וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ממשיך לפמפם את קמפיין אוסלו, גם במחיר עימות עם ארה"ב

עודכן לאחרונה: 12.12.2023 / 19:30

נתניהו מבהיר את אמירתו המקוממת מאתמול ומוסר כי לא יתן לישראל "לחזור על טעות אוסלו, עזה לא תהיה חמאסטאן". זאת, כחלק מקמפיין שממצב אותו כיחיד שיכול למנוע מדינה פלסטינית. לשם כך, מוכן נתניהו להתעמת עם הממשל האמריקני, שבהחלט רואה תפקיד לרשות בשיקום עזה

ההבהרה של בנימין נתניהו/מעריב אונליין

ראש הממשלה נתניהו יצא היום (שלישי) בהצהרה מצולמת, ובה ניסה להבהיר את אמירתו מאתמול, בה השווה את מספר קורבנות טבח ה-7 באוקטובר למספר הקורבנות לאחר הסכם אוסלו. במקום להתנער מההשוואה המקוממת, ממשיך נתניהו בקמפיין הפוליטי שלו, שמדגיש את סוגיית שליטת הרשות הפלסטינית בעזה ביום שלאחר המלחמה, וממצב אותו כ"יחיד שיכול למנוע מדינה פלסטינית".

נתניהו פתח את הצהרתו המצולמת כשהוא מודה לארצות הברית על תמיכתם במלחמה נגד חמאס. כמו כן, מסר כי שוחח עם הנשיא ביידן וקיבל ממנו גיבוי לכניסה קרקעית לעזה. "כן, יש מחלוקות לגבי 'היום שאחרי חמאס' ואני מקווה שנגיע להסכמה גם כאן" אמר נתניהו, והודה בחילוקי הדעות הקיימים בינו לבין הממשל האמריקני בנוגע למעורבות הרשות בשלטון העתידי ברצועה.

יתרה מכך, התייחס נתניהו לאמירותו המקוממת מאתמול. "אני רוצה להבהיר את עמדתי: אני לא אתן לישראל לחזור על טעות אוסלו", מסר ראש הממשלה, "לא אתן שאחרי ההקרבה האדירה של אזרחינו ולוחמינו, נכניס לעזה את מי שמחנך לטרור, תומך בטרור, מממן טרור. עזה לא תהיה לא חמאסטאן ולא פת"חסטאן".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, משרד רה"מ, ירושלים. 10 בדצמבר 2023. יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
"לא אתן לחזור על טעות אוסלו" נתניהו/עיבוד תמונה, יונתן זינדל/פלאש 90

בשבועות האחרונים, נתניהו נמצא בקמפיין פוליטי שבמרכזו סוגיית שליטת הרשות הפלסטינית בעזה ביום שאחרי המלחמה. בשיחות שקיים נתניהו עם חברי ליכוד בכדי "להדק את השורות" אמר כי "רק הוא יכול למנוע הקמה של מדינה פלסטינית". במקביל, מקורביו ושופרותיו של נתניהו מאשימים את יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, שמסתמן כרגע כמועמד המוביל לראשות הממשלה, ברצון להקים מדינה פלסטינית.

כחלק מהקמפיין, שמבליט את סוגיית שליטת הרשות הפלסטינית בעזה ביום שאחרי, מוכן נתניהו גם להתעמת עם הממשל האמריקני, שבהחלט רואה תפקיד לרשות הפלסטינית בשיקום רצועת עזה ביום שאחרי המלחמה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן מתייחס בנאומו למלחמת חרבות ברזל בין ישראל לחמאס. 26 בנובמבר 2023. CNN, צילום מסך
עבור הקמפיין, נתניהו מוכן גם להתעמת עם ממשל ביידן/צילום מסך, CNN

המסרים של נתניהו בעניין הרשות ואוסלו נועדו בעיקר כדי להחזיר סביבו את בסיס תומכי הליכוד ואת קולות הימין המאוכזבים, שעזבו בכעס מאז פתיחת המלחמה ב-7 באוקטובר. לפי שורה של סקרים, נתניהו נמצא בשפל חסר תקדים, עם בין 19 ל-17 מנדטים, שהם כשליש מכוחה של המפלגה. כמו כן, לפי סקרי דעת קהל שנערכו בשבועות האחרונים, רק כ-20% מהציבור הישראלי מעוניין שנתניהו ימשיך בתפקידו ביום שאחרי המלחמה.

נתניהו מעוניין כעת למקד את השיח בנושא "היום שאחרי המלחמה" סביב סוגיית השליטה של הרשות הפלסטינית בעזה. זאת, במקום להתמקד בשאלת האחריות למחדל ונושאים נוספים שנוגעים לתפקודו של נתניהו בעצמו.

יש לציין כי על אף הקמפיין המסיבי, במשך כל 15 שנותיו בשלטון לא ביטל נתניהו את הסכמי אוסלו או פירק את הרשות הפלסטינית, אלא פעל בעיקר להנצחות הסטטוס קוו.

יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן במהלך פגשיתו עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין  בסוצ'י, רוסיה 23 בנובמבר 2021. AP
גם במשך 15 שנות נתניהו, הרשות הפלסטינית לא פורקה. אבו מאזן/AP

ארגון אחים לנשק הגיב לאמירות נתניהו אתמול והיום בנושא הסכם אוסלו. "עם ישראל מבין שבשבילך 1200 נרצחים הם ניצבים בקמפיין", מסר הארגון, |בשבילך האסון הגדול ביותר שהיה הוא גרף חשבונאי. מי שנטבח, שנחטף מביתו, מי שנאסה, ומי שמסר את חייו על הגנת המולדת הם רק סטטיסטיקה".

"ראש הממשלה, תשכח מזה. אתה תקוע באתמול, וההשוואות שלך אינן אלא ניסיון ציני לייצר יסודות לקמפיין פוליטי פסול", הוסיפו ומסרו ארגון המחאה, "יש לנו חדשות בשבילך: הפעם לא תצליח. צא לשטח ותגלה שהעם מאוחד מאחורי כוחותינו. אנחנו, יחד עם אזרחי ישראל לא ניתן יותר מקום לשנאה, שיסוי והסתה מבפנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully