וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הפנים על הבחירות לרשויות המקומיות: "יהיו קלפיות בעזה ב־30 בינואר"

עודכן לאחרונה: 12.12.2023 / 13:57

הבחירות שנקבעו ל-30 באוקטובר נדחו בשל המלחמה, אולם השר משה ארבל הכריז על מועד חדש לקיומן - חרף הביקורות שמופנות כלפי ההחלטה. "אני אמור לבחור אם להישאר עם החיילים שלי או לערוך קמפיין?", ביקר אחד המתמודדים, "זה חוקי, אבל לא עומד בסולם הערכים של אף לוחם"

בווידאו: בפעם הראשונה מתחילת התמרון הקרקעי: לוחמי הארטילריה של חיל התותחנים פועלים בתוך רצועת עזה/דובר צה"ל

שר הפנים משה ארבל אמר היום (שלישי) בראיון ל103FM כי ב-30 בינואר יוצבו קלפיות בעומק רצועת עזה, כדי שחיילים מגוייסים יוכלו להצביע. סא"ל במיל' לביא זמיר, המתמודד לראשות מועצה אזורית לב השרון והפסיק את מירוץ הבחירות ב-7 באוקטובר בעת שהתייצב בחזית הלחימה, הזדעק עקב ההחלטה לא לדחות את הבחירות. "המלחמה תפסה אותי בשיאו של הקמפיין, ממש ימים לפני הבחירות", אמר בראיון ל-103FM. "כמובן שעזבתי הכל ורצתי לחיילים שלי, ומאז אני פה בלחימה".

"איך אפשר לקיים כך בחירות מוניציפליות? אני אמור לבחור אם אני נשאר עם החיילים שלי כמפקד שלהם או לעשות קמפיין? זה חוקי כנראה, אבל זה לא מוסרי, לא ערכי, ולא עומד בסולם הערכים לא של לוחם ולא של בן אדם", ביקר זמיר. "מה, אני אעשה קמפיין עכשיו? אני אדבר עם הבחורים על פינוי אשפה? אנחנו במלחמה. זה חוצה מפלגות".

שר הבריאות משה ארבל. ראובן קסטרו
"יש פה החלטה פוליטית". שר הפנים ארבל/ראובן קסטרו

עוד ביקר את ההחלטה גם בהקשר המורל המדינתי וללא קשר לפגיעתו האישית על קיומן בשעה זו. "בשביל ניצחון צריך את כל הכוחות מפוקסים במטרה", טען בתוקף, "במלחמה לא עושים כאלה דברים, נקודה. אנחנו נלחמים כתף אל כתף, לא מעניין אותי מה הדעה הפוליטית של מי שנלחם לידי".

כמו כן, טען זמיר כי השקיע כסף רב כדי לרוץ לבחירות, שכעת, בשל התגייסותו למלחמה הבלתי נמנעת בה שרויה ישראל - ייתכן ויתברר כי הושקע לשווא. "אני חבר מליאה כבר קדנציה שלמה, ואני במילואים, לא היה לי ראש להתעסק בקמפיין שלי בזמן הזה. שלחתי מכתב לשר ארבל, לצערי לא קיבלתי תשובה".

דו שיח

לשיחה הצטרף שר הפנים משה ארבל, שהגיב על הביקורת. "מיד עם חקיקת החוק לדחיית מועד הבחירות, פניתי גם לראש המל"ל וגם למפקח על הבחירות במשרד הפנים, וביקשתי מהם לבצע עבודת מטה מקיפה", הבהיר. "אמרתי להם שאקבל כל תוצאה שיביאו, ובלבד שיעשו עבודת מטה מקיפה, ואדע לעמוד בלחצים. כל החלטה, גם על דחייה וגם על אי דחייה, יש פה החלטה פוליטית".

עוד הוסיף כי בתום עבודת המטה, "גם צה"ל ידע לומר שהיכולות לעמוד ב־30 בינואר מתקיימות, גם מבחינת פיקוח על הבחירות, פריסת קלפיות", הבהיר. "יהיו קלפיות בעזה ב־30 בינואר וחיילים שמבצעים לחימה יוכלו גם להצביע. ביחס לסוגיית המועמדים, גם מבחינת אכ"א, אין מניעה לשחרר אותם לטובת הקמפיין. בזמן 'עופרת יצוקה' היו גם בחירות מקומיות, הייתה אז עתירה לדחיית הבחירות, והשופט אליקים רובינשטיין כתב שרצוי להימנע מדחיית הבחירות בשל פעולת האויב".

בסיום דבריו, שיתף זמיר בתחושות הקשות. "אני מבין שטכנית אפשר לקיים את הבחירות, נגיד שאני משתחרר, מה אני עושה עכשיו? כל המטה שלי מגויס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully