וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנטר ביידן נאשם בהעלמת מסים בסך 1.4 מיליון דולר: "בזבז על סמים, נשים ומלונות"

עודכן לאחרונה: 8.12.2023 / 21:40

בנו של נשיא ארה"ב יעמוד לדין על עבירות מס, שעונשן עד 17 שנות מאסר. לפי התובעים, במקום לשלם מסים, הוא השקיע מיליוני דולרים באורח חיים ראוותני. הוא כבר נאשם בעבירת נשק, והרפובליקנים מנסים לקשור את מעשיו לאביו ולקדם את הדחתו, אף שהוא אינו מוזכר בכתבי האישום

האנטר ביידן בקבלת פנים לראש ממשלת הודו נרנדרה מודי בבית הלבן, 22 ביוני 2023. רויטרס
טוען לרדיפה אחריו בשל יחוסו המשפחתי. האנטר ביידן/רויטרס

משרד המשפטים של ארצות הברית הגיש הלילה (שישי) כתב אישום נוסף נגד האנטר ביידן, בנו של הנשיא, על עבירות מס פדרליות. הוא מואשם שלא שילם מסים בגובה 1.4 מיליון דולר בעודו משקיע מיליוני דולרים על אורח חיים בזבזני.

האנטר ביידן, בן ה-53, הואשם בשלוש עבירות פליליות ובשש עבירות מס על פי האישומים החדשים נגדו שהוגשו לבית משפט פדרלי בקליפורניה. אם הוא יורשע בהן, הוא עומד בפני 17 שנות מאסר. משרד המשפטים אמר כי החקירה נמשכת.

"הנאשם היה מעורב בתרמית שנמשכה ארבע שנים שבהן הוא לא שילם לפחות 1.4 מיליון דולר במסים פדרליים שהיה חייב בין 2016 ל-2019", נכתב בכתב האישום, שישמש את יריביו של אביו להתקפות נוספות נגדו לקראת הבחירות בנובמבר. ביידן הבן נאשם שבמקום לשלם את המסים שהוא חייב, הוא הוציא סכומי עתק על "סמים, נערות ליווי וחברות, מלונות פאר ונכסים להשכרה, מכוניות אקזוטיות, בגדים והוצאות אישיות אחרות", כמו יותר מ-70 אלף דולר על גמילה מסמים.

עורך דינו של האנטר ביידן, אייב לואוול, מסר בהצהרה מטעמו כי הוא שילם את כל המסים במלואם. הוא האשים את התובע המיוחד דייוויד ווייס, המוביל את החקירה, בנטישת ההסכם הקודם.

"אילו שם משפחתו של האנטר היה כל דבר אחר פרט לביידן, האישומים בדלוואר, וכעת בקליפורניה, לא היו מוגשים", אמר בהצהרתו. אישום נוסף נגד האנטר ביידן נוגע לכך ששיקר לגבי שימושו בסמים בעת שקנדה אקדח. באוקטובר, הוא דחה האישומים נגדו. הוא הבן הראשון של נשיא אמריקני מכהן העומד לדין.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן יוצא מהבית הלבן, 8 בדצמבר 2023. רויטרס
הרפובליקנים מנסים לקשור אותו לפרשות של בנו. ביידן יוצא מהבית הלבן/רויטרס

הבית הלבן סירב להגיב על האישומים החדשים נגד האנטר ביידן, שבהם לא הוזכר אביו. עם זאת, הרפובליקנים בבית הנבחרים מקדמים חקירת הדחה נגד הנשיא, בטענה שהוא סייע לבנו בעסקיו הפרטיים בעת שכיהן כסגן הנשיא. הדמוקרטים רואים בכך ניסיון רדיפה של ביידן ונקמה על משפטי ההדחה שהתנהלו נגד הנשיא לשעבר דונלד טראמפ.

לא ברור מתי האנטר ביידן יופיע בבית המשפט. לפי האישומים החדשים נגדו, הוא "הרוויח ביד יפה" בעת שכיהן בהנהלות של קונגלומרט התעשייה האוקראיני "בוריסמה" ושל קרן השקעות סינית פרטית. התובעים אמרו כי הוא קיבל בין 2016 לאוקטובר 2020 הכנסות בסך יותר משבעה מיליון דולר, כולל 2.3 מיליון דולר מעמדתו בחבר המנהלים של בוריסמה בין 2016 ל-2019.

הקשרים של האנטר ביידן לבוריסמה היו במשך שנים מוקד להתקפות מצד חברי קונגרס רפובליקנים, שהאשימו אותו בניצול שם משפחתו לצורך גריפת רווחים מעבר לים.

"על הנאשם הייתה חובה חוקית לשלם מסים על כל הכנסותיו, לרבות הכנסות שנצברו באוקראינה משירותו במועצת המנהלים של בוריסמה, עמלות שנוצרו כתוצאה מעסקאות עם קרן ההשקעות הסינית הפרטית, וכן הכנסות שנבעו מעבודתו כעורך דין ומקורות נוספים", נכתב בכתב האישום. מקור הכנסה נוסף של האנטר ביידן היה מתאגיד האנרגיה הסיני CEFC.

עוד בוואלה!

כתב אישום הוגש נגד בנו של ביידן על עבירות נשק

לכתבה המלאה

"383 אלף דולר על נשים"

ככל שההכנסה של האנטר ביידן גדלה, כך גם ההוצאות שלו. ב-2018 לבדה, לפי כתב האישום, הוא "בזבז יותר מ-1.8 מיליון, כולל משיכה של כ-772 אלף דולר במזומן, כ-383 אלף דולר לנשים, וכ-151 אלף דולר על ביגוד ואביזרים נלווים". לטענת התביעה, "הנאשם לא השתמש באף סכום מתוך זה כדי לשלם את מיסיו ב-2018".

ווייס, התובע המוביל את החקירות נגד ביידן, מונה לתובע הכללי של דלוואר בתקופת כהונתו של טראמפ. באוגוסט, התובע הכללי, מאריק גרלנד, העניק לו סמכויות נוספות בפרשה כשהפך אותו לתובע מיוחד.

האישומים נגד ביידן היו אמורים להסתיים בהסדר טיעון, שבמסגרתו היה אמור להודות בשתי עבירות מיסים קלות ובכך היה נמנע ממאסר. עם זאת, שופטת דחתה את ההצעה ביולי, כשהעלתה ספקות לגבי החוקיות שלו והחסינות שהוצעה לבנו של הנשיא, וההסדר קרס.

טראמפ, המועמד המוביל בקרב הרפובליקנים לקראת הבחירות בשנה הבאה, וחברי מפלגתו טענו כי אותו הסדר טיעון העיד על היחס המועדף שלו זכו בנו של הנשיא מהרשויות. הממשל והתביעה הכחישו זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully