וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: להשלים את המלאכה בדרום - ולעשות אותו הדבר בצפון

עודכן לאחרונה: 10.12.2023 / 8:35

יו"ר ישראל ביתנו קרא ב-103FM להעמיק את הלחימה בזירה הצפונית. "יש 200 אלף איש שלא מתכוונים לחזור הביתה אם לא נייצר תנאים כדי שירגישו בטוחים", אמר, "הם רואים את כוח רדואן מסתובב לאורך הגדר". עוד מתח ביקורת על העברת הסיוע ההומניטרי: "מנהלים מו"מ עם עצמנו"

צה"ל חיסל מחבלי חיזבאללה שניסו לחדור לישראל מלבנון/דובר צה"ל

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן מתח ביקורת היום (ראשון) על העברת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזהעזה, בזמן שיש עדיין יותר מ-130 חטופים בשבי חמאס. "מאות משאיות ביום, כמעט 200 אלף ליטר דלק ביום, כל זה נכנס חופשי לתוך רצועת עזה ומגיע קודם כל לחמאס", גרס בריאיון לתכנית "שבע תשע", עם אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM, "הדרך לשחרר את החטופים זה רק להגביר לחץ. רק בהגברת לחץ נוכל לשחרר את החטופים". לדבריו, "אנחנו מנהלים מו"מ עם עצמנו".

ליברמן מסר כי לפי הערכות ששמע מהדרג הביטחוני, המלחמה צפויה להימשך עוד לפחות חודש-חודשיים. "הכניעה של חמאס, דגל לבן, מחבלים עם ידיים למעלה, זה ללא ספק מה שנקרא ניצחון, כמו שאנחנו מדברים על השחרור של כל החטופים, כמו שמדברים על חיסול כל הנהגת חמאס. זה נקרא ניצחון. זה מה שהוגדר מלכתחילה", אמר.

שר הביטחון לשעבר קרא להעמיק את הלחימה בצפון. "יש 200 אלף איש שלא מתכוונים לחזור הביתה אם לא באמת נייצר תנאים שהם ירגישו בטוחים", אמר, "אתה לא יכול לבקש מאנשים לחזור ליישובים צמודי גדר כשאתה רואה את כוח רדואן מסתובב לאורך הגדר". הוא סבר, "אנחנו צריכים להשלים את המלאכה בעזה ובמקביל להתכונן להבטחת ביטחונם של אזרחי ישראל בצפון. המלחמה בצפון בלתי נמנעת. צריך להשלים את המלאכה בדרום ואחר כך לעשות אותו הדבר בצפון".

אביגדור ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו, 20 בנובמבר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"המלחמה בצפון בלתי-נמנעת". ליברמן/פלאש 90, יונתן זינדל

כשנשאל על המשמעות הכלכלית של הלחימה בצפון השיב, "המשמעות הכלכלית היא אדירה. היא גם אובדן תוצר וכמובן על רקע כלכלת בחירות שמנהלת הממשלה הזאת. מי שעבר על התקציב ברור שמדובר בכלכלת בחירות". יחד עם זאת, הדגיש ליברמן, "ההתחייבות הראשונית של כל מדינה זה להבטיח את ביטחונם של האזרחים. זו מחויבות לפני הכול. אנחנו לא חיפשנו מלחמה, לא בדרום ולא בצפון. מי שפתח במלחמה זה חמאס, החות'ים וחיזבאללה. אנחנו לא חיפשנו את זה. כשאתה חי בג'ונגל, אם מזהים שאתה חלש, מתנפלים עליך. אנחנו איבדנו פה את ההרתעה ואזרחי מדינת ישראל איבדו את תחושת הביטחון".

בהמשך התייחס ליברמן גם להצהרת החות'ים לפיה הם ימנעו את הדרך מספניות שמיועדות להגיע ישראל. "אנחנו משלמים מחיר, מחיר כלכלי קודם כל", אמר והסביר, "האוניות צריכות לעשות כרגע עיקוף של 1,700-1,600 ק"מ וזה עולה לנו כסף. זה מייקר את עלות הסחורות, ולכן אנחנו לא יכולים להתעלם". הוא חזר ואמר, "גם בנושא לבנון, שלא יהיה ספק, המלחמה בצפון זה דבר בלתי נמנע. אני לא רואה סרט שנסראללה מזיז את הכוחות שלו מאחורי הליטני, לכן אנחנו נמצאים פה במצב של מלחמה לא פשוטה, רב-זירתית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ליברמן קרא לפעול בזירה הבינלאומית. "אין ספק שיש פה הפרה בוטה של כל דפוסי התנהלות. נתיב סחר בינלאומי. בסוף אנחנו יכולים לסמוך על עצמנו ואף אחד לא יעשה במקומנו את העבודה. החות'ים מבליטים שהם פועלים אך ורק נגד אוניות ישראליות. חייבים להיות מוכנים גם לפעול לבד".

הוא הביע את התנגדותו להכנסת פועלים פלסטינים לעבודה בישראל. "לצערי, אותם פועלים גם עוסקים באיסוף מודיעין", טען, "הם בסוף גם מכוונים פעולות טרור. באווירה שנוצרה, הסיכון שאתה לוקח כשאתה מכניס פועלים כאלו בסיטונות מיהודה ושומרון, שמערכת הסתה ושטיפת מוח עובדת שם ללא הפסקה - זה באמת סיכון גבוה מדי. כרגע צריך לחפש תחליפים אחרים, גם עובדים זרים במקומות אחרים וגם לגייס מובטלים ואנשים שלא ברור מה הם עושים ומקבלים קצבאות צריך לגייס אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully