וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התוכנית להקלת העומס בבתי הסוהר: לשחרר אסירים לחופשה של יותר מחודש

עודכן לאחרונה: 6.12.2023 / 20:06

מאז פרוץ המלחמה עלתה מצבת הכלואים ליותר מ-19 אלף, כשהתקן עומד על 14,500 מקומות כליאה בלבד. כעת במשרד לביטחון לאומי מקדמים תיקון לחוק, שיאפשר להוציא אסירים לחופשה של 45 ימים. אז מי זכאי לחופשה ומה המגבלות? כל הפרטים

בווידאו: קליטת מחבלי נוח'בה של חמאס בבתי הכלא בישראל/צילום: דוברות המשטרה

מצבת הכלואים במתקני שב"ס עלתה דרמטית בחודשים האחרונים מאז פרוץ מלחמת "חרבות ברזל", זאת בעקבות מעצרם של מאות ממחבלי חמאס שחדרו לישראל במהלך המתקפה הרצחנית ב-7 באוקטובר, ומעצרים נוספים של כ-2,000 פלסטינים תושבי איו"ש. נוסף על כך, לפי הערכת גורמי הביטחון קיים צפי לקליטת עצורים נוספים בתקופה הקרובה על רקע מצב המלחמה.

לפי נתונים שמסרו בשב"ס, ב-6 באוקטובר 2023, ערב המתקפה הרצחנית של חמאס בעוטף, עמדה מצבת הכלואים בשב"ס על 16,353 בסה"כ. כחודשיים לאחר מכן, ב-3 בדצמבר 2023, מצבת הכלואים עמדה על יותר מ-19,100. זאת, כאשר התקן עומד על 14,500 מקומות כליאה.

קליטת מחבלי נוחבה של חמאס בבתי הכלא בישראל. דוברות שב"ס
מחבלי נוחבה שנעצרו ב-7 באוקטובר נקלטים בבתי הכלא בישראל/דוברות שב"ס

לפיכך, במשרד לביטחון לאומי מקדמים תיקון לחוק פקודת בתי הסוהר - חופשה מיוחדת לאסיר - שיתנו לנציבות שב"ס אפשרות לשחרר אסירים לחופשה מיוחדת עד 45 יום, במטרה להקל על העומס הרב במתקני הכליאה.

עם פרוץ המלחמה הוכרז על מצב חירום כליאתי שהוארך פעם אחר פעם, ומאפשר הוספת כלואים במתקנים, על אף ההוראות לעניין שטח מחיה וזכאות למיטה. כעת מבקשים בשב"ס לנקוט בצעדים נוספים כדוגמת מתן חופשות לאסירים, על מנת להקל על מצוקת הכליאה הנוכחית ועל הקליטה צפויה של עוד מאות מחבלים בבתי הכלא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
קליטת מחבלי נוחבה של חמאס בבתי הכלא בישראל. דוברות שב"ס
קליטת מחבלי נוחבה של חמאס בבתי הכלא בישראל/דוברות שב"ס

אז מי צפוי להשחרר ומי לא?

לפי המוצע, הסדר זה יחול על אסיר שהוא אזרח או תושב ישראל, שיתרת מאסרו אינה עולה על 45 יום. ההסדר לא יחול על אסירים שהוחרגו ממנגנון השחרור המינהלי כמו אסירים ביטחוניים. כמו כן, מוצע להחריג ממתווה זה אסירים שהורשעו בעבירות רכוש ופריצה. עוד מוצע לקבוע מגבלה לפיה לא תינתן חופשה מיוחדת אלא לאסיר שנשא לפחות מחצית תקופת המאסר שנגזרה עליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully