וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתווכים בדקו אם ישראל מוכנה לחדש את המו"מ על שחרור החטופים בעזה

עודכן לאחרונה: 11.12.2023 / 21:57

הקטארים והמצרים פנו לישראל בסוף השבוע ובדקו אם תסכים לנוסחה שתכלול את שחרור הנשים שנותרו בשבי, אבל תכלול מרכיבים נוספים שיאפשרו לייצר הפוגה בלחימה שתימשך יותר מיום אחד. ישראל לא שללה זאת וביקשה לראות הצעה רלוונטית לפני שתחליט אם לחדש את המו"מ

בווידאו: תיעוד חאמס: ארגון הטרור שחרר סרטון שחרור החטופות מהערב 28.11.23/אלגזירה

המתווכים הקטארים והמצרים פנו לישראל במהלך סוף השבוע האחרון והתעניינו אם ישראל תהיה מוכנה להתניע מחדש משא ומתן על עסקת המשך לשחרור חטופים, כך אמר מקור ישראלי שמעורה בפרטים.

לכל העדכונים על המלחמה

למה זה חשוב

  • מאז קריסת הפסקת האש לפני כ-10 ימים, אחרי שחמאס הפר את ההסכם וסירב לשחרר את הנשים הישראליות שהוא מחזיק בשבי, לא התקיימו מגעים בנוגע לשחרור אפשרי של חטופים והמבצע הקרקעי בחאן יונס יצא לדרך.
  • בשבוע שעבר ביקרו ראש ממשלת קטאר ושר החוץ המצרי בוושינגטון ונפגשו עם שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן. האחרון ביקש משניהם לפעול לחידוש השיחות.
הצלב האדום מעביר חטופות מרצועת עזה לדצ המצרי של רפיח. 24 בנובמבר 2023. ללא, צילום מסך
שחרור חטופות משבי חמאס/צילום מסך, ללא

מאחורי הקלעים

  • על קיומם של המגעים דווח לראשונה בחדשות 12. המקור אמר לוואלה! כי מדובר בשיח ראשוני בלבד שטרם הבשיל לרמה שתאפשר את חידוש המשא ומתן, אך בהחלט ייתכן שבימים הקרובים הוא עשוי להבשיל.
  • המתווכים בדקו עם צוות המשא ומתן הישראלי אם ישראל תסכים לנוסחה שתאפשר גם את מימוש היום השמיני של מתווה שחרור החטופים הקודם, אבל תכלול מרכיבים נוספים שיאפשרו לייצר הפוגה בלחימה שתימשך יותר מיום אחד.
  • המקור ציין כי בניגוד לעמדתה לפני קריסת הפסקת האש, השבוע ישראל הביעה נכונות לדבר על הסכם נוסף שבמסגרתו ייכללו גם הנשים שהיו צריכות להשתחרר ביום השמיני של ההסכם הקודם.
  • לדברי המקור, אם המתווכים יציעו נוסחה רלוונטית כזו, ניתן יהיה לחדש את השיחות על הסכם שחרור חטופים חדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully