וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר: צלם רויטרס שנהרג בלבנון נפגע בהפגזה של צה"ל

עודכן לאחרונה: 7.12.2023 / 18:49

רויטרס, סוכנות הידיעות הצרפתית וארגוני זכויות אדם פרסמו תחקיר מקיף סביב התקרית שאירעה ב-13 באוקטובר, שבה נהרג עיסאם עבדאללה ושישה עיתונאים נוספים נפצע. לפי התחקיר, טנק ירה שני פגזים לעבר העיתונאים ששהו בסמוך לגבול. צה"ל: "לא מכוונים לעבר אזרחים"

בווידאו: תיעוד מהתקיפות צה"ל בדרום לבנון/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

צלם סוכנות הידיעות רויטרס, שנהרג בתקיפה בדרום לבנון באוקטובר, נפגע מירי טנק של צה"ל - כך עולה משורת תחקירים שפורסמו היום (חמישי) על ידי רויטרס, סוכנות הידיעות הצרפתית וארגוני זכויות אדם.

התקרית התרחשה ב-13 באוקטובר, על רקע הלחימה בין צה"ל לחיזבאללה שפתח בה כאות הזדהות עם חמאס. במהלכה, נהרג צלם העיתונות עיסאם עבדאללה בן ה-37, ועוד שישה עיתונאים נוספים נפצעו. כבר לאחריה עלו טענות שהם נהרגו בתקיפה ישראלית, וצה"ל אמר שהוא בודק את התקרית - אך לא פרסם ממצאים משלו עד כה.

התחקיר המלא באנגלית

לפי התחקיר של רויטרס, צוות טנק ירה שני פגזים סמוך לכפר עלמא א-שעב, כקילומטר בלבד מהגבול, בעת שאותה קבוצת עיתונאים - שרובם לבשו אמצעי זיהוי שעליהם היה כתוב "תקשורת" - תיעדה את הלחימה. בתגובה לתחקיר של רויטרס, אמר סגן-אלוף ריצ'רד הכט מדובר צה"ל כי "אנחנו לא מכוונים לעבר עיתונאים". הוא לא פירט מעבר לכך.

עיתונאי רויטרס עיסאם עבדאללה בלבנון, יולי 2023. רויטרס
ארגוני זכויות אדם קראו לחקור את ישראל בחשד לפשעי מלחמה. הצלם עיסאם עבדאללה/רויטרס

התחקיר של רויטרס התבסס על שיחות עם יותר מ-30 גורמי ממשל וביטחון, מומחים צבאיים, חוקרי זיהוי פלילי, עורכי דין, חובשים ועדי ראייה כדי לגבש תיאור מפורט של האירוע. בנוסף לכך, רויטרס בחנה שעות של צילומי וידיאו משמונה כלי תקשורת באזור מאותו זמן ומאות תמונות מלפני ואחרי המתקפה, כולל תצלומי לוויין באיכות גבוהה.

במסגרת החקירה אספה והשיגה רויטרס גם ראיות מהזירה שכללו רסיסים על הקרקע וממכונית של רויטרס, שלושה מעילים, מצלמה, חצובה וחתיכת מתכת גדולה.

עוד בוואלה!

גלנט לראשי רשויות בצפון: עד שלא נרחיק את חיזבאללה - לא תחזרו ליישובים

לכתבה המלאה

תחקיר סוכנות הידיעות הצרפתית

לפי ארגון זכויות האדם אמנסטי אינטרנשיונל, התקיפה הייתה ככל הנראה "מכוונת נגד אזרחים". הוא קרא לחקור אותה כ"פשע מלחמה". בדוח נפרד, של ארגון משמר זכויות האדם, נכתב כי ההפגזה הייתה "ככל הנראה פגיעה מכוונת באזרחים ולכן פשע מלחמה". הארגון קרא להעמיד לדין את האחראים.

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל
  • לבנון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully