וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבנתי שיורים עלינו RPG" - לוחמי יס"מ היו הראשונים שנתקלו במחבלים בשבת השחורה | תיעוד

עודכן לאחרונה: 12.12.2023 / 7:11

אנשי יס"מ נגב של המחוז הדרומי היו הראשונים שהגיעו לזירת הטבח, ניהלו קרבות עם עשרות מחבלים ובלמו את התקדמותם לנתיבות וערים נוספות. "קרב יריות, התחמושת אוזלת", נשמע אחד מהם אומר. "אני מקבל רעש של רימון ומבין שנפצעתי", שחזר רפ"ק איתי בוכריס בתיעוד הדרמטי

תיעוד הלחימה של יס"מ נגב בשבת השחורה/דוברות משטרת ישראל

עם תחילת אירועי שבת השחורה ב-7 באוקטובר, היו אלה לוחמי יס"מ נגב של המחוז הדרומי, שהגיעו ראשונים לאזור, והראשונים שנתקלו במחבלים שביצעו את הטבח.

זמן קצר לאחר שמפקד המחוז הכריז על פקודת "פרש פלשת", כוחות היס"מ הגיעו לאזור קיבוץ עלומים, ושם פתחו בקרב עם עשרות מחבלים, מטווח קצר של מטרים ספורים. הלוחמים הצליחו לחסל רבים מהמחבלים, ולמנוע את כניסתם לתוך נתיבות וערים נוספות בדרום, כפי שהם תכננו.

"מול עלומים שמונה מחבלים, אני צריך מסוק לשם", נשמע אחד הלוחמים בהקלטות הקשר. "אי אפשר להתקרב אליהם. זיהית עכשיו חמושים נכנסים לתוך המיוערת מכיוון הכביש", אומר אחר. "קרב יריות, התחמושת אוזלת. מספר כדורים בודדים".

קיבוץ רעים לאחר הטבח. יותם רונן
זירת הטבח ברעים/יותם רונן

בתמונות הדרמטיות מתועדת חדירת המחבלים. "יש שם שמונה מחבלים משני צידי הכביש, ירו עלינו", אומר לוחם בקשר. "חבר'ה, דחוף, אנחנו צריכים חילוץ. קרב יריות על ציר רעים. שכוחות ממוגנים יגיעו לפה", נשמע קולו של אחד מאנשי יס"מ. "במשך כמה דקות היתה עלינו אש כבדה", משחזר מאוחר יותר סמ"ר ריצ'ארד שכטמן, "קמתי, הסתתרתי מאחורי רכב, והבנתי שיורים עלינו RPG ושאני במקום לא טוב". שכטמן רץ ונשכב מאחורי מבנה, וכעבור זמן קצר נשמע לידו פיצוץ עז.

חלק מהלוחמים נפצעו מירי מתוך הישוב. "אני מקבל רעש של רימון. אני גם מבין שנפצעתי. אני לא מבין מה גודל הפציעה, אבל היה מלא מלא דם", מספר רפ"ק איתי בוכריס, קצין מודיעין ובילוש, "בשלב הזה אין לי כבר סוללה. יש לי חצי מחסנית אם-16 אחרונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully