וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בחמאס: אש"ף הכיר בישראל, יש לכבד את העמדה הזו

עודכן לאחרונה: 14.12.2023 / 11:05

בהתבטאות חריגה, אמר מוסא אבו מרזוק בריאיון לעיתון אל-מוניטור כי "לישראלים מגיעות זכויות, אך לא על חשבון אחרים". דבריו של הבכיר בארגון הטרור, שאינו חי בעזה, מצטרפים לקריאתו של הנייה להפסקת אש

תיעוד מזירת ההתקלות של לוחמי גדס"ר 55 בבית ספר בחאן יונס/דובר צה"ל

מוסא אבו מרזוק, אחד מבכירי חמאס, אמר כי על הארגון להכיר בישראל, בהתאם לעמדה הרשמית של אש"ף. ההתבטאות החריגה שלו, שנאמרה במהלך ריאיון לעיתון אל-מוניטור שיוצא לאור בארצות הברית, מגיעה בעיצומה של המלחמה ברצועת עזה - שבה הוא אינו מתגורר.

"צריכים ללכת לפי העמדה הרשמית. העמדה הרשמית היא שאש"ף הכיר במדינת ישראל", אמר אבו מרזוק מלשכתו בדוחא לאל-מוניטור, בריאיון שנערך ביום שני. לדברי אבו מרזוק, "לישראלים מגיעות זכויות, אך לא על חשבון אחרים".

חמאס אינו חלק מאש"ף, שבראשו עומד יו"ר הרשות הפלסטינית ופתח אבו מאזן. הארגון חתם על הסכמי אוסלו עם ישראל בשנות ה-90, ומאז המלחמה עלו קריאות בציבור הפלסטני לאיחוד בין חמאס לפתח תחת קורת גג אחת.

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, בריאיון לסוכנות הידיעות רויטרס. קהיר, 10 אוגוסט 2014. רויטרס
סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, בריאיון לסוכנות הידיעות רויטרס. קהיר, 10 אוגוסט 2014/רויטרס

חמאס מצהיר כי מטרתו היא חיסול מדינת ישראל, ובכיריו התגאו במתקפת 7 באוקטובר שבה נטבחו יותר מ-1,200 ישראלים. לא ברור עד כמה דבריו של אבו מרזוק משקפים שינוי אמיתי בהנהגת בארגון, שבכיריה שמחוץ לרצועה נחשבים לקיצוניים פחות בהשוואה לאלו שנמצאים בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully