וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבינט המלחמה צפוי לדון על הגדלת היקף הסיוע ההומניטארי והדלק שנכנסים לעזה

עודכן לאחרונה: 4.12.2023 / 22:33

הדיון בקבינט מתקיים על רקע לחץ אמריקני כבד להגדיל את הסיוע לעזה לרמה גבוהה מזו שהיתה בזמן הפסקת האש. על פי בכירים ישראלים, העברת דלק תהיה ויתור על קלף מיקוח משמעותי לעסקת חטופים עתידית מול חמאס. מנגד, ישראל זקוקה לתמיכה אמריקנית עבור מבצע קרקעי בחאן יונס

בווידאו: נתניהו מבהיר שללא הכנסת הדלק לעזה יהיה קשה להמשיך בלחימה/בווידאו: לע"מ

קבינט המלחמה צפוי לדון היום (שני) על הגדלה של היקף הסיוע ההומניטארי שנכנס לרצועת עזה לרמה שהיתה בזמן הפסקת האש ואפילו לרמה גבוהה יותר, במיוחד בכל הנוגע להכנסה של דלק - כך לפי שלושה מקורות ישראלים ואמריקנים שמעורים בדברים. המקורות ציינו כי ייתכן והגדלת הסיוע תאושר כבר הערב.

משאיות דלק נכנסות לרצועת עזה. 22 באוקטובר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
משאיות דלק נכנסות לרצועה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

למה זה חשוב

  • ממשל ביידן לוחץ על ישראל כבר כמה ימים להגדיל משמעותית את היקף הסיוע ההומניטארי לרצועת עזה. העובדה שישראל זקוקה לגיבוי ותמיכה מארה"ב למבצע קרקעי בדרום הרצועה מקשה מאוד על הממשלה להתעלם מהבקשה האמריקנית.
  • מנגד, הגדלת היקף הסיוע ההומניטארי והדלק שנכנסים לעזה תהווה ויתור ישראלי על קלף מיקוח משמעותי מול חמאס בכל הנוגע למו"מ עתידי על שחרור חטופים.
  • "המנוף העיקרי שיש לנו כרגע על יחיא סינוואר בעניין החטופים מעבר ללחץ הצבאי זה הדלק. החשש הוא שאם כמות הדלק תוגדל לא יהיה לו אינטרס לנהל משא ומתן על החטופים", אמר מקור ביטחוני שמעורה בנושא.
  • בכירים ישראלים אומרים כי הדילמה סביב העברת הדלק מראה שיש התנגשות בין התמרון והחזרת החטופים. "אם יחליטו להעביר דלק זו תהיה בחירה בתמרון על פני החטופים", אמר בכיר ישראלי.
sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

במוקד החדשות

  • בלשכת ראש הממשלה אמרו כי הקבינט צפוי להתכנס בשעה 20:15. הדיון צפוי להתמקד בסוגיית הסיוע ההומניטארי ובהמשך פעילות צה"ל ברצועה לקראת אפשרות של פעולה קרקעית בחאן יונס.
  • בכירים אמריקנים וישראלים אמרו כי הדרישה האמריקנית היא הגדלה של מספר המשאיות שנכנסות לעזה ליותר מ-200 ביום, בהשוואה ל-100 בלבד שנכנסו מאז קריסת הפסקת האש והגדלה של כמות הדלק ל-180 אלף ליטר ביום - פי שלוש מהכמות שנכנסת לעזה מאז קריסת הפסקת האש.

התמונה הגדולה

  • ארה"ב, האו"ם וארגוני סיוע בינלאומיים נוספים חוששים כי חידוש הלחימה בעזה - ובמיוחד בדרום הרצועה שם מרוכזים שני מיליון פלסטינים - תעמיק באופן משמעותי את המשבר ההומניטארי באזור.

תמונת המצב

  • במסגרת הפסקת האש ישראל אפשרה להגדיל משמעותית את היקף הסיוע ההומניטארי שנכנס לעזה. בשבעת ימי ההפוגה נכנסו מדי יום לרצועה 200 משאיות עם סיוע הומניטארי, 4 משאיות דלק ו-4 משאיות גז בישול.
  • ביום שישי בבוקר, בעקבות קריסת הפסקת האש, צה"ל עצר את כניסת משאיות הסיוע והדלק לרצועת עזה למשך שעות ארוכות. רק ביום שישי אחר הצהריים חודשה הזרמת הסיוע ו-50 משאיות נכנסו לרצועה, אך דלק לא הועבר.
  • בשבת וביום ראשון כבר נכנסו לרצועה כ-100 משאיות עם סיוע הומניטארי וכן שתי משאיות עם דלק.

מה הם אומרים

  • היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן אמר היום כי הוא קיים בסוף השבוע "שורה של שיחות טלפון עם מקביליי בישראל, מצרים וקטאר על המשך המלחמה בעזה ועל דרכים לשחרור חטופים. נפגשתי ביום חמישי עם משפחות החטופים האמריקנים שעדיין נמצאים בשבי. אני וראש ה-CIA נמשיך לעבוד כדי להביא לשחרור חטופים. חמאס ממשיך לסרב לשחרר נשים שנמצאות בשבי".
  • סאליבן הוסיף: "דיברתי היום עם מקביליי הישראלים על הצורך להגדיל את הסיוע ההומניטארי לעזה מעבר לרמה שהוא נמצא כעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully