וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלחץ ארה"ב: הקבינט צפוי לדון במנגנון שיאפשר העברת כל כספי המסים לרשות

עודכן לאחרונה: 10.12.2023 / 20:58

הקבינט צפוי לדון היום בהצעה למנגון בו יועברו כל כספי המיסים שישראל גובה עבור הפלסטינים לידי הרשות. זאת, כמה שבועות לאחר שהחליט הקבינט על קיזוז של מחצית מהכספים. לפי מסמך של המל"ל המתווה קובע כי אם ימצא כי כספים אכן הועברו לחמאס, המדינה תקזז אותם בעתיד

חיילי צה"ל נכנסים לעיר ג'נין/ללא קרדיט

הקבינט המדיני ביטחוני צפוי לדון היום (ראשון) בהצעה של המטה לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה למנגנון להעברת כספי המיסים שישראל גובה עבור הפלסטינים לידי הרשות הפלסטינית, כך אמרו שני בכירים ישראלים.

רק לפני כמה שבועות החליט הקבינט המדיני ביטחוני לקזז מחצית מכספי המיסים שישראל גובה עבור הרשות הפלסטינית בטענה בלתי מבוססת שהכסף הולך לחמאס ברצועת עזה. מאז, הפעיל ממשל ביידן לחץ רב על ישראל לשחרר את כספי המיסים שקוזזו כדי למנוע קריסה כלכלית של הרשות הפלסטינית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני. 7 באוקטובר 2023. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
הקבינט המדיני ביטחוני/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

בכיר ישראלי מסר כי מסמך מסווג של המטה לביטחון לאומי פירט את ההצעה שתידון בקבינט. על פי הבכיר, במסמך נכתב כי ישראל תעביר לרשות את מלוא הסכום החודשי שהיא גובה עבור הפלסטינים והרשות הפלסטינית תתחייב כי הכסף לא יעבור לחמאס. עוד נמסר במסמך כי אם ישראל תגלה שכספי המיסים עברו לחמאס, היא תקזז אותם בעתיד.

בשבועות האחרונים התבטא נתניהו כמה פעמים בפומבי נגד שילוב הרשות הפלסטינית בעזה ביום שאחרי המלחמה בעזה בטענה כי היא משלמת כסף למחבלים.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התנגד להעברת הכספים: "הרש"פ היא אויב שלא מסוגל לגנות את הטבח של השבת השחורה, מתקצב משפחות מחבלים ומבקש להעביר כספים לטרוריסטים בעזה. העברת כספים אלו בניגוד להחלטתי, זו מדיניות רופסת שמנוגדת לעמדתם של הרוב המוחלט של חברי הממשלה. לא במשמרת שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully