וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרב מיכאלי פורשת: "לא אתמודד לכנסת הבאה"

עודכן לאחרונה: 7.12.2023 / 12:32

יו"ר מפלגת העבודה הודיעה כי היא פורשת מתפקידה ושהפריימריז להחלפתה יתקיימו בעוד ארבעה חודשים. "הייתי אחראית על הצלת המפלגה והצלחתה בבחירות, אני אחראית גם על מצבה היום", אמרה בהצהרה שנשאה בתל אביב

בווידאו: מיכאלי פורשת מהעבודה: "אני אחראית להצלת המפלגה ולמצבה היום"/מערכת וואלה!

יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי הודיעה הבוקר (חמישי) כי היא פורשת משורות המפלגה, ולא תתמודד בפריימריז הבאים ולא תרוץ לכנסת. "הייתי אחראית להצלת מפלגת העבודה והצלחתה בבחירות, אני אחראית גם למצבה של המפלגה היום. אחריות היא לא רק להצלחות", אמרה. בהצהרה שנשאה הודיעה מיכאלי כי הבחירות המקדימות של המפלגה ייערכו בעוד ארבעה חודשים.

"מדינת ישראל נמצאת בשבר גדול, מתוך הדבר הנורא הזה צריך שתהיה התחלה חדשה, ריסטארט", אמרה מיכאלי בהצהרה. "לכן, צריכות להתקיים בחירות ואני משוכנעת שיהיו בחירות ב-2024. כדי להיערך לבחירות האלה, אני מתכוונת לקיים את הפריימריז בעוד ארבעה חודשים בתקווה שהמלחמה תסתיים עד אז והחטופים יחזרו הביתה".

דיון בועדת החוקה בנוגע לרפורמה המשפטית 20.03.23. יונתן זינדל פלאש 90, עיבוד תמונה
מרב מיכאלי/עיבוד תמונה, יונתן זינדל פלאש 90

מיכאלי מכהנת כיו"ר מפלגת העבודה מאז ינואר 2021 והיא עמדה בראש המפלגה בבחירות לכנסת ה-24 ולכנסת ה-25. בבחירות האחרונות מיכאלי סירבה להתאחד עם מרצ, שלא עברה את אחוז החסימה, ומפלגת העבודה ירדה לשפל של ארבעה מנדטים. במחנה השמאל קיים כעס על מיכאלי שנתפסת אחראית לכך שלא היה איחוד.

בכל הסקרים שהתקיימו מאז הבחירות מפלגת העבודה לא עברה את אחוז החסימה. בשבועות האחרונים שלושת חברי הכנסת של מפלגת העבודה - גלעד קריב, אפרת רייטן, ונעמה לזימי - לחצו על מיכאלי לפנות את מקומה או לקיים פריימריז מוקדמים, על מנת לאפשר שיקום של המפלגה וההצהרה שלה היום מגיעה ברקע הלחצים הללו. לזימי אמרה בריאיון ב-103FM לאחר הצהרתה של מיכאלי: "היא החליטה לעשות מסיבת עיתונאים ולהודיע על זה מיוזמתה".

עוד בוואלה!

הכאוס בעזה מחריף, והזעם על חמאס גובר: "סינוואר הבן כלב הביא עלינו חורבן"

לכתבה המלאה

אחרי כן בירכה לזימי את מיכאלי בהודעה רשמית: "אלו ימים מורכבים, ימי מלחמה לא קלים, בהם אנו נאבקים בתקציב מנותק שלא משקף צרכים לאומיים, עבור החזרת החטופים והחטופות וישראל אחרת ומתוקנת שתאפשר חיים ראויים. למרב זכויות רבות כפרלמנטרית מעל לעשור ובשיקום המפלגה, וכעת אני מודה לה על לקיחת האחריות שגם היא חלק ממנהיגות שכולנו מבקשים פה".

"עלינו לבנות מחדש את המחנה שלנו, לפתוח שורות ולהכניס כוחות חדשים כדי לייצר פה מחנה משמעותי, ששם את האג'נדה החברתית לצד הביטחונית בראש מעיניו, עבור מדינה שדואגת לנו לביטחון ורווחה", המשיכה חברת הכנסת. "יחד עם חבריי המעולים לסיעה וכפי שעשינו משך כל השנה האחרונה, נעשה הכול כדי לייצר פה את האלטרנטיבה הראויה, שכל כך נדרשת בשעה קשה זו".

נעמה לזימי, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו
נעמה לזימי/ראובן קסטרו

גם קריב בירך על החלטתה של מיכאלי, ומסר: "היא קיבלה את ההחלטה המתבקשת ואני מברך ומעריך אותה על כך. ההחלטה הזו משקפת את רצון הרוב המכריע של חברי ומצביעי מפלגת העבודה. בימים הקרובים אפעל לאימוץ דפוס של הנהגה משותפת לחודשים הקרובים יחד עם חברותיי לסיעה".

"לצד התמיכה במאמץ להחזרת החטופים ובמאמצי הלחימה של צה"ל, על מפלגת העבודה להוביל את ההתארגנות המחודשת בשמאל הציוני ואת המאבק הציבורי להדחת נתניהו ולהקדמת הבחירות", הוסיף קריב ."מפלגת העבודה היא מפלגה דמוקרטית אמיתית. מי שמאמינים בדמוקרטיה, הפגינו למען הדמוקרטיה, ונחושים לשקם, יחד, את מדינת ישראל אחרי האסון הגדול של 7 באוקטובר - צריכים לפעול ברצינות לאיחוד הכוחות בשמאל הציוני ולהתחדשות שלו, ולהעמדת אלטרנטיבה ביטחונית, מדינית, חברתית ואזרחית לימין הכהניסטי, לביביזם המושחת והמפלג, ולא פחות מכך גם לגמגום ולזגזוג המתמשך של מפלגות המרכז".

חבר הכנסת אפרת רייטן, שהביעה את נכונותה להתמודד על ראשות המפלגה, מסרה בתגובת להודעת מיכאלי: "אני מודה מקרב לב ליו"ר המפלגה על הדרך והאמונה במפלגה. מיומה הראשון פעלה ללא לאות למען חברה צודקת, דמוקרטית ושיוויונית. אין עוד הרבה אנשים בפוליטיקה הישראלית עם חוזק, יושרה וניסיון כמו שלה, ועל כך הערכתי הרבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully