וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחוקק ימני קיצוני כיבה עם מטף חנוכייה בפרלמנט הפולני: "פולחן שטני"

עודכן לאחרונה: 13.12.2023 / 8:41

חבר מפלגת "הקונפדרציה" גרם למהומה כשלקח מטף וכיבה את הנרות שהודלקו לרגל חנוכה, ובהמשך סולק מהדיון בפרלמנט. לדבריו, הוא מחזיר את "הנורמליות" למקום: "לא מתבייש". יו"ר הפרלמנט: "לא תהיה סובלנות לאנטישמיות". הרב הראשי של פולין: "אויבינו לא ישמידו אותנו"

חבר פרלמנט פולני מכבה חנוכייה/טוויטר

מחוקק פולני מהימין הקיצוני כיבה היום (שלישי) חנוכייה שהודלקה בפרלמנט, ובעקבות זאת סולק מהאולם. בתיעוד שפורסם באתר האינטרנט של ערוץ TVN24 נראה גז'גוז' בראון ממפלגת "הקונפדרציה" לוקח את המטף לפני שחצה את לובי הפרלמנט למקום שבו דלקו הנרות. כיבויים על ידי המטף יצר ענן לבן שכיסה את מי שעמד בסמוך למקום, שהוצאו על ידי מאבטחים.

לאחר מכן הוא עלה לדוכן הנואמים באולם, ותיאר את חנוכה כדבר "שטני". לדבריו, הוא מחזיר את "הנורמליות". כשנשאל מיד לאחר התקרית אם הוא מתבייש, הוא השיב: "מי שלוקח חלק במעשי פולחן שטני צריך להתבייש".

יו"ר הפרלמנט, סימון הולוניה, סילק אותו מהאולם ואמר כי הוא יעדכן את התביעה על מעשיו. בראון עזב את האולם ולחץ את ידיהם של מחוקקים אחרים מהימין הקיצוני. הדלקת החנוכייה נעשתה בהשתתפות חברים בקהילה היהודית, בהם ילדים, בהזמנתו של יו"ר הפרלמנט.

בהמשך, הולוניה אמר כי בראון ייקנס במחצית מהמשכורת שלו במשך שלושה חודשים וייאבד את כל ההוצאות הפרלמנטריות שלו למשך חצי שנה. "לא תהיה סובלנות לגזענות, שנאת זרים ואנטישמיות כל עוד אני יו"ר הפרלמנט", אמר הולוניה לכתבים.

חבר פרלמנט אחרי שכיבה חנוכייה בפרלמנט של פולין, 12 בדצמבר 2023. רויטרס
המהומה שגרם העיבה על הקמת הממשלה החדשה. בראון לצד החנוכייה שכיבה, הערב/רויטרס

מגדלנה גודזינסקה-אדמצ'יק, שנכחה במקום, ניסתה לבלום את בראון בעת שכיבה את הנרות. "אני מרגישה קוצר נשימה ומתקשה לדבר", היא אמרה ל-TVN24, כשפניה מכוסות באבקה לבנה. "הפסקתי להרגיש בטוחה במדינה הזאת".

המהומה בפרלמנט העיבה על ההצבעה על הקמתה של ממשלה חדשה בראשותו של דונלד טוסק הפרו-אירופי, שהחליפה את שלטונה בן שמונה השנים של מפלגת "חוק וצדק" הלאומנית.

מפלגתו של בראון, הידוע בעמדותיו האנטישמיות, גינתה את התנהגותו. מפלגת הקונפדרציה הייתה אמורה להיות לשון המאזניים בפרלמנט החדש, בתום קמפיין שהתרכז בעיקר בבעיות הכלכליות וביקר את היקף הסיוע של פולין לאוקראינה המצויה במלחמה מול רוסיה. ואולם, הבחירות ב-15 באוקטובר הגדילו את כוחה בשבעה מושבים בלבד, מ-11 ל-18.

עוד בוואלה!

עידן חדש בפולין: הממשלה הלאומנית נפלה, טוסק מונה לראש ממשלה

לכתבה המלאה
טקס הדלקת נרות בפרלמנט של פולין, 12 בדצמבר 2023. רויטרס
האויבים שלנו צריכים ללמוד, הם לא יכולים להשמיד אותנו". הדלקת הנרות בפרלמנט, הערב/רויטרס

הרב הראשי של פולין, מיכאל שודריך, אמר לרויטרס בשיחת טלפון כי מעשיו של בראון אינם מייצגים את המדינה וכי הוא "נבוך" מהם. "מישהו כיבה את נרות החנוכה ואחרי כמה דקות אנחנו מדליקים אותם", סיפר. "במשך אלפי שנים אויבינו מנסים להשמיד אותנו, מתקופת המכבים ועד חמאס. אבל האויבים שלנו צריכים ללמוד, הם לא יכולים להשמיד אותנו".

גם הקרדינל גז'גוז' ריס מהכנסייה הקתולית בפולין אמר כי הוא מתבייש במעשיו של בראון. "(אני) מתנצל בפני כל הקהילה היהודית בפולין", כתב ב-X.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully