וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכאוס בעזה מחריף, והזעם על חמאס גובר: "סינוואר הבן כלב הביא עלינו חורבן"

עודכן לאחרונה: 7.12.2023 / 9:35

התרחבות הלחימה והכניסה של צה"ל לדרום הרצועה הגבירו את המשבר ההומניטרי, כולל מחסור במזון. חלק מהתושבים כבר לא חוששים לתקוף את ראשי חמאס, המסתתרים במנהרות. "שחררו כבר את החטופים!"

מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר בעצרת בעיר עזה, 1 באוקטובר 2022. רויטרס
מחסום הפחד בקרב התושבים הולך ונסדק. סינוואר/רויטרס

השלב השני של המלחמה ברצועת עזה החריף את המשבר ההומניטרי, כשמאות אלפי העקורים שנמלטו מהצפון נאלצים למצוא עתה מחסה חדש בחלק הדרומי והצפוף ממילא של הרצועה. רבים מתקדים מחאן יונס, מוקד הקרבות, לקצה הדרומי של הרצועה, רפיח שעל גבול מצרים, ברקע סימנים הולכים וגוברים לכך ששלטון חמאס נחלש ומחסום הפחד מתחיל להישבר.

אחד התושבים, שעלה לשידור ברדיו, לא חשש להביע את דעותיו על יחיא סינוואר ושותפיו. "יש לי מסר להנהגת חמאס", אמר המרואיין, העיתונאי מוחמד מנסור. "אללה יקלל אתכם. וסינוואר, אתה בן של כלב. אללה ינקום בך על החורבן שהבאת עלינו".

"אללה יקלל אתכם. וסינוואר, אתה בן של כלב"

הוא קרא לחמאס לשחרר את יתר החטופים הישראלים שמוחזקים בידיו, לאחר שקריסת עסקת שחרורם הובילה לחידוש הלחימה. "גורשנו מעזה לחאן יונס, ומחאן יונס לרפיח. הפרידו אותנו מהילדים, הנשים והמשפחות שלנו. שחררו כבר את החטופים האלו!", זעם מנסור. "סינוואר, דף והמתועבים שנמצאים איתם מסתתרים מתחת לאדמה. יחיא סינוואר, אפילו מים אין לנו".

עוד בוואלה!

התקפות בלתי-פוסקות בדרום הרצועה: "אין מקום בטוח בעזה"

לכתבה המלאה
תושבים בעזה בוזזים מחסן של אונר"א/רשתות חברתיות

בעוד שמנהיגי הארגון מסתתרים במנהרות, התושבים שנותרו מעל האדמה חווים הרס אדיר והתמעטות של מוצרי יסוד, כולל מזון ומים. אלו נשמרים במחסנים של אונר"א, אך לא מגיעים לידיהם. בתיעודים שפורסמו אתמול נראו תושבים זועמים בוזזים את אחד המחסנים בחאן יונס.

"איזו שחיתות. אנחנו ארבעה אנשים, יש איתנו פליטים ואנחנו מנסים למצוא או אפילו לקנות מזון. סוכן של אונר"א לא נתן לנו כלום, המשטרה אמרה לסוכן שאסור לחלק", כתב אחד התושבים בקבוצת טלגרם מקומית. אחר כתב: "אונר"א הורסים לנו את החיים כמו היהודים".

וכשרשת אל-ג'זירה הקטארית, המזוהה עם חמאס, ניסו להטיל על ישראל את האחריות למצב, תושבת מבוגרת שנמלטה מהצפון לחאן יונס החזירה את האש לארגון השולט בעזה מאז 2007. "כל הסיוע הולך למטה (למנהרות)! הסיוע לא מגיע לאומה ולעם כולו", אמרה לכתב הרשת המופתע, שניסה לשנות את דעתה אך היא השיבה: "לא, לא, הכול הולך לבתים שלהם. הם לוקחים הכול".

תושבים בעזה משליכים אבנים על שיירת סיוע/טוויטר

במקרה אחר שאירע השבוע, שתועד ושותף ברשתות החברתיות, תושבים השליכו אבנים לעבר אנשי חמאס, בניסיון למנוע מהם לבזוז שיירה הומניטרית שעברה מצרים למעבר רפיח. התושבים הזועמים קראו לכוחות של חמאס, שירו לעברם, "בוא לכאן, אם אתם גברים אמיתיים". בסיום התיעוד, נראו המפגינים הזועמים מתחילים לרדוף אחרי השיירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully