וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוחתים - וממריאים שוב תוך 30 שניות: בתוך פינוי פצועים מלב הרצועה

עודכן לאחרונה: 14.12.2023 / 22:48

מתחילת המלחמה נחתו יותר מ-54 מסוקים לפינוי פצועים בשטח האויב ש"רווי בטילי נ"ט ומקלעים". קצינים בחיל האוויר סיפרו כי כלי הטיס עברו שינויים, כדי לקלוט יותר נפגעים. "בשביל הפעולה צריך קור רוח, עצבי ברזל, ולהיות מפוקס על המטרה"

בווידאו: מפקד חיל האוויר: ״יחד איתכם בכל, המשיכו כך, אנחנו כאן מעליכם לשירותכם״ 12.12.23/דו"צ

מתחילת המלחמה ברצועת עזה נפצעו 1,704 חיילים בהם 267 קשה, 481 בינוני, ו-956 באורח קל. כדי לחלץ אותם מאזורי הקרבות נדרש תיאום בין המפקדים בשטח, צוותי הרפואה, ולוחמי 669 שממוקמים בקצה התמרון הקרקעי, מחליטים על הזנקת מסוק לפינוי בתוך השטח הפלסטיני. עד כה התבצעו יותר מ-54 חילוצים, 70% מהם לאור יום, שבהם טייסי מסוקי היסעור והינשוף, מלווים בצוותי 669, נחתו בלב השטח על מנת להעבירם במהירות את הפצועים לבתי החולים ברחבי הארץ.

לכל העדכונים על המלחמה

"האתגר הגדול עבור טייסי המסוקים היא הנחיתה בשטח אויב, רווי בטילי נ"ט ומקלעים לאור יום. צריך בשביל זה קור רוח, עצבי ברזל, ולהיות מפוקס על המטרה", הסביר חבר באחד מצוותי האוויר. "המסוק נוחת ויש גג 30 שניות עד שהוא ממריא שוב". קצינים בחיל האוויר סיפרו כי גם המסוקים עבור ארגון מחדש לגבי האופן שבו יוכלו לקלוט יותר פצועים בו זמנית בכל פינוי ולאפשר לצוות הרפואי של 669 במסוק לטפל בפצועים תוך כדי טיסה.

יחידת 669 בפעולה. יואב איתיאל
מסוק של 669/יואב איתיאל

בצוותי האוויר שיבחו את ראש להק מסוקים ואת תא"ל גלעד בר-טל, שהשתתף בפינויים מורכבים משטחי הרצועה, כשרק השבוע נחת פעמיים ברצועה כדי לחלץ את פצועי חטיבת גולני משג'אעיה. "פרט לכך שזו הדוגמה האישית הטובה ביותר, זה מצביע על מחויבות של כל חיל האוויר לתמרון הקרקעי", אמר אחד מהם בשיחה עם וואלה.

"האינטימיות היא כל כך חשובה שהטייס מזהה את הקול ברשת הקשר של מפקד החטיבה, הגדוד או היחידה והם כבר מבינים וסומכים אחד על השני", הסביר קצין מאוגדה 98 שנמצאת עכשיו בלב הרצועה. "יאמר לזכות טייסי מסוקי הסער שהם יזמו והתקשרו, הציעו עזרה כבר ב-7 באוקטובר כמו הטייס אל"מ ג', שיהיה מפקד בסיס פלמחים הבא - הוא התקשר למח"ט צנחנים עמי ביטון, ואמר לו יש לי מסוקי יסעור בשבילך. מה אתה צריך? ובסוף העביר מאות לוחמים לשטח ללא תכנון מראש. אחר כך זה בא לידי ביטוי עם יחידות אחרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully