וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל לחץ אמריקני על הסיוע ההומניטרי: ישיבת הקבינט הוקדמה

עודכן לאחרונה: 6.12.2023 / 18:16

השרים ייפגשו הערב, למרות שהישיבה הייתה אמורה להיערך ביום ראשון. זאת, בעוד הצלב האדום טרם ביקר את החטופים שעדיין מוחזקים על ידי חמאס. לדברי גורמים ישראלים, ההקדמה נובעת מלחץ אמריקני להגדיל את הסיוע ההומניטרי וכמות הדלק שמועברים לרצועה

בווידאו: נתניהו מבהיר שללא הכנסת הדלק לעזה יהיה קשה להמשיך בלחימה/בווידאו: לע"מ

ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני הוקדמה להערב (רביעי), בעוד שהייתה אמורה להיערך ביום ראשון. לדברי גורמים ישראלים, לחץ אמריקני להגדיל את כמות הדלק והסיוע ההומניטרי לרצועה הביא להקדמת הישיבה. השרים צפויים לדון גם בהחזרת עובדים פלסטיניים לעבודה בישראל.

לכל העדכונים על המלחמה

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מתכוון להתנגד בקבינט להגדלת כמות הדלק המועברת לרצועה. גורמים בסביבתו אמרו: "אסור להעביר דלק לחמאס, כל ליטר דלק מרחיק אותנו מהכרעה. הם מחזיקים בחטופים שלנו, וחיילים שלנו נופלים שם מדי יום. העברת הדלק היא המשך ישיר של אותה 'קונספציה'. לחלק מהחברים בקבינט לא נפל האסימון שחייבים לשנות את 'הקונספציה' שנכשלה כישלון חרוץ ב-7 באוקטובר. יש כרסום מתמשך במצור על עזה. זה התחיל ממספר משאיות בודדות של מזון, המשיך לשיירה ארוכה של משאיות, אחר כך מעט דלק ועכשיו רוצים להעביר להם שיירות של משאיות דלק".

הצהרות נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ורה"מ בנימין נתניהו מלון קמפינסקי,ת"א 18 באוקטובר 2023. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו וביידן/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

שלום פורסם כי קבינט המלחמה דן על הגדלה של היקף הסיוע ההומניטרי שנכנס לרצועת עזה לרמה שהייתה בזמן הפסקת האש ואפילו לרמה גבוהה יותר, במיוחד בכל הנוגע להכנסה של דלק - כך לפי שלושה מקורות ישראלים ואמריקנים שמעורים בדברים. ממשל ביידן לוחץ על ישראל כבר כמה ימים להגדיל משמעותית את היקף הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה. העובדה שישראל זקוקה לגיבוי ותמיכה מארצות הברית למבצע קרקעי בדרום הרצועה מקשה מאוד על הממשלה להתעלם מהבקשה האמריקנית.

מנגד, הגדלת היקף הסיוע ההומניטרי והדלק שנכנסים לעזה תהווה ויתור ישראלי על קלף מיקוח משמעותי מול חמאס בכל הנוגע למשא ומתן עתידי על שחרור חטופים. "המנוף העיקרי שיש לנו כרגע על יחיא סינוואר בעניין החטופים מעבר ללחץ הצבאי זה הדלק. החשש הוא שאם כמות הדלק תוגדל לא יהיה לו אינטרס לנהל משא ומתן על החטופים", אמר מקור ביטחוני שמעורה בנושא. בכירים ישראלים אומרים כי הדילמה סביב העברת הדלק מראה שיש התנגשות בין התמרון והחזרת החטופים. "אם יחליטו להעביר דלק זו תהיה בחירה בתמרון על פני החטופים", אמר בכיר ישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully