וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אישרה את החמרת תנאי הכליאה של אסירים ביטחוניים

עודכן לאחרונה: 18.10.2023 / 12:09

המליאה אישרה בקריאה שנייה ושלישית את ההצעה להכריז על מצב חירום בבתי הכלא. לפי ההצעה, ניתן יהיה לחרוג מהוראות חוק שטח מחיה לאסירים ואף לא להעניק להם מיטות כדי לאפשר המשך קליטת עצורים במתקני שב"ס

בווידאו:השר איתמר בן גביר בהצהרה לתקשורת, שדרות, 11 באוקטובר 2023/מערכת וואלה!

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק לתיקון פקודת בתי הסוהר - מצב חירום כליאתי. בקריאה השלישית תמכו בהצעה 16 חברי כנסת מול מתנגד אחד. לפי ההצעה, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, בהמלצת נציבת שב"ס קטי פרי ובהסכמת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט, יהיה רשאי להכריז על מצב חירום כליאתי.

במסגרת מצב החירום, ניתן יהיה להלין עצורים ואסירים תוך חריגה מהוראות חוק שטח מחיה ואף להלינם שלא על מיטה. מטרת ההכרזה היא לאפשר המשך קליטת עצורים במתקני שב"ס וכדי לתת מענה לצורכי הביטחון.

כלא רמון מתחם נפחא- אסירים בטחונים 11/01/2017. ראובן קסטרו
כלא רמון מתחם נפחא- אסירים בטחונים 11/01/2017/ראובן קסטרו

במסגרת אישור החקיקה נקבע כי תוקפה של הכרזת השר תהיה לחמישה ימים וניתן יהיה לאריך אותה באישור הממשלה בתקופות נוספות שלא יעלו על חמישה ימים ובסך הכול עד 30 ימים. באישור הוועדה לביטחון לאומי של הכנסת ניתן יהיה להאריך את תוקף ההכרזה בתקופות נוספות. ההסדר מוצע כהוראת שעה לשלושה חודשים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בטקס החלפת פיקוד מחוז חוף, מטה חוף, חיפה. 22 באוגוסט 2023. שלומי גבאי
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בטקס החלפת פיקוד מחוז חוף, מטה חוף, חיפה. 22 באוגוסט 2023/שלומי גבאי

"לנוכח האירועים, כוחות הביטחון פועלים בעצימות גבוהה מאוד לשמירה על שלום הציבור וביטחונו. במהלך פעילות זו בוצעו מעצרים רבים ומצבת הכלואים במיתקני הכליאה של שירות בתי הסוהר עלתה משמעותית בימים האחרונים. הערכת גורמי הביטחון היא כי קיים צפי לקליטת עצורים רבים נוספים בתקופה הקרובה על רקע מצב המלחמה, וזאת, בשים לב לכך שהלחימה עודנה נמשכת", נכתב בדברי ההסבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully