וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ידע על הטבח? עדות מחבל חמאס בוטלה ברגע האחרון בגלל חקירה חדשה

עודכן לאחרונה: 13.12.2023 / 9:56

היום הייתה צריכה להישמע תשובתו של מחבל נוחב'ה מחמד מצרי לכתב האישום שהוגש נגדו שבוע לפני מתקפת הטרור. אלא שאתמול ביקש סנגורו לדחות את הדיון בשל כך שמצרי נמצא תחת חקירה חדשה, זאת בניגוד לכאורה לטענת גופי הביטחון שמצרי לא נחקר ביחס למתקפת ה-7 לאוקטובר

בווידאו: קליטת מחבלי נוח'בה של חמאס בבתי הכלא בישראל/צילום: דוברות המשטרה

מחמד מצרי, מחבל חמאס ביחידת הנוח'בה היה אמור לעלות היום (רביעי) על דוכן העדים בבית המשפט המחוזי בב"ש ולהשיב לאישום החמור שהגישה נגדו פרקליטות מחוז הדרום בתאריך הראשון לאוקטובר, שבוע ימים לפני מתקפת הפתע הרצחנית שארגון הטרור הוציא לפועל נגד ישראל.

ברגע האחרון ביקש סנגורו של מצרי, עו"ד מחמד ג'בארין, לדחות את הדיון בשל הטענה ש"הנאשם עצור ומנועה הגישה עם עו"ד וכבוד בית המשפט האריך את מניעת המפגשים עם עו"ד על כן מתבקש דחייה עד לסיום הליך המעצר והחקירה".

המשמעות של הבקשה היא שמצרי נמצא תחת חקירה חדשה שכן מהרגע שמוגש כתב אישום נגד נאשם, אי אפשר למנוע ממנו פגישה עם סנגור. העובדה הזאת היא בניגוד לכאורה לתשובות רשמיות שוואלה! קיבל מגופי החקירה הרשמיים של מדינת ישראל שטענו שאין קשר בין מצרי לבין המתקפה ב-7 לאוקטובר.

בית המשפט קיבל את בקשת הדחייה וכך כתב השופט אליהו ביתאן: "לבקשת בא כוח הנאשם ומנימוקיה אני מבטל את הדיון וקובע דיון למועד 13.02.2024".

בית המשפט בבאר שבע. שי מכלוף
גופי חקירה רשמיים טענו לכאורה כי לנאשם אין קשר למתקפה ב-7 לאוקטובר. בית המשפט המחוזי בב"ש/שי מכלוף

בפרקליטות שלחו אותנו לבקש תגובה מהמשטרה שכן היא הגוף החוקר אך במשטרה באופן תמוה שלחו אותנו בחזרה אל הפרקליטות לקבל תגובה במה שנראה כמו התחמקות מלתת תשובה לגופו של עניין. את תגובת השב"כ טרם קיבלנו.

חקירת מחבל הנוח'בה נמשכת כעת, אך צריך לציין כי שהשימוש במניעת מפגש הוא כלי הנמצא בארסנל הכלים של שב"כ עפ"י חוק בהתמודדות למול סיכול טרור, ומתבצע בו שימוש בעת הצורך.

מצרי נעצר בסוף חודש אוגוסט בישראל ועבר חקירה מאומצת על ידי משטרת ישראל והשב"כ, עם זאת אי אפשר להתעלם מהתיאורים המטרידים שמופיעים בכתב האישום שמעלים ספקות רבים האם הידע לגבי המתקפה לא היה מונח שחור על גבי לבן בפני חוקרי המשטרה והשב"כ, כך למשל בכתב האישום שנזכיר שוב הוגש שבוע ימים לפני פרוץ המתקפה נכתב:

"במהלך שנת ,2021 במועד שאינו ידוע במדויק למאשימה, פנה אל הנאשם חסין פאיד, מפקד גדודי עז א-דין אל-קסאם, והציע לנאשם להשתתף בקורס "קמין" אשר בסיומו יועבר הנאשם לפלג הנוח'בה של החמאס. סמוך לאחר מכן, במועד שאינו ידוע במדויק למאשימה, בשעה 5:00 או בסמוך לכך, הגיע הנאשם, יחד עם חסן אלמצרי, ליד מסגד אבו בכר במעמד הנ"ל, הגיע למקום אכרמי סלימאן אבו עודה, מפקד פלוגה נוח'בה בבית חאנון באמצעות רכב טנדר, והנאשם וחסן אלמצרי נסעו עימו למוצב עסקלאן. במעמד הנ"ל, במוצב עסקלאן, קיבל הנאשם לוח זמנים ובו נכתב מה הפעילות בקורס".

עוד בוואלה!

ישפוך אור נוסף על 7 באוקטובר? חייל נוח'בה עולה לדוכן העדים

לכתבה המלאה

התיאורים הבאים מראים על תוכנית סדורה של חמאס: "הנאשם, ויחד עם כ-50 פעילים וביניהם חסן אלמצרי, התחלקו ל-4 קבוצות, והשתתפו באימון צבאי שכלל, בין היתר, אימוני ירי, אימוני הפעלת מטען חבלה, מארבים, תקיפות ועוד. האימון נמשך כשמונה ימים, במשך 12 שעות ביממה 6 שעות במהלך היום ו-6 שעות במהלך הלילה. לאחר שהנאשם סיים את האימון הוא מונה לפעיל נוח'בה בבית חנון, ועליו היה אחראי אבו עודה הנייל. לאחר מכן ועד לשנת 2022, השתתף הנאשם באימונים צבאיים וריבאט מטעם עז א-דין אל-קסאם".

קליטת מחבלי נוחבה של חמאס בבתי הכלא בישראל. דוברות שב"ס
מונה לפעיל נוח׳בה בבית חנון. קליטת מחבלי נוחבה של חמאס בבתי הכלא בישראל/דוברות שב"ס

פרט מדאיג נוסף שמופיע בכתב האישום מתאר כיצד מצרי השתתף באימוני ריבאט - יחידת תצפיתנים שמשמשים בתור "העיניים" של חמאס. וככה נכתב בכתב האישום: "האימונים הנ"ל נערכו אחת לחודש, במועדים שונים שאינם ידועים במדויק למאשימה, במסגרתו ביצע הנאשם, יחד עם פעילים נוספים, אימוני כושר גופני ואימונים בבלי נשק מסוג רובה קלאצ'יניקוב ורימוני קול. במהלך האימונים, הנאשם והפעילים שעימו נשאו על ראשיהם מצלמות לצורך צילום האימון ושיפור הישגיהם".

"כמו כן, השתתף הנאשם, אחת לחודש, משעות הערב ועד לשעות הבוקר, במועדים שונים שאינם ידועים במדויק למאשימה, בפעילות ריבאט בגבול ישראל-רצועת עזה. במהלך הריבאט הנ"ל, הנאשם והפעילים שעימו נשאו עימם מכשיר קשר, ומטרתם היתה להגן על גדר הגבול מפני כוחות צה"ל, וכן מפני משתפי פעולה, מסתננים וכיו"ב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully