וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צלם רויטרס נהרג בהפגזות צה"ל בדרום לבנון

עודכן לאחרונה: 14.10.2023 / 17:23

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי צלם הוידאו שלה, עיסאם עבדאללה, נהרג בהפגזת צה"ל בדרום לבנון. ראש ממשלת לבנון, נג'יב מיקאתי גינה את ישראל, ודובר האו"ם סטפן דוג'ארי מסר כי הוא מקווה שהמקרה ייחקר. "צריך להגן על עיתונאים ולאפשר להם לעשות את עבודתם"

תקיפת צה"ל שהביאה למותו של צלם רויטרס/רויטרס

עיסאם עבדאללה, צלם וידאו של סוכנות הידיעות רויטרס, נהרג בדרום לבנון בהפגזת צה"ל במהלך ערב יום שבת - כך מדווחת הלילה (שבת) סוכנות הידיעות. על פי הדיווח, הפגז הישראלי נחת באזור הכפר עלמה א-שעב, כקילומטר וחצי צפונית לחניתה, בסמוך לקבוצת עיתונאים בינלאומיים המסקרים את האירועים בדרום לבנון. באירוע נפצעו שישה עיתונאים נוספים שחלקם הובהלו באמבולנסים לבתי חולים. בתמונות מהזירה נראת מכונית חרוכה ועולה באש.

"אנחנו עצובים מאוד לספר לכם שצלם הווידאו שלנו, עיסאם עבדאללה, נהרג", נמסר בהודעת סוכנות הידיעות רויטרס. הסוכנות הוסיפה כי עבדאללה היה חלק מצוות של רויטרס בדרום לבנון שסיפק דיווחים חיים. רויטרס דיווחה כי שניים מעיתונאיה, ת'אאיר א-סודאני ומאהר נזה, נפצעו בהפגזה.

צלם רויטרס שנהרג בהפגזת צה"ל בדרום לבנון. 14 באוקטובר 2023. רויטרס
עיסאם עבדאללה, צלם רויטרס שנהרג בהפגזה/רויטרס

רשת אל-ג'זירה הקטארית דיווחה כי שניים מעובדיה, אלי ברכיה והכתבת כרמן ג'וחאדר, היו גם הם בין הפצועים. סוכנות הידיעות הצרפתית AFP דיווחה כי שניים מעיתונאיה היו גם הם בין הפצועים, אך לא פרסמה את שמותיהם.

ראש ממשלת לבנון, נג'יב מיקאתי, גינה בהצהרה את "תוקפנותה של ישראל בדרום לבנון" שהובילה למות העיתונאים. מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש הביע את תנחומיו למשפחת ההרוגים והוסיף כי "כל כך הרבה עיתונאים משלמים בחייהם כדי להביא אמת לכולם". בנוסף, דובר האו"ם סטפן דוג'אריק, אמר כי הוא מקווה שהמקרה יובא לחקירה. "צריך להגן על עיתונאים ולאפשר להם לעשות את עבודתם", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
הרכב בו היה צלם רויטרס שנהרג בהפגזת צה"ל בדרום לבנון. 14 באוקטובר 2023. רויטרס
רכב העיתונאים שנפגע מהפצצת צה"ל/רויטרס

לאחר ההודעה על מותו של עבדאללה , התאספו עשרות עיתונאים ופעילי זכויות אדם מלבנון מחוץ למוזיאון הלאומי בביירות כדי להתאבל על מותו של הצלם ופציעתם של העיתונאים. "אנחנו מחפשים בדחיפות מידע נוסף, עובדים עם הרשויות באזור ותומכים במשפחתו ובעמיתיו של עיסאם", נמסר מרויטרס, "תנחומינו העמוקים ביותר יוצאים לנפגעים, ומחשבותינו עם משפחותיהם בשעה נוראה זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully