וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסקת האש קרסה, עסקת החטופים לא הושלמה - ו-17 נשים עדיין בעזה, שתיים מהן נרצחו

עודכן לאחרונה: 14.12.2023 / 15:14

נעה, כרמל, ענבר, דניאלה, אגם, לירי, שירי, נעמה, קרינה, רומי, דורון, עדן, עמית, ארבל וג'ודי מוחזקות על ידי חמאס מאז 7 באוקטובר. מיה ועופרה נרצחו וגופותיהן עדיין ברצועה. "זו אחריות של הממשלה להחזיר אותן"

בווידאו: אלפים הגיעו לכיכר החטופים לעצרת המציינת 50 ימים ל-7 באוקטובר/צילום: אביב אטלס ו-SAT VIEW

15 נשים שנחטפו לרצועת עזה ב-7 באוקטובר עדיין מוחזקות בידי חמאס. על אף שהיו אמורות להשתחרר, עסקת החטופים קרסה והפסקת האש הופרה על ידי חמאס. בנוסף, שתיים נוספות נרצחו, וגופותיהן מוחזקות על ידי ארגון הטרור בעזה. אלו סיפוריהן:

נעה ארגמני

נועה ארגמני, בת 25, נחטפה יחד עם בן זוגה ואבינתן אור ממסיבת ה"נובה" ברעים. משפחותיהם של השניים זיהו אותם בסרטון שחמאס פרסם. בסרטון ניתן לראות את נועה זועקת לעזרה בזמן שהיא על אופנוע כשמחבלי חמאס מחזיקים בה ולצידה בן זוגה אבינתן, שבו אחזו ארבעה מחבלים.

נועה ארגמני. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
נעה ארגמני/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

כרמל גת

כרמל גת בת ה-39 נחטפה לרצועת עזה יחד עם קרובת משפחתה ירדן רומן. ירדן שוחררה באחת מהפעימות במסגרת העסקה לשחרור החטופים. כרמל היא מרפאה בעיסוק, פעילה לזכויות אדם ומתוארת על ידי כל אוהביה כחברת-נפש קרובה. החיוך שלה קורן ומאיר מכל תמונה.

כרמל גת שנחטפה לעזה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
כרמל גת/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ענבר היימן

ענבר היימן, בת 27 מחיפה, נחטפה ממסיבת הנובה ברעים. היימן היא סטודנטית לתקשורת חזותית וגם אמנית גרפיטי מוכרת בסצנה העולמית והבינלאומית. כדי לעורר מודעות לחטיפה, משפחתה וחבריה השיקו קמפיין ארצי ובינלאומי עם הסלוגן freepink, ורתמו אמני גרפיטי בארץ בכל העולם לצייר על קירות וברשתות. למסיבה ברעים היא הגיעה בתפקיד "הלפרית", מתנדבת בצוות סיוע למבלים שחשים ברע וזקוקים לתמיכה. "זה מה שהיא. בן אדם שאוהב אנשים ולדאוג לאנשים וחושבת על אחרים לפני שהיא חושבת על עצמה בכל מקום שהיא נמצאת בו", סיפר עליה בן זוגה, נועם אלון, לוואלה!.

ענבר הימן. באדיבות המשפחה, עיבוד תמונה
ענבר היימן/עיבוד תמונה, באדיבות המשפחה

דניאלה גלבוע

דניאלה גלבוע בת ה-19 נחטפה גם היא ממסיבת הטבע ברעים. "דניאלה צריכה להיות פה היום. לא מחר. זו אחריות של הממשלה להחזיר אותה", אמרה אחותה אורלי. המשפחה יודעת להגיד שדניאלה חטופה על סמך סרטון שהופץ ברשת, שבו ניתן לראות את ראשה.

דניאלה גלבוע, זמרת המוחזקת בשבי חמאס. באדיבות המשפחה
דניאלה גלבוע/באדיבות המשפחה

אגם ברגר

אגם ברגר בת ה-20. היא זוהתה בסרטון טלגרם שפרסם חמאס, שבו היא נראית מובלת לרכב, לבושה בפיג'מה. כמה רגעים לפני כן עוד הספיקה להתקשר לאבא שלה, שלומי, ולספר לו שיש שם יריות.

פרוייקט חטופים - אגם ברגר. וואלה, מערכת וואלה
אגם ברגר/מערכת וואלה, וואלה

לירי אלבג

לירי אלבג בת ה-18 נחטפה בבוקר ה-7 באוקטובר. אמה שירה סיפרה כי הספיקה לקבל ממנה הודעה אחרונה בקבוצה המשפחתית ובה כתבה כי ירו עליה וכי היא לא נפגעה, אך מאז לא שמעו ממנה דבר. רק מאוחר יותר באותו ערב הם מצאו סרטון שהופץ בטלגרם ובו זיהו את בתה על ג'יפ בדרכה לרצועת עזה.

הפגנה לקראת הגעתו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לישראל במסגרת דרישה של משפחות החטופים להחזיר את בניהן, הקריה, 18 באוקטובר 2023. ניב אהרונסון
אביה של לירי אלבג מחזיק בתמונתה/ניב אהרונסון

שירי ביבס

שירי ביבס מקיבוץ ניר עוז נחטפה יחד עם בעלה ירדן וילדיה אריאל בן ה-4 וכפיר, תינוק בן חצי שנה בלבד. בסוף חודש נובמבר טען ארגון הטרור חמאס כי שירי וילדיה נהרגו. טענות אלו לא אומתו על ידי צה"ל או גורם מדיני כלשהו.

בשבוע שעבר, התכנסו עשרות ג'ינג'ים בכיכר החטופים בתל אביב, בעודם מחזיקים תמונות של בני משפחת ביבס ובלונים כתומים וקוראים להשבתם של המשפחה משבי החמאס.

שירי, כפיר, אריאל ביבס. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שירי, כפיר, אריאל ביבס/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

נעמה לוי

נעמה לוי, בת 19 מרעננה. בסרטון שהתפרסם באותה שבת שחורה נראתה נעמה כשהיא חבולה ומפוחדת בשבי חמאס. חברותיה סיפרו עליה כי היא חברה חזקה שעומדת על שלה ושתמיד יודעת לעלות חיוך על פניהן.

נעמה לוי מרעננה שנחטפה לעזה ממסיבת הטבע ברעים. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
נעמה לוי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

קרינה ארייב

קרינה ארייב, בת 19. נחטפה בעת הפשיטה של מחבלי חמאס לשטח ישראל.

קרינה ארייב שנחטפה לעזה. מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים, אתר רשמי
קרינה ארייב/אתר רשמי, מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים

רומי לשם גונן

רומי לשם גונן, צעירה בת 23 שהייתה במסיבת הטבע ברעים, נחטפה לעזה. אמה מירב הפצירה בממשלה להביא לשחרור החטופים. "הסבלנות שלנו פקעה. אנחנו פונים לממשלת ישראל - אנחנו אזרחים של מדינת ישראל, הציפייה שלנו היא שהמדינה תדאג לנו, שתדאג לאהובים שלנו, שתבטיח את הביטחון שלהם".

רומי לשם גונן. באדיבות המשפחה
רומי לשם גונן/באדיבות המשפחה

דורון שטיינברכר

דורון שטיינברכר, בת 40, נחטפה מקיבוץ כפר עזה. היא אחות וטרינרית. היא הספיקה לכתוב למשפחתה בוואטסאפ, רגע לפני שהמחבלים חטפו אותה: "חטפו אותי, חטפו אותי, חטפו אותי" כשברקע נשמעים מחבלים צורחים.

דורון שטיינברכר שנחטפה לעזה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
דורון שטיינברכר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עדן ירושלמי

עדן ירושלמי, בת 24 מתל אביב, בילתה עם חברות בפסטיבל נובה ברעים. כשהמחבלים פרצו לפסטיבל, היא התקשרה לאחותה הגדולה שני, שהסתגרה בממ"ד בבית אמה יחד עם האחות הצעירה מאי. במשך 4 שעות הן היו איתה על הקו ואז היה שקט. עדן נחטפה לרצועת עזה על ידי מחבלי חמאס.

עדן ירושלמי. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
עדן ירושלמי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עמית בוסקילה

עמית בוסקילה, בן 28, נחטפה מהמסיבה ברעים. היא הספיקה לנהל שיחה עם דוד שלה לפני שנותק עמה הקשר ואמרה: "אני אוהבת אתכם". הדוד שמעון נשאר על הקו ושמע קולות ירי וקריאות בערבית. היא בעלת עסק לסטיילינג ועובדת כמלבישה, היא בשלנית בחסד ולאחרונה הגיעה לשלבים מתקדמים בתוכנית בישול פופולרית שאמורה הייתה להצטלם בקרוב.

עמית בוסקילה שנחטפה לעזה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
עמית בוסקילה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ארבל יהוד

ארבל בת ה-29 נחטפה יחד עם אחיה דולב יהוד בן ה-35 ובן זוגה אריאל קוניו, קרוב משפחתם של דניאל ושרון אלוני-קוניו.

ארבל יהוד ובן זוגה אריאל קוניו. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ארבל יהוד/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ג'ודי ויינשטיין

ג'ודי ווינשטיין בת ה-70 וגדי חגי בן ה-72 נחטפו מקיבוץ ניר עוז. בתם איריס שמעה בשיחת טלפון שהם מסתררים ושגדי נפצע ואחר כך איבדה את הקשר איתם. השניים נתקלו בחוליית מחבלים שירתה בהם ולקחה אותם לעזה.

מיה גורן - נרצחה וגופתה עדיין בעזה

מיה גורן, בת 56 מקיבוץ ניר עוז, נחטפה ביום מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר. בעלה אבנר נרצח בידי המחבלים. לאחר שעדכנה את בנה, נותק עמה הקשר. כעבור כמה ימים אוכן הטלפון שלה ברצועת עזה ומשפחתה קיבלה את הבשורה כי היא חטופה. ב-1 בדצמבר קיבלה ההודעה משפחתה כי מיה נרצחה בשבי.

מיה גורן נחטפה לעזה, בעלה אבנר נרצח. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מיה גורן/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עופרה קידר - נרצחה וגופתה עדיין בעזה

עופרה בת ה-70 נחטפה ב-7 באוקטובר, כשבאותו היום בעלה נרצח בביתו. גופתה נמצאת בידי החמאס. הקיבוץ אמר כי ידרוש את החזרתה עם יתר החטופים.

עופרה קידר ז"ל שנרצחה בקיבוץ בארי. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
עופרה קידר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully