וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: החות'ים הם בעיה בינלאומית הדורשת פתרון בינלאומי

13.12.2023 / 7:54

הפנטגון אמר כי שר ההגנה יבקר במזרח התיכון בשבוע הבא, כולל בישראל, על רקע ההסלמה של המורדים הפרו-איראנים בתימן, שפגעו בספינה נורבגית עם טיל שיוט. חיל הים שולח ספינת טילים לים האדום, החות'ים ממשיכים לאיים: כל הספינות צריכות להשאיר את רשת הקשר שלהן פתוחה

תיעוד שפרסמו החות'ים מההשתלטות ספינת גלקסי לידר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ארצות הברית גינתה אמש (שלישי) את ההתקפה של המורדים החות'ים על ספינה נורבגית לחופי תימן, ואמרה כי יש צורך בגיבוש פתרון בינלאומי לאיום. במקביל, צה"ל הודיע כי ספינת טילים חדשה מדגם "סער 6" נשלחה לים האדום, שהפך לנתיב מסוכן לשיט מאז שהחות'ים, הנתמכים על ידי איראן, התערבו במלחמה נגד חמאס שפרצה ב-7 באוקטובר.

"הפעולות שראינו על ידי הכוחות החות'ים מערערות את היציבות, הן מסוכנות", אמר דובר הפנטגון, מייג'ור גנרל פטריק ריידר, במסיבת לעיתונאים. "לכן, זו בעיה בינלאומית שדורשת פתרון בינלאומי", אמר ריידר. לדבריו, שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין יטוס בשבוע הבא למזרח התיכון, בין היתר לישראל, קטאר ובחריין.

ישראל סבורה שיש צורך בתגובה תקיפה יותר נגד החות'ים, השולטים על צפון תימן. עם זאת, וושינגטון רוצה להימנע מהסלמה אזורית מעבר לזו הנוכחית, שבמסגרתה הותקפו כוחותיה בעיראק ובסוריה על ידי המיליציות השיעיות הפרו-איראניות קרוב למאה פעמים.

החות'ים, ששיגרו לאורך המלחמה טילים ומל"טים לעבר ישראל, ממשיכים לאיים על ספינות הרוצות לעבור בסמוך לחופי תימן. מוחמד עלי אל-חו'תי, ראש המועצה המהפכנית העליונה של החות'ים, הזהיר הלילה את הספינות העוברות בים האדום, ואמר כי בנוסף לצורך שלהן להימנע מהגעה לישראל, הן חייבות להשאיר את רשת הקשר שלהן דלוקה ולהגיב במהירות לפניות של החות'ים.

אל-חות'י גם הזהיר את הספינות מפני "זיוף הזהות שלהן" או מהנפת דגלים שונים מאלו של המדינה של בעליהן.

ספינות טילים הועברו לים סוף בעקבות האיום מתימן. 1 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
האיום על הים האדום מתגבר. ספינת טילים של חיל הים/דובר צה"ל

אתמול פגעו החות'ים במכלית STRINDA, כ-111 ק"מ מצפון למצר באב אל-מנדב, המחבר את מפרץ עדן והים האדום. החות'ים טענו כי היא הייתה בדרכה להעביר נפט לנמלים בישראל ולא נשמעה לאזהרות שלהם, אך בעלי החברה הכחישו ואמרו שהספינה שטה ממלזיה לעבר איטליה, עם מטען של דלקים ביולוגיים. עם זאת, החברה הודתה שהייתה לה קריאה מתכוננת לחודש הבא בישראל. לא ברור אם החות'ים ידעו על כך.

בעקבות פגיעת הטיל, פרצה שריפה במכלית הנורבגית, אך לא היו נפגעים בקרב 22 אנשי הצוות שלה. צבא ארצות הברית מסר כי ספינת הקרב "מייסון", שיירטה כמה התקפות של החות'ים בשבועות האחרונים, לא הייתה באזור שבו התרחשה התקרית אך הגיעה אליו והגישה עזרה ל-STRINDA. צבא צרפת אמר כי ספינה צרפתית באזור יירטה מל"ט ששוגר לעבר STRINDA.

לפי דיווחים שונים, בין ישראל לארצות הברית מחלוקת בנוגע לתגובה הנדרשת נגד החות'ים, שפתחו בהתקפות טילים ומל"טים על ישראל ועל ספינות בים האדום מאז 7 באוקטובר. המורדים השיעים, השולטים על חלקה הצפוני של תימן, הבטיחו להמשיך בהתקפותיהם עד ש"התוקפנות" ברצועת עזה, מרחק של כ-1,600 ק"מ ממעוזם בצנעא, תיפסק.

במקביל, ברויטרס דווח בשבוע שעבר כי ערב הסעודית, המנהלת שיחות שלום עם המורדים לסיום המלחמה בתימן, דווקא מרוצה מהתגובה המאופקת של וושינגטון עד כה.

החות'ים כבר חטפו בחודש שעבר ספינה אחת - "גלקסי לידר", שלה קשרים לישראל - ותקפו כלי שיט אחרים. רוב ההתקפות יורטו על ידי ספינות קרב אמריקניות ואחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully