וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2,600 כלואים ביטחוניים נקלטו בבתי הסוהר; נציבת שב"ס: "מה שהיה הוא לא מה שיהיה"

עודכן לאחרונה: 9.11.2023 / 20:04

מחבלי הנוח'בה יוחזקו אזוקים באגפים נפרדים ובתנאים מבודדים. "מה שהיה הוא לא מה שיהיה", מסרה נציבת בתי הסוהר קטי פרי. כי מראשית הלחימה אותרו כ-170 טלפונים מוסלקים וכ- 150 אמצעי אמל"ח קר בבתי הכלא הביטחוניים

בווידאו: קליטת מחבלי נוח'בה של חמאס בבתי הכלא בישראל/צילום: דוברות המשטרה

מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל נקלטו בשב"ס 2,601 כלואים ביטחוניים, זאת על פי הודעת שירות בתי הסוהר. בשבוע האחרון החלו תהליכי קליטתם באחד ממתקני שב"ס, כולל מבצע מיוחד לקליטת מחבלי הנוח'בה. עד כה לא נספרו אירועים חריגים. נציבת שירות בתי הסוהר רב-גונדר קטי פרי: "בשבוע האחרון התחלנו בהליך קליטת מחבלי נוח'בה בשב"ס. מדובר במחבלים המסוכנים ביותר המוחזקים בישראל ואנו נוקטים בכל אמצעי הביטחון הדרושים, ברמה המבצעית המאובטחת ביותר. סוהרי שב"ס חזקים, חדורי מוטיבציה ומוכנות לעמוד מול כל תרחיש ואיום."

לאחר פתיחת חזית הלחימה בגזרה הדרומית (7.10.23), הוחלט כי לאחר סיום חקירות גורמי הביטחון, יועברו מחבלי הנוח'בה לידי שירות בתי הסוהר. מצבת האסירים בשב"ס נכון להיום (חמישי) עומדת על 18,862 אסירים ועצורים פליליים וביטחוניים. מאז תחילת המלחמה נקלטו בשב"ס 2,601 כלואים ביטחוניים. בנוסף, הודיעו בשב"ס כי מראשית הלחימה אותרו כ-170 טלפונים מוסלקים וכ- 150 אמצעי אמל"ח קר. הציוד הוחרם והאסירים נענשו בדין משמעתי ופלילי.

קליטת מחבלי נוחבה של חמאס בבתי הכלא בישראל. דוברות שב"ס
המחבלים המסוכנים ביותר המוחזקים בישראל. קליטת מחבלי נוח'בה של חמאס בבתי הכלא בישראל/דוברות שב"ס

בהתאם להחלטת נציבת בתי הסוהר, נקבעו תנאי כליאתם של מחבלי הנוח'בה ובכלל זה סדרי אבטחה מחמירים - הם יוחזקו באגפים נפרדים בתנאים מבודדים. בשל מסוכנותם, ועל מנת לשמור על הסדרי הביטחון במתקני הכליאה ולמנוע פח"ע, הם יאזקו בהתאם לצרכים המבצעיים. בנוסף, מאז תחילת המלחמה צומצמו תנאי מחיית כל האסירים הביטחוניים. לדוגמה, בתי הסוהר הביטחוניים נמצאים במצב "מנעול" (סגורים בתאים), הפסיקו את זרימת החשמל בשקעים בתאי הביטחוניים, הביקורים בוטלו ומנעו את אפשרות הגישה לקנייה בקנטינה.

עוד בוואלה!

הכנסת אישרה את החמרת תנאי הכליאה של אסירים ביטחוניים

לכתבה המלאה
קליטת מחבלי נוחבה של חמאס בבתי הכלא בישראל. דוברות שב"ס
לומדים את היכולות שלהם. מחבל נוח'בה במהלך קליטתו בשב"ס/דוברות שב"ס

כליאת כמות גדולה של מחבלים מסוכנים כמו הנוח'בה הוא אירוע אליו השב"ס מתכונן בתשומת לב מקסימלית. נציבת שב"ס קטי פרי אמרה על ההכנה שלהם למבצע: "אנחנו לומדים את היכולות שלהם. ראינו את המתקפה הרצחנית ב-7 לאוקטובר", סיפרה. "אנחנו לומדים עליהם ומתאימים את התנאים לקליטה שלהם. מדובר במחבלים קיצוניים ביותר, אלימים ובלתי צפויים שיש להם התמחויות, אם זה לפעול באוויר, בים וביבשה. למדנו את זה כדי לדעת מי עומד לפנינו, מעבר למה שכל מדינת ישראל נחשפה". בכל תא כלואים בין 4 ל-8 מחבלים מהנוחבה, כשתוגברה אבטחה סביב בתי הכלא בצפון ובדרום, ברקע ההסלמה הביטחונית וירי הטילים זאת לצד כלא הביטחוני עופר ליד ירושלים.

על האופן שבו יראה שב"ס ביום שאחרי אומרת הנציבה פרי כי "מה שהיה הוא לא מה שיהיה אנחנו נוביל למדיניות שונה, אחרת, מצמצמת כלפי האסירים הביטחוניים. אני מקיימת לא מעט דיונים וסיעור מוחות גם עם גורמים חיצוניים וגם מול סגל הפיקוד בנושא תנאי כליאת האסירים הביטחוניים. נדרש ויש מה לשנות. נציג את המסקנות מול משרד המשפטים והביטחון לאומי, מול המל"ל והדרג המדיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully