וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום הוגש נגד בנו של ביידן על עבירות נשק

עודכן לאחרונה: 14.9.2023 / 21:03

בנו של נשיא ארה"ב מואשם כי החזיק נשק בניגוד לחוק, בזמן שהיה מכור לסמים. בכתב האישום, שהוגש במדינת דלאוור, מופיעים שלושה סעיפים שונים. הסתבכותו מאפילה על קמפיין הבחירות של אביו, כשגם יריבו הצפוי - טראמפ - ידלג בין הדיונים לבין עצרות בחירות

בווידאו: טראמפ ועוד 18: תמונות המעצר של הנאשמים בניסיון להתערב בבחירות בג'ורג'יה/רויטרס

כתב אישום נגד האנטר ביידן, בנו של נשיא ארצות הברית, הוגש היום (חמישי). ביידן מואשם בעבירות של החזקת נשק תחת השפעת סמים. ביידן מואשם בשלושה סעיפים, בכתב האישום שהוגש במדינת דלאוור. כתב האישום מגיע לאחר שהניסיונות להגיע להסדר טיעון כשלו.

במסמך שהוגש לבית המשפט, לפני שבוע, כתב התובע המיוחד בפרשה, דייוויד ווייס כי הממשל יבקש מחבר המושבעים להגיש כתב אישום נגד בנו של הנשיא לפני 29 בספטמבר, שהוא תאריך היעד הסופי לפי חוק המשפט המהיר. "הממשלה מתכננת לבקש להחזיר כתב אישום בתיק זה לפני התאריך הזה", כתב התובע המיוחד לשופטת מרילן נורייקה.

ווייס, שחוקר את האנטר ביידן מאז 2019, הגיש ביוני כתב אישום בגין עבירות מס פליליות ועבירות נשק, אך השופטת סירבה לקבל את עסקת הטיעון המוצעת ביולי ומאז השיחות בין הצדדים התפוצצו. בחודש שעבר, הודיע התובע הכללי של ארצות הברית על מינויו של ווייס לתובע מיוחד, תפקיד בעל סמכויות נרחבות יותר.

בנו של הנשיא כפר ביולי באישומים באי-תשלום מסים על הכנסות של יותר ממיליון וחצי דולר בשנים 2017 ו-2018, אף שהיה חייב יותר מ-100 אלף דולר. תיק נפרד, שבו הוא מואשם בהחזקת נשק שלא כדין תוך שימוש בסמים לא חוקיים, היה אמור להיסגר ללא הליך פלילי במסגרת אותו הסדר.

האנטר ביידן בקבלת פנים לראש ממשלת הודו נרנדרה מודי בבית הלבן, 22 ביוני 2023. רויטרס
האנטר ביידן בקבלת פנים לראש ממשלת הודו נרנדרה מודי בבית הלבן, 22 ביוני 2023/רויטרס

עורכי דינו של האנטר ביידן כתבו במסמכים שהוגשו בחודש שעבר לבית המשפט כי התביעה התנערה מהסדר הטיעון שנחתם בין הצדדים. עורך דינו אייב לואוול אמר אתמול כי הוא סבור כי ההסכם עדיין בתוקף. "אנחנו מאמינים שההסכם שנחתם והוגש נותר תקף ומונע כל אישום נוסף נגד ביידן, שציית לתנאי השחרור שבהסכם לאורך השבועות האחרונים", מסר עורך הדין, שציין כי בנו של הנשיא נפגש גם באופן קבוע עם קצין מבחן.

לדבריו, "אנחנו מקווים להחלטה הוגנת מהחקירה המקיפה של (האנטר) ביידן שנמשכה חמש שנים, בהתבסס על הראיות והחוק, ולא על לחץ פוליטי, ואנחנו נעשה כל מה שדרוש מצדו של (האנטר) ביידן כדי להשיג זאת", אמר.

עוד בוואלה!

ההסתבכות של בנו תטיל צל כבד על הקמפיין של ביידן, ותספק נשק יעיל לרפובליקנים

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, בטקס זיכרון לפיגועי 11 בספטמבר בבסיס באנקורג', אלסקה, 11 בספטמבר 2023. רויטרס
יאפיל על הקמפיין שלו לנשיאות? ביידן/רויטרס

משפטו האפשרי של האנטר ביידן מעלה את האפשרות למחזה היסטורי בתולדות ארצות הברית: בנו של נשיא מכהן עומד בפני אישומים פליליים בזמן שאביו מנהל קמפיין לבחירה מחדש, ככל הנראה נגד דונלד טראמפ הרפובליקני, שעומד בפני לפחות ארבעה משפטים פליליים משלו שיתקיימו לאורך שנת הבחירות. שני המקרים - בן של נשיא מכהן ונשיא לשעבר שעומדים למשפט - הם חסרי תקדים שלעצמם.

במקביל, הרפובליקנים בבית הנבחרים מאיימים גם בחקירת הדחה בעקבות טענות לא מוכחות לפיהן הנשיא ביידן הרוויח מעסקיו של בנו בן ה-54 באוקראינה ובסין. הנשיא הדמוקרטי מקפיד להימנע מלהתייחס לפרשה, ובבית הלבן מדגישים כי הוא אינו מעורב בה. הרפובליקנים טוענים כי האנטר ביידן נהנה מיחס מועדף מצד משרד המשפטים, שהכחיש זאת, והם המשיכו למתוח עליו ביקורת גם אחרי שהוא העניק סמכויות נרחבות יותר לתובע בפרשה.

ווייס מונה במקור לתפקידו כתובע הפדרלי בדלאוור על ידי טראמפ, והורשה להישאר בתפקידו תחת ממשל ביידן. כתובע מיוחד, ווייס הוא משוחרר מפיקוח צמוד של משרד המשפטים והוא יהיה רשאי להגיש כתבי אישום בכל מקום בארצות הברית.

גרלנד יכול לבטל את המינוי, אך עליו להודיע לקונגרס אם יעשה זאת. ווייס אמר כי הוא עשוי להגיש אישומים שונים נגד האנטר ביידן בוושינגטון או בקליפורניה, שם התרחשה ההתנהלות הפלילית לכאורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully