וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן מזהירה מפני הקמת כוח רב-לאומי בים האדום: "צעד לא רציונלי"

עודכן לאחרונה: 14.12.2023 / 11:21

שר ההגנה האיראני איים כי קואליציה ימית, שאותה שואפת ארה"ב להקים כדי להתמודד עם האיום של החות'ים, תתמוד עם "בעיות יוצאות דופן". לדבריו, "אף אחד לא יכול לבצע מהלך כזה באזור שבו יש לנו דומיננטיות"

תיעוד שפרסמו החות'ים מההשתלטות ספינת גלקסי לידר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שר ההגנה של איראן, מוחמד רזא אשתיאני, הזהיר היום (חמישי) מפני הניסיון של ארצות הברית להקים קואליציה רב-לאומית להגנה על הים האדום. המאמצים האמריקניים, שבהם תומכת גם ישראל, מגיעים בעקבות ההתקפות הבלתי-פוסקות של המורדים החות'ים על כלי שיט החולפים על פני חופי תימן.

"אם הם יבצעו צעד לא רציונלי כזה, הם יתמודדו עם בעיות קיצוניות", הזהיר שר ההגנה של איראן, שצוטט על ידי התקשורת בארצו. "אף אחד לא יכול לבצע מהלך כזה באזור שבו יש לנו דומיננטיות", הוסיף אשתיאני, שהתייחס לים האדום. אשתיאני לא פירט אילו צעדים איראן תנקוט בתגובה להקמת כוח ימי עזה.

ארצות הברית וישראל טוענות כי החות'ים, שאיימו לפגוע בכל ספינה שתעשה את דרכה לישראל, ללא קשר לזהותה, פועלים באישורה של איראן. טהראן מכחישה שהמורדים, הנחשבים לחלק מ"ציר ההתנגדות", מקבלים ממנה הוראות. לטענתה, בעלי בריתה באזור מקבלים את החלטותיהם באופן עצמאי.

ספינת הצי האמריקני USS Mason שחילצה את ה"סנטרל פארק" שבבעלות ישראלית. רויטרס
ספינת הקרב האמריקנית "מייסון"/רויטרס

בשבוע שעבר, היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, ג'ייק סליבאן, אמר לכתבים כי וושינגטון מקיימת שיחות עם "מדינות אחרות" על הקמת "כוח משימה ימי להבטחת מעבר בטוח של ספינות בים האדום". הוא לא פירט מעבר לכך.

אתמול שיגרו החות'ים טילים לעבר ספינה בים האדום, אך אלו לא פגעו במטרה. במקביל, ספינת קרב אמריקנית יירטה כלי טיס בלתי-מאויש ששוגר בזמן התקרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully