וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיבוץ בארי כמעט ונחרב - חבריו בוחרים בחיים: "לא נשכח את השעות בהן לא קיבלנו סיוע"

עודכן לאחרונה: 14.12.2023 / 10:40

על אף המכה האנושה שספגו, בקיבוץ החזירו את מפעל הדפוס לפעולה ומאמינים: "הענפים שלנו ישתקמו, כמו גם הקיבוץ עצמו". מהמדינה הם מבקשים, "כדי שנוכל לחזור לבנות את הקיבוץ, חמאס חייב להימחק" | וואלה! עם סיפורי הקיבוצים והיישובים שמציאותם נעצרה בשבת השחורה

משפחת וייס, יהודית ונגה שהיו בשבי וחזרו, ומחכות שימצאו את אבי המשפחה, הנעדר/שימוש לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

קיבוץ בארי ספג מכה אנושה בשבת השחורה. עשרות חברי וחברות הקיבוץ נטבחו ב-7 באוקטובר; נשים וגברים, ילדים וקשישים, נחטפו על יד מחבלי חמאס. על אף המציאות הבלתי-נתפסת, חברי הקיבוץ לא מוותרים ובוחרים מחדש בחיים. מפעל הדפוס בבארי הוא אחד מסמלי האזור כולו. כשבוע אחרי הטבח, הוחלט בקיבוץ להחזיר אותו לעבודה. החזרה לעבודה בדפוס הוותיק הראתה על עוצמתה של הקהילה שחיה בבארי.

93 חברי קיבוץ בארי נרצחו בשבת השחורה; 29 נחטפו, 20 מהם שבו לביתם. חבר קיבוץ אחד מוגדר נעדר. רוב קהילת הקיבוץ נמצאת כיום במלון "דיוויד" בים המלח.

קיבוץ בארי- נתוני חרבות ברזל. 13 בדצמבר 2023. מערכת וואלה!, ראובן קסטרו
קיבוץ בארי- נתוני חרבות ברזל. 13 בדצמבר 2023/ראובן קסטרו, מערכת וואלה!

יו"ר הקיבוץ עמית שלוי סיפר על חוזקה של קהילת הקיבוץ. "אנחנו לא נעצור לרגע עד שכל אחד ואחת מהחטופים, יוחזר אל משפחתו", קבע, "הענפים שלנו ישתקמו כמו גם הקיבוץ עצמו, אבל לעולם לא נשכח שנרצחו באכזריות 93 מחברינו, שמאות נפצעו בגופם ובנפשם, ששליש מהקיבוץ נחרב. לא נשכח את הטרור הברוטלי והאכזרי של רוצחי החמאס. לא נשכח את השעות בהן לא קיבלנו סיוע נחוץ כל כך מהמדינה בה אנחנו חיים", אמר.

שלוי פרט את דרישות חברי הקיבוץ מהמדינה ומהקהילה הבינלאומית: "תמיכה כלכלית נרחבת לשיקום הקהילה והכרה במעשי הזוועה המפלצתיים שתוכננו מראש ובוצעו ע"י ארגון הטרור חמאס. יותר מכך - חייב להימצא פתרון מדיני שלא יותיר זכר לחמאס. כדי שנוכל לחזור לבנות את הקיבוץ ולשגשג, חמאס ושאר ארגוני הטרור שברצועה חייבים להימחק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
קיבוץ בארי- נתוני סיוע כספי, חרבות ברזל. 13 בדצמבר 2023. מערכת וואלה!, ראובן קסטרו
קיבוץ בארי- נתוני סיוע כספי, חרבות ברזל. 13 בדצמבר 2023/ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
דגל ישראל על הריסות בית, קיבוץ בארי, 5 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו
דגל ישראל על הריסות בית, קיבוץ בארי, 5 בדצמבר 2023/ראובן קסטרו

מה מצב החקלאות בקיבוץ?
לשטחים רבים עדיין לא ניתן לחזור ולא ניתן לעבוד בהם. בשטחים שכן - זורעים חיטה, קוטפים אבוקדו, קוטפים פרי הדר, ומכינים את השטחים לזריעת תפוחי אדמה.

פינוי זמני - לאן ומתי?
חברי הקיבוץ צפויים לעבור צמוד לקיבוץ חצרים במאי 2024.

מתי חוזרים לבארי?
זה תלוי בהמון פרמטרים. הראשון שבהם הוא שקט בגזרה וחיסול החמאס, במידה וזה יקרה בקיץ 24', בהערכה גסה יהיה אפשר לחזור לבארי בקיץ 26'.

איזה סיוע כספי קיבלו מתחילת המלחמה?
לא הועברו עדיין סכומים משמעותיים. כרגע הסיוע הכספי מסתכם בקיום הקהילה בים המלח, ובכך שמשרד החקלאות העביר סכום קטן מאוד עבור נזקי חקלאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully