וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש מועצת גליל עליון: נסראללה קובע את הקצב בצפון כראות עיניו

עודכן לאחרונה: 14.12.2023 / 8:54

גיורא זלץ מתח ביקורת על התנהלות הממשלה וקרא לתקוף יותר בחריפות את חיזבאללה. "לא יכול להיות שהמדינה משדרת שמבחינתה החלופה המועדפת זה איזשהו הסכם מדיני", אמר בריאיון ב-103FM. "לא מייצרים ביטחון כשיש כוחות שיכולים לירות עליך נ"ט"

בווידאו: תקיפות חיל האוויר בגבול לבנון/מערכת וואלה!

ראש המועצה האזורית גליל עליון, גיורא זלץ, מתח היום (חמישי) ביקורת על התנהלות הממשלה בגבול הצפון. "אנחנו משאירים את כפתור הווליום בידי נסראללה ולא אצלנו, והוא מגביר ומחליש בעצם כראות עיניו", אמר זלץ בריאיון בתוכנית "שבע תשע" עם טל שלו וניסים משעל ב-103FM. "ישראל הקימה בשטחה רצועת ביטחון, משהו כמו 10 ק"מ בין החרמון לים, שם הצבא נמצא, משם הוא נלחם, משם הוא יורה, מתוך וליד היישובים".

לכל העדכונים על המלחמה

זלץ קרא לפתוח חזית נוספת נגד חיזבאללה, ולא להתרכז ברצועת עזה בלבד. "ישראל והצבא שלה מספיק חזקים בשביל לייצר ביטחון הרבה יותר משמעותי ממה שעושים כאן לתושבי הצפון", אמר. "בסופו של יום, הצבא הכי טוב בעולם נלחם מול שני ארגוני טרור ולא מול משהו אחר. הממשלה בשורה התחתונה הסירה כל אחריות גם מהמרחב הזה וגם מהתושבים, חלקם הגדול שהתפנה ללא תמיכה".

תקיפות חיל האוויר בגבול לבנון. 13.12.2023. ללא קרדיט, אתר רשמי
תקיפות חיל האוויר בגבול הצפון/אתר רשמי, ללא קרדיט

"ישראל צריכה לקחת אחריות עם הצבא, כדי להרחיק באופן משמעותי את חיזבאללה מהגדר ולוודא שלא יחזור לשם", המשיך ראש המועצה. "לא יכול להיות שהמדינה משדרת ואומרת שמבחינתה החלופה המועדפת זה איזשהו הסכם מדיני עם תגבור הגנה ביישובי הצפון, כי עצם האמירה הזאת משדרת במידה מסוימת שחיזבאללה ואיראן מצליחות וישראל מהססת וחוששת להיכנס לעימות".

"אני חושב שמה שצריך להיאמר זה שמדינת ישראל בזמן שלה ובדרך שלה תעשה את מה שצריך והיא תיקח אחריות, לא ארצות הברית או צרפת או מישהו אחר, מדינת ישראל באמצעות צבאה תיקח אחריות קודם כל להרחיק באופן משמעותי את חיזבאללה מהגדר וגם לאורך שנים לוודא שחיזבאללה לא יחזור לשם. לא מייצרים ביטחון כשיש כוחות שיכולים לירות עליך נ"ט בכינון ישיר, צריך לבטל את היכולת שלהם וליצור הרתעה ממשית".

זלץ סיפר כי מהמועצה שלו פונו כ-23 אלף תושבים. "כ-13 אלף מתוכם כבר חודשיים וחצי לא עובדים, אין להם הכנסה", הסביר. "המדינה לא מתייחסת לזה שכבר חודשיים וחצי רוב העסקים פה סגורים, אנשים ללא עבודה, ללא פרנסה, המדינה הסירה מהם את האחריות. המדינה חייבת לייצר פה איזשהו חוסן כלכלי-חברתי ולשדרג באופן משמעותי את התשתיות והתנאים, המדינה צריכה להזיז את העיניים צפונה, כבר 15 שנה הצפון לא נמצא על שולחן הממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully