וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג האופוזיציה ברוסיה נבלני "נעלם" מהכלא

עודכן לאחרונה: 11.12.2023 / 20:18

מקורביו של יריבו הבולט ביותר של פוטין אמרו כי הוא לא נמצא עוד במושבת העונשין שבה הוחזק. הוא ככל הנראה יועבר למתקן כליאה עם "משטר מיוחד", אחרי שנידון לעוד 19 שנות מאסר באוגוסט. התזמון - ימים אחרי שפוטין הכריז על התמודדותו בבחירות. "רוצה למנוע שקולו יישמע"

פוטין בטקס חניכת צוללות חדשות/התקשורת הרוסית

אלכסיי נבלני, יריבו הבולט ביותר של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, הועבר ממושבת העונשין שבה היה כלוא אל מקום לא ידוע - כך אמרו היום (שני) מקורביו של איש האופוזיציה, שמרצה עונש מאסר ממושך. היעלמותו של נבלני דווחה ימים אחרי שפוטין הכריז שיתמודד בבחירות לנשיאות במרץ, שבהן הוא צפוי לזכות בקדנציה נוספת בת שש שנים.

מקורביו של נבלני נערכו להעברתו הצפויה למושבת עונשין עם "משטר מיוחד", המתקן עם התנאים הנוקשים ביותר במערכת הכליאה הנרחבת של רוסיה, אחרי שנידון באוגוסט ל-19 שנות מאסר נוספות - בנוסף ל-11 שנים וחצי שכבר החל לרצות.

הדוברת של נבלני, קירה ירמיש, אמרה כי הסוהרים במושבת IK-6 במלחובו, השוכנת כ-235 ק"מ ממזרח למוסקבה, אמרו לעורך דינו שהמתין בחוץ כי נבלני כבר אינו נמצא שם. "הם סירבו לומר לאן הם לקחו אותו", היא כתבה ב-X.

הליך העברתם של אסירים ברכבות ברחבי שטחה אדיר הממדים של רוסיה נמשך שבועות, ומשפחותיהם מצליחות ללמוד על היעד החדש שלהם רק כשהם מגיעים אליו.

אלכסיי נבלני עומד בעת הקראת גזר הדין שלו במושבת עונשין ממזרח לרוסיה, 4 באוגוסט 2023. רויטרס
הבידוד שלו העמיק בשבועות האחרונים. נבלני בעת הקראת גזר הדין שלו, אוגוסט/רויטרס

לאוניד וולקוב, אחד ממקורביו של נבלני, העריך כי התזמון אינו מקרי. "יש 0% של צירופי מקרים ו-100% של שליטה פוליטית ידנית ישירה מהקרמלין", כתב ב-X. "זה לא סוד עבור פוטין מיהו יריבו המרכזי ב'בחירות' הללו. והוא רוצה להבטיח שקולו של נבלני לא יישמע".

הקרמלין לא הגיב על היעלמותו של נבלני. פוטין מקפיד שלא להתייחס אל יריבו הבולט ביותר בשמו, בניסיון להציגו כלא רלוונטי. הקרמלין טוען כי הוא זוכה ליחס כמו כל אסיר אחר, אך נבלני ומקורביו רואים ברדיפתו כעדות לחשש של פוטין ממנו.

מקורביו של נבלני אמרו כי זהו משך הזמן הרב ביותר שבו נותק הקשר ביניהם. למרות הבידוד שלו, הוא הצליח להוציא מסרים נגד הקרמלין באמצעות עורכי דינו, שפרסמו אותם ברשתות החברתיות. הוא תיאר את התנאים הקשים שמהם סבל ותקף את המלחמה של פוטין באוקראינה, שעליה אוסרות הרשויות למתוח שום ביקורת.

עוד בוואלה!

פוטין הכריז שיתמודד שוב "לבקשתו" של קצין: "אין דרך אחרת"

לכתבה המלאה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בטקס חניכת צוללות חדשות בסברודבינסק, 11 בדצמבר 2023. רויטרס
מחריף את רדיפת יריביו לקראת הבחירות. פוטין בטקס חניכת צוללות חדשות, היום/רויטרס

מצבו של עורך הדין לשעבר, שנהג במשך שנים להביך את האליטה הרוסית על ידי סרטונים שחשפו את חיי השחיתות והנהנתנות שלהם ונצפו על ידי מיליונים, הורע באוקטובר עם מעצרם של שלושה מעורכי דינו. הם חשודים במעורבות בפעילות "קיצונית", מונח מעורפל שאותו מנצל הקרמלין כדי לרדוף אחרי יריבים ומבקרים של הנשיא.

שמו של נבלני נודע ברחבי העולם כשהחליט לחזור מרצונו לרוסיה מגרמניה ב-2021, בתום טיפול שעבר אחרי שלקה במחלה קשה. מומחים מערביים מצאו בבדיקות שנערכו לו עקבות מגז העצבים הסובייטי "נוביצ'וק", שאליו נחשף במהלך נסיעה בסיביר באותה שנה.

מאז שובו למדינה, נבלני לא נהנה עוד מחופש. מוסקבה טוענת שהוא ותומכיו מעורבים בפעילות קיצונית בעידודם של שירותי המודיעין המערביים המנסים לערער על יציבות רוסיה. הם מכחישים זאת, ורואים במאסרו של נבלני חלק מרדיפה פוליטית שהלכה והחריפה מאז פרוץ המלחמה באוקראינה לפני כמעט שנתיים.

ארצות הברית הביעה דאגה מהדיווחים על העברתו של נבלני ממושבת העונשין. "הוא צריך להיות משוחרר באופן מידי, הוא לא היה צריך להיכלא מלכתחילה", אמר דובר המועצה לביטחון לאומי, ג'ון קירבי, בשיחה עם כתבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully