וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע התנגדות קשה בממשלה: הקבינט החברתי-כלכלי ידון בהחזרת פלסטינים מהרשות לעבודה בישראל

עודכן לאחרונה: 9.12.2023 / 21:23

לנוכח חשש מקריסה בענפי הבנייה והחקלאות, ומהתלקחות ביטחונית ביו"ש בעקבות אבטלה, הקבינט יתכנס לדון בהחזרת הפועלים מיו"ש. השרים סמוטריץ', בן גביר, וסער מתנגדים. שר הפנים ארבל דרש לדחות את הדיון עד לביצוע עבודת מטה מקיפה. מקורבי בן גביר: "זו מתכונת לאסון"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בדיון בקבינט החברתי - כלכלי, 16.10.2023/דוברות משרד האוצר

הקבינט החברתי-כלכלי, שבראשו עומד שר האוצר בצלאל סמוטריץ', יתכנס מחר בצהריים כדי לדון בהחזרת פועלים פלסטיניים מהרשות הפלסטינית לעבודה בישראל. זאת על רקע התנגדות קשה של חלק משרי הממשלה לחידוש הכניסה של הפועלים לישראל, ומנגד לחץ בענפי הבנייה והחקלאות, שכמעט שותקו מאז תחילת המלחמה, וכן לחץ של מערכת הביטחון למנוע קריסה כלכלית אצל הפלסטינים, שעלולה להביא להתלקחות ביו"ש.

שר האוצר סמוטריץ', השר גדעון סער, והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הבהירו בימים האחרונים כי הם מתנגדים להחזרת הפועלים הפלסטינים. בן גביר צפוי להתנגד מחר גם למתווה מדורג, שיחדש את כניסת הפועלים בהדרגה ותחת פיקוח ביטחוני הדוק. לפי מקורביו גם המשטרה מתנגדת לכניסת העובדים. לדברי מקורבי בן גביר, הוא סבור ש"הכנסת פועלים מאיו"ש אינה שונה במהותה מהכנסת פועלים מעזה, שתוצאותיה התפוצצו לנו בפנים בשבת השחורה. אסור לחזור על אותו מודל של עזה בהכנסת פועלים מאיו"ש - מתכונת לאסון".

עובדים פלסטינים בסיום יום עבודה באריאל, 3 בפברואר 2016. רויטרס
עובדים פלסטינים בישראל/רויטרס

גם שר הפנים משה ארבל (ש"ס) מתנגד לחזרת הפועלים הפלסטינים לעבודה, והוא פנה הערב למזכיר הממשלה בבקשה לדחות את הדיון, מאחר שלא בוצעה לקראתו עבודת מטה מלאה ומקיפה. לדבריו, "נושא זה מכיל המון מורכבויות, ודורש עבודת מטה רצינית. לבחינת ההיבטים הכלכלים והביטחוניים המלאים".

ארבל הוסיף שרשות האוכלוסין - הגורם המקצועי העוסק בכניסת עובדים זרים לעבודה בארץ - כלל לא שותפה בעבודת המטה לקראת הדיון. במכתבו ציין ארבל שמאז תחילת המלחמה הוא פעל מול ראשי רשויות בארץ לעידוד העסקתם של פועלים ערבים ישראלים, והוא טוען כי החלטה על הכנסת עובדים ערבים מיהודה ושומרון ללא ביצוע עבודת מטה מקיפה עלולה לפגוע במאמצים אלו ולהוביל בהתאם לפגיעה במשק ועיכובי בנייה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
איתמר בן גביר השר לביטחון לאומי, דיון הוועדה לביטחון לאומי על עונש מוות למחבלים, 20 בנובמבר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
מתנגד גם למתווה מדורג. השר בן גביר/פלאש 90, יונתן זינדל

השר סער צפוי להתנגד למהלך שכן הוא סבור שישראל צריכה "להיגמל היום מעבודה פלסטינית, ולהגדיל את היקף הפועלים הזרים ממדינות ידידותיות", כפי שכתב ב-X שבוע שעבר.

ההחלטה הסופית על חזרת הפועלים הפלסטינים לעבודה אמורה להתקבל על ידי הקבינט המדיני-ביטחוני, אך בניסיון לדחות אותה, ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש קודם המלצה כלכלית מהקבינט החברתי-כלכלי - שמתעכבת מזה מספר שבועות. נתניהו התייחס לנושא במסיבת עיתונאים בשבוע שעבר ואמר: "יש צדדים לכאן או לכאן. אחד זה החשש שאם אתה מכניס ציבור כזה - לך תדע במה תיתקל. הסיבות כן לעשות את זה היא בגלל שסקטור הבניה והחקלאות על סף שיתוק, והערכות גורמי הביטחון שהאבטלה אצל הפלסטינים יכולה להביא להתלקחות ופתיחת זירה נוספת. צריך לאזן את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully