וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן בביקורת חריגה על נתניהו: "נתניהו צריך לעשות שינוי. הממשלה הזו מקשה עליו לזוז"

עודכן לאחרונה: 12.12.2023 / 21:49

הנשיא האמריקני את מדיניות ההנהגה הישראלית לגבי הסוגיה הפלסטינית והלחימה בעזה: "הם מתחילים לאבד תמיכה בגלל ההפצצות הנרחבות". דבריו מגיעים לאחר שנתניהו טען כי התפתחו בין ישראל לארה"ב חילוקי דעות על השליטה בעזה ביום שאחרי חמאס

בווידאו: הצהרת נשיא ארה"ב ביידן בישראל בה הוא מבהיר השבת החטופים היא בעדיפות עליונה/צילום: רויטרס

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן טען הערב (שלישי) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו צריך לעשות "שינוי במדיניות", אך חברי ממשלתו לא מאפשרים לו לעשות זאת. "הממשלה הזו בישראל מקשה עליו מאוד לזוז", אמר באירוע גיוס כספים בוושינגטון. באמירה החריגה, ביקר ביידן את מדיניות ההנהגה הישראלית בלחימה בעזה: "הם מתחילים לאבד תמיכה בגלל ההפצצות הנרחבות ברצועה".

הביקורת של ביידן מגיעה על רקע הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו, שטען כי התגלעו בין ישראל להנהגה האמריקנית חילוקי דעות לגבי השליטה ברצועת עזה ביום "שאחרי חמאס". נתניהו טען כי יעמוד על כך כי ביום שלאחר המלחמה, לא ייתן כי הרשות הפלסטינית בראשות ארגון פת"ח, ישלוט ברצועת עזה: "לא אחזור על טעויות אוסלו". בתוך כך, המשיך בהשוואה שהחל אתמול, כשטען שמניין קורבנות טבח ה-7 באוקטובר זהה לזה של אחרי ההסכם.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נושא דברים בנורת'פילד, מינסוטה, 1 בנובמבר 2023. רויטרס, עיבוד תמונה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נושא דברים בנורת'פילד, מינסוטה, 1 בנובמבר 2023/עיבוד תמונה, רויטרס

שר התקשורת שלמה קרעי הגיב לדבריו של ביידן: "מכבדים ומוקירים את ביידן שיצא מגדרו בתקופתה הקשה ביותר של מדינת ישראל. אבל אנחנו חיים כאן, זוהי ארצנו. נחלת אבותינו ההיסטורית. לא תהיה כאן מדינה פלסטינית".

קרעי חתם את דבריו בהדהוד קמפיין ההשוואה שעורך נתניהו בין אירועי ה-7 באוקטובר לאירועים סביב חתימת הסכם אוסלו: "לעולם לא נחזור על אוסלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully