וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר החקלאות מחריף, והפיצויים לא מגיעים: "נזק של מיליוני שקלים"

עודכן לאחרונה: 10.12.2023 / 13:00

חלק מהתוצרת החקלאית נזרקה, המחסור בירקות הגיע לשוק - והחקלאים מיואשים. "לא היו עובדים שיעבדו את השדות, אי אפשר גם היה לשתול שדות", סיפר תומר, חקלאי מעוטף עזה. "יותר ממחצית העובדים הזרים עזבו את האזור", ציין החקלאי אלון

בווידאו: תיעוד פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל

המלחמה והמחסור בעובדים הביאה את החקלאים למשבר. מתווה הפיצויים עדיין לא הגיע, חלק מהתוצרת החקלאית נזרקה, המחסור בירקות הגיע לשוק - והחקלאים מיואשים. "יותר ממחצית העובדים הזרים עזבו את האזור, אז לא הצלחנו לקטוף את כל התוצרת ולעבד את השדות", שיתף אלון אולי, חקלאי מהמועצה האזורית שדות נגבה, "נגרם לנו נזק במאות אלפי שקלים".

אלון סבור כי חוסר הטיפול בשדות ובעיקר המחסור בכוח העבודה, יגרום לעליית מחירים לצרכנים. גם תומר, חקלאי מהמועצה האזורית אשכול, הדגיש כי עליית המחירים כבר נראית בפועל: "יש מחסור בעגבניות, מלפפונים וחצילים, אז אנחנו רואים עליות מחירים", הסביר.

הקאובויז האמריקאים הגיעו  לסייע לחקלאות בבקעת הירדן. דוברות מואז בקעת הירדן, אתר רשמי
הקאובויז האמריקאים הגיעו לסייע לחקלאות בבקעת הירדן/אתר רשמי, דוברות מואז בקעת הירדן

נזקיו של תומר מסתכמים במיליוני שקלים. "לא היו עובדים שיעבדו את השדות, אי אפשר גם היה לשתול שדות", סיפר. "מאז השבת השחורה לא יכולנו להיכנס לאדמות החקלאיות במשך שבועיים. עכשיו אפשר להיכנס, אבל אין עובדים". תומר אמר כי כרגע מעט העובדים מנסים להציל את מה שיש. "הרבה תוצרת חקלאית זרקנו", אמר, "עדיין לא קיבלנו פיצוי מהמדינה, יש מתווה שהוא עדיין בדיונים סופיים אבל כרגע נתנו לנו רק מקדמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully