וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי השימוע על אנטישמיות: עשרות חברי קונגרס דורשים לפטר את נשיאות האוניברסיטאות

עודכן לאחרונה: 13.12.2023 / 13:10

71 מחוקקים, בהם שלושה דמוקרטים, שלחו מכתב לוועדים המנהלים של הרווארד, פן ו-MIT, שנשיאותיהן עוררו סערה כשסירבו להבהיר שקריאה לרצח עם של יהודים מפרה את קוד ההתנהגות. "הפגינו היעדר מוחלט של בהירות מוסרית, יש להדיחן לאלתר"

נשיאת אוניברסיטת פנסליבניה, ליז מגיל, בשימוע על האנטישמיות בקמפוסים בבית הנבחרים בוושינגטון, ארה"ב, 5 בדצמבר 2023. רויטרס
ניסו להבהיר את דבריהן אחרי השימוע. נשיאות האוניברסיטאות בדיון בקונגרס, שלישי/רויטרס

יותר מ-70 חברי קונגרס בארה"ב דרשו (שישי) מהוועדים המנהלים של שלוש מהאוניברסיטאות המובילות במדינה להדיח את נשיאותיהם, בנימוק של חוסר שביעות רצון מעדותן בשימוע על אנטישמיות בקמפוסים שנערך השבוע - כך לפי מכתב שהגיע לידי רויטרס.

במכתב דרשו חברת הקונגרס הרפובליקנית אליס סטפניק וחבר הקונגרס הדמוקרטי ג'ארד מוסקוביץ' מחבר הנאמנים של אוניברסיטת הרווארד, אוניברסיטת פנסילבניה והמכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס להדיח את הנשיאות - או יסתכנו בביצוע "מעשה של שותפות לפשע בעמדתם האנטישמית".

נשיאת פן ליז מגיל, נשיאת הרווארד קלודין גיי ונשיאת MIT סאלי קורנבלות', שהעידו כולן בפני ועדת החינוך של בית הנבחרים ביום שלישי, ספגו ביקורת קשה מהקהילות היהודיות במוסדות שלהן על טיפולן בעימותים בין קבוצות פרו-ישראליות ופרו-פלסטיניות מאז מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר.

הקריאות להתפטרותן של מגיל וגיי גברו במיוחד בימים שחלפו מאז השימוע, שבמהלכו הן סירבו לתת תשובה חד-משמעית של "כן" או "לא" לשאלתה של סטפניק, האם קריאה לרצח עם של יהודים תפר את קוד ההתנהגות באוניברסיטאות שלהן בנוגע לבריונות והטרדה.

"העדויות שנמסרו על ידי נשיאות המוסדות שלכם הפגינו היעדר מוחלט של בהירות מוסרית ושפכו אור על הסטנדרטים הכפולים הבעייתיים והדה-הומניזציה של הקהילות היהודיות שנשיאות האוניברסיטאות שלכם אפשרו", כתבו חברי הקונגרס. לאור רגע המשבר הזה, אנחנו דורשים מהוועדים שלכם להדיח לאלתר כל אחת מהנשיאות הללו מתפקידיהן ולהציג תוכנית ישימה שתבטיח שסטודנטים, מורים ואנשי סגל יהודים וישראלים יהיו בטוחים בקמפוסים שלכם".

על המכתב חתמו 71 מחוקקים רפובליקנים ושלושה דמוקרטים.

עוד בוואלה!

נשיאת הרווארד מבהירה: "מי שיאיים על יהודים - יישא בתוצאות"

לכתבה המלאה
מסוק נושא שלט "הארוורד שונאת יהודים" מעל הקמפוס של האוניברסיטה בקיימברידג', מסצ'וסטס, ארה"ב, 7 בדצמבר 2023. רויטרס
שלט מחאה של "הרווארד שונאת יהודים" מוטס בשמי הקמפוס, חמישי/רויטרס

בשימוע שנערך ביום שלישי בוועדת החינוך, חבר בית הנבחרים סטפניק מניו יורק צלבה את מגיל, גיי וקורנבלות' במהלך חילופי דברים על התבטאויות אנטישמיות.

"אם הנאום הופך להתנהגות, זו יכולה להיות הטרדה", השיבה מגיל בהתחמקות. "אם זה מכוון וחמור ומתפשט, זו הטרדה". קורנבלות' וגיי נתנו תשובות דומות, וכל אחת מהן אמרה שזה "תלוי בהקשר".
תיעודים מהשימוע הפכו לוויראליים, ועוררו זעם נוסף בקרב הקהילות היהודיות באוניברסיטאות וגם בישראל, לצד התגברות הקולות הקוראים לשינוי בהנהגת אותם מוסדות יוקרתיים.

בהצהרה מצולמת שפורסמה לאחר השימוע, אמרה מגיל כי היה עליה להתמקד יותר ב"רוע" שבתמיכה ברצח עם, במקום למסגר את הנושא כסוגיה של חופש הביטוי בהתאם לחוקה האמריקנית ולמסורות של דיון בקמפוסים. "אני רוצה להיות ברור. קריאה לרצח עם של יהודים היא מאיימת ביותר", אמרה.

גיי התנצלה על דבריה בשימוע בריאיון שהעניקה לעיתון הסטודנטים של הרווארד. "נקלעתי למה שהפך, בשלב זה, לחילופי דברים ממושכים ולוחמניים על מדיניות ונהלים", אמרה לעיתון. "מה שהייתי צריכה לעשות באותו רגע היה לחזור לאמת המנחה שלי, והיא שלקריאות לאלימות נגד הקהילה היהודית שלנו - איומים על הסטודנטים היהודים שלנו - אין מקום בהרווארד, והן לעולם לא יעברו ללא תגובה".

ביום חמישי, הוועד המנהל של MIT אמר כי יש לו אמון מלא בנשיאה. "היא עשתה עבודה מצוינת בהובלת הקהילה שלנו, כולל בטיפול באנטישמיות, אסלאמופוביה וצורות אחרות של שנאה, שאנו דוחים מכל וכל ב-MIT", נאמר בהצהרה.

מאז המתקפה ב-7 באוקטובר ומתקפת הנגד המסיבית של ישראל בעזה, תקריות של אנטישמיות ואיסלאמופוביה, כולל אלימות, זינקו בארה"ב ובמקומות אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully