וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן חשף את מספר הטלפון של סינוואר בעצרת האו"ם: "צלצלו להפסקת אש"

עודכן לאחרונה: 12.12.2023 / 23:38

ארדן הרים שלט עליו התנוסס מספרו של מנהיג חמאס במהלך דיון העצרת הכללית, לפני שאימצה החלטה שקוראת להפסקת אש הומניטארית מיידית בעזה. לפני ההצבעה, דחתה העצרת הכללית הצעה אמריקנית לתקן את הצעת ההחלטה ולהכניס אליה סעיף שמגנה את חמאס על מתקפת ה-7 באוקטובר

גלעד ארדן מציג באו"ם את מספר הטלפון של סינואר/ללא

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן הציג הערב (שלישי) את מספר הטלפון של לשכתו של מנהיג חמאס יחיא סינוואר, במהלך דיון העצרת הכללית על החלטה שקוראת להפסקת אש הומניטארית מיידית בעזה. ארדן הרים שלט עליו התנוסס מספר הטלפון, יחד עם הכיתוב: "חייגו להפסקת אש".

העצרת הכללית של האו"ם אימצה החלטה שקוראת להפסקת אש הומניטארית מיידית בעזה. מדובר בהחלטה סמלית שאינה מחייבת. 153 מדינות הצביעו בעד. 23 מדינות נמנעו ו-10 מדינות, ובראשן ארה"ב וישראל, הצביעו נגד. לפני ההצבעה, דחתה העצרת הכללית הצעה אמריקנית לתקן את הצעת ההחלטה ולהכניס אליה סעיף שמגנה את חמאס על מתקפת ה-7 באוקטובר.

ארדן מציג את מספר הטלפון של סינוואר באו"ם. 12 בדצמבר 2023. ברק רביד
ארדן מציג את מספר הטלפון של סינוואר באו"ם. 12 בדצמבר 2023/ברק רביד

בשישי, ארה"ב הטילה וטו על הצעת מועצת הביטחון של האו"ם, שקראה להפסקת אש הומניטרית מיידית בעזה. 13 מדינות החברות במועצה הצביעו בעד ובריטניה נמנעה. בעקבות הווטו האמריקני ההחלטה לא עברה.

נציג ארה"ב במועצת הביטחון אמר כי ארצו הטילה וטו על הצעת ההחלטה לאור העובדה שהשינויים שהציעה ארה"ב לא התקבלו. "ההחלטה היתה לא מאוזנת ומנותקת מהמציאות. היא לא היתה משנה את המצב בשטח ולכן לא היינו יכולים לתמוך בה", מסר הנציג.

עוד הוסיף הנציג ומסר כי "איננו מצליחים להבין מדוע יוזמי הצעת ההחלטה לא היו מוכנים להכניס סעיף שמגנה את חמאס על מתקפת ה-7 באוקטובר. ההחלטה אפילו לא כללה הבעת תנחומים לקורבנות ה-7 באוקטובר ולא התייחסה לדיווחים על אלימות מינית מצד חמאס. חייבים לחקור ולגנות זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully