וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משכורת של שנתיים בעזה": בנו של הנייה קנה תכשיטים בשווי אלפי דולרים

7.12.2023 / 13:30

במהלך הפעילות הקרקעית ברצועה אותרו חמש קבלות מרכישות שביצע בנו של ראש הלשכה המדינית של ארגון הטרור. המסמכים הצביעו על רכישות שהתבצעו בחנויות ברצועה ובקטאר בשנת 2022

אוגדה 98, אוגדת הכוחות המיוחדים של צה״ל, פתחה בהתקפה ונלחמת לראשונה בלב חאן יונס/דובר צה"ל

צה"ל חשף היום (חמישי) חמש קבלות מרכישות של מעאד איסמעיל הנייה, בנו של ראש הלשכה המדינית של חמאס. המסמכים נמצאו במהלך הפעילות הקרקעית ברצועה והעידו על הקניות הרבות של בנו של בכיר החמאס, שרכש מחנויות ברצועה ובקטאר תכשיטי יוקרה באלפי דולרים. על פי הודעת דובר צה"ל, סכומי הכסף שבהם השתמש בשנת 2022 שווים למשכורת של כמעט שנתיים עבור התושב העזתי הממוצע.

לכל העדכונים על המלחמה

בינתייםהשלב השני של המלחמה ברצועת עזה החריף את המשבר ההומניטרי, כשמאות אלפי העקורים שנמלטו מהצפון נאלצים למצוא מחסה חדש בחלק הדרומי והצפוף ממילא של הרצועה. רבים מתקדמים מחאן יונס, מוקד הקרבות, לקצה הדרומי של הרצועה, רפיח שעל גבול מצרים, ברקע סימנים הולכים וגוברים לכך ששלטון חמאס נחלש ו"מחסום הפחד" מתחיל להישבר.

איסמעיל הנייה במהלך עצרת פרו פלסטינית בקטאר 15 במאי 2021. רויטרס
איסמעיל הנייה/רויטרס
קבלה מתאריך 19/04/21 מחברת התכשיטים סמיר עבדאללה אלסעדי ושות׳ על סך 1,040 דינר (1,470 דולר). דובר צה"ל
קבלה מתאריך 19/04/21 מחברת התכשיטים סמיר עבדאללה אלסעדי ושות׳ על סך 1,040 דינר (1,470 דולר)/דובר צה"ל

אחד התושבים, שעלה לשידור ברדיו, לא חשש להביע את דעותיו על יחיא סינוואר ושותפיו. "יש לי מסר להנהגת חמאס", אמר המרואיין, העיתונאי מוחמד מנסור. "אללה יקלל אתכם. וסינוואר, אתה בן של כלב. אללה ינקום בך על החורבן שהבאת עלינו".

הוא קרא לחמאס לשחרר את יתר החטופים הישראלים שמוחזקים בידיו, לאחר שקריסת עסקת שחרורם הובילה לחידוש הלחימה. "גורשנו מעזה לחאן יונס, ומחאן יונס לרפיח. הפרידו אותנו מהילדים, הנשים והמשפחות שלנו. שחררו כבר את החטופים האלו!", זעם מנסור. "סינוואר, דף והמתועבים שנמצאים איתם מסתתרים מתחת לאדמה. יחיא סינוואר, אפילו מים אין לנו".

קבלה מתאריך 19/12/22 מחברת הזהב והתכשיטים גראנד בזאר דוחא על סך 7,400 דינאר (10,430 דולר). דובר צה"ל
קבלה מתאריך 19/12/22 מחברת הזהב והתכשיטים גראנד בזאר דוחא על סך 7,400 דינאר (10,430 דולר)/דובר צה"ל

בעוד שמנהיגי הארגון מסתתרים במנהרות, התושבים שנותרו מעל האדמה חווים הרס אדיר והתמעטות של מוצרי יסוד, כולל מזון ומים. אלו נשמרים במחסנים של אונר"א, אך לא מגיעים לידיהם. בתיעודים שפורסמו אתמול נראו תושבים זועמים בוזזים את אחד המחסנים בחאן יונס.

"איזו שחיתות. אנחנו ארבעה אנשים, יש איתנו פליטים ואנחנו מנסים למצוא או אפילו לקנות מזון. סוכן של אונר"א לא נתן לנו כלום, המשטרה אמרה לסוכן שאסור לחלק", כתב אחד התושבים בקבוצת טלגרם מקומית. אחר כתב: "אונר"א הורסים לנו את החיים כמו היהודים".

פעילות כוחות חטיבת הנח"ל ברצועת עזה. 6 בינואר 2023. דובר צה"ל
הפעילות ברצועה/דובר צה"ל

וכשרשת אל-ג'זירה הקטארית, המזוהה עם חמאס, ניסתה להטיל על ישראל את האחריות למצב, תושבת מבוגרת שנמלטה מהצפון לחאן יונס החזירה את האש לארגון השולט בעזה מאז 2007. "כל הסיוע הולך למטה (למנהרות)! הסיוע לא מגיע לאומה ולעם כולו", אמרה לכתב הרשת המופתע, שניסה לשנות את דעתה אך היא השיבה: "לא, לא, הכול הולך לבתים שלהם. הם לוקחים הכול".

במקרה אחר שאירע השבוע, שתועד ושותף ברשתות החברתיות, תושבים השליכו אבנים לעבר אנשי חמאס, בניסיון למנוע מהם לבזוז שיירה הומניטרית שעברה מצרים למעבר רפיח. התושבים הזועמים קראו לכוחות של חמאס, שירו לעברם, "בוא לכאן, אם אתם גברים אמיתיים". בסיום התיעוד, נראו המפגינים הזועמים מתחילים לרדוף אחרי השיירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully