וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד על ההשוואה שביצע נתניהו לאוסלו: "קמפיין פוליטי מרושע"

עודכן לאחרונה: 12.12.2023 / 9:56

יו"ר האופוזיציה תקף את רה"מ, אחרי שהאחרון טען אמש כי מספר הקורבנות של הסכם אוסלו זהה למספר הקורבנות ב-7 באוקטובר. לפיד: "אי אפשר להבין את רמת הניתוק והציניות שלו, מגיעה לעם הזה מנהיגות אחרת"

ועדת הכספים/ערוץ הכנסת

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד התייחס היום (שלישי) להשוואה שעשה ראש הממשלה בנימין נתניהו, שטען אמש כי מספר הקורבנות של הסכם אוסלו "זהה למספר הקורבנות ב-7 באוקטובר", וכתב בחשבון ה-X שלו (טוויטר לשעבר) כי מדובר ב"קמפיין פוליטי מרושע"

"מדינת ישראל במלחמה", אמר לפיד. "כולנו עוברים מלוויה ללוויה, משבעה לשבעה. החיילים נלחמים בגבורה. הלב נשבר כל בוקר מחדש מול תמונות ההרוגים. אי אפשר להבין את רמת הניתוק והציניות של רה"מ שמנהל בזמן כזה קמפיין פוליטי מרושע שכל מטרתו להסיר מעליו אחריות, להאשים אחרים. מגיעה לעם הזה מנהיגות אחרת".

בנימין נתניהו | יאיר לפיד. פלאש 90, אוליביה פיטוסי, ראובן קסטרו
"מגיעה לעם הזה מנהיגות אחרת". נתניהו ולפיד/ראובן קסטרו, פלאש 90, אוליביה פיטוסי

כזכור אתמול אמר רה"מ בוועדת חוץ וביטחון כי מניין ההרוגים ב-7 באוקטובר זהה לזה שאחרי ההסכם. נתניהו אמר את הדברים בתשובה לשאלה של יו"ר העבודה מרב מיכאלי על סוגיית היום שאחרי המלחמה, שאמרה לנתניהו - "חזרת לקמפיין שהיחיד שיכול למנוע מדינה פלסטינית זה אתה. אבל מעולם לא הבאת אלטרנטיבה או פתרון אחר. אף אחד לא יבוא לסייע בשיקום עזה או ישקיע כלכלית בלי הסכם מדיני וחזון שתי מדינות. אי אפשר להשמיד את חמאס בלי רגל מדינית כי יקום משהו יותר גרוע". נתניהו השיב שה"חטא הקדמון הוא אוסלו. אחרי אוסלו היה מספר הרוגים זהה. הבעיה היא לא בהסכם אלא שהביאו את הגורם הכי אנטי-ציוני ואנטי-יהודי ללב הארץ".

במהלך הדיון התחמק נתניהו מלהשיב על הצעות לכיבוש מחדש וחידוש ההתנחלויות ברצועת עזה. "אפשר לכבוש, אפשר לספח, אבל באיזה מחיר? אז התיישבנו, נניח, צריך לחשוב על המחיר", אמר נתניהו לחבר הכנסת לימור סון הר מלך (עוצמה יהודית) שהעלתה את הסוגיה, כך לפי שני גורמים שהשתתפו בדיון. בתשובה לשאלה של מיכאלי על היום שאחרי המלחמה ברצועת עזה, נתניהו הסביר שהמטרה שלו היא פירוז הרצועה על ידי ישראל ולאחר מכן שיקומה - בהובלת העולם הערבי ומדינות המפרץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully