים ברקע הקמפיין שמנהל רה"מ, לפיו הוא היחיד שימנע את הקמתה של מדינה פלסטינית. "תפקיד ההנהגה להגיד לציבור מה כן יהיה, מבלי לייצר מחלוקות כשחיילינו נלחמים שכם אל שכם בשדה הקרב". על הלחימה בעזה הוסיף: "דין ח'אן יונס ושג'עייה - יהיה כדין הקסבה בשכם"

גנץ נגד נתניהו: יש מי שעוסק ביצירת מחלוקות מדומות בעם/מערכת וואלה!

השר בקבינט המלחמה ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ תקף הערב (חמישי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה שנשא לתקשורת, ואמר כי "גם בימים אלו, יש מי שעוסק ביצירת מחלוקות מדומות בעם ובפגיעה ביחסים עם ארצות הברית". זאת, ברקע הקמפיין שמוביל בשבועות האחרונים רה"מ, לפיו הוא היחיד שימנע את הקמתה של מדינה פלסטינית.

"עלינו לשמר את הלגיטימציה וחופש הפעולה, ולתכנן את המשך הלחימה", התייחס השר בפתח דבריו למלחמה ברצועה. "בניגוד לעבר, לא נסיים ב'שקט יענה בשקט'", אמר, והוסיף כי "במלחמה הזו, אין 'יום שאחרי', יש תהליך ארוך, קשה והכרחי, בעוצמות משתנות. ימים, וחודשים ושנים. התפקיד של ההנהגה הוא להגיד לציבור מה כן יהיה, ולחתור לשם. בצורה עניינית, ובלי לייצר מחלוקות מדומות כשחיילינו נלחמים שכם אל שכם בשדה הקרב".

בני גנץ בהצהרה 14 בדצמבר 2023. --, צילום מסך
לא נייצר מחלוקות מדומות בעם, לא ננהג כך בזמן מלחמה. גנץ/צילום מסך, --

"דין ח'אן יונס ושג'עייה - יהיה כדין הקסבה בשכם"

עוד העביר ביקורת על התנהלות ההנהגה בהיבטי מחלוקות בעם, ואמר כי "הדבר החשוב ביותר בעת הזו הוא לנצח במלחמה ולשמור על ביטחון ישראל. לשם כך חשובים האחדות בעם, הרוח הגבית לחיילים, השבת החטופים וקבלת החלטות נכונות צבאית ומדינית. לצערי, גם בימים האלו, יש מי שעוסק ביצירת מחלוקות מדומות בעם ובפגיעה ביחסים החשובים עם ארצות הברית. אנחנו לא ננהג כך בזמן מלחמה. חבריי ואני, נמשיך לפעול באחריות לאומית, נגבה את הלוחמים והמפקדים, נדאג שמתקבלות ההחלטות הנכונות והקשות, נטפל בשיקום היישובים ונפעל אך ורק למען האינטרסים של עם ישראל".

כמו כן, טען השר כי הבסיס למסגרת שתאפשר ייצוב ביטחוני ואזרחי בדרום מותנה בין היתר בפתרון האזרחי ברצועת עזה, וכן בקשר עם מדינות ערב. "יש לחזק את הקשר עם מדינות ערב המתונות, ולבנות מציאות אזורית אחרת שתכלול גם מסגרת לפתרון בעזה. בהיבט הצבאי - בסיום השלב הקרוב, כשתושלם המשימה בדרום הרצועה - נעצב שליטה ביטחונית מלאה על המרחב, כולל תפיסת שטח שתאפשר את המשך המאמץ המבצעי. ישראל תשלוט ביטחונית, תשמור על חופש פעולה, ותממש אותו בכל השטח. דין ח'אן יונס ושג'עייה - יהיה כדין הקסבה בשכם", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

עוד התייחס גנץ להיבט האזרחי ברצועה, ואמר כי יש להתניע את תהליכי נורמליזציה "שירתמו למהלך לשינוי המציאות בעזה בטווח הרחוק". בהקשר זה, הוסיף כי נועד לאחרונה עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן, וכן שוחח עם מנהיגים בארה"ב, באירופה ובאזור. "הם מעוניינים לקדם תהליך כזה, ולהשקיע בו את המשאבים הנדרשים. זה הזמן לעבוד עם שותפינו, בחדר הסגור, באמון מלא, וגם להודות להם על התמיכה והמאמצים הכבירים שהם עושים לשחרור החטופים".

בנוגע לשאלת עיתונאי על בקשתו של סאליבן לעבור ללחימה בעצימות נמוכה תוך שבועות שפורסמה לראשונה בוואלה!, אמר גנץ כי "האמריקאים מנהלים איתנו שיח אסטרטגי ראוי ושקול. הם לא מנסים להכתיב לנו שום דבר. בוודאי שצריך לוודא שהצבא יכול להמשיך את משימתו ושהחטופים יחזרו, ולהתאים את שיטות הפעולה שלנו לשיקולים של מדינת ישראל. זה מה שנמשיך לעשות - תוך כדי שיח עם חברנו האמריקאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully