וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתי בן ה-15 איבד את עינו בשבת השחורה - וחזר לרכוב: "יש לי עוד עין"

עודכן לאחרונה: 6.12.2023 / 14:39

בבוקר 7 באוקטובר, איתי כהן מאור הנר יצא להתאמן באופניים עם חבריו. הם נקלעו לזירת ירי של מחבלי חמאס, והצליחו להימלט על נפשם. איתי נאלץ לעבור כמה ניתוחים להוצאת רסיסים, בהם של קליע שנותר בראשו - ובנחישות רבה, חזר השבוע להתאמן: "אני ממשיך קדימה"

איתי כהן בן ה-15 מאור הנר איבד את ראייתו בעין אחת בשבת השחורה. חודשיים אחרי, איתי חזר להתאמן על האופניים ולגלוש: "יש לי עוד עין, אני ממשיך קדימה", אמר לוואלה!.

בשעות הבוקר של 7 באוקטובר, הנער יצא מביתו בקיבוץ עם חבריו, כדי להתאמן לקראת מסלול הרכיבה "בשביל השנטי", למען גיוס כספים לבית השנטי לנוער בסיכון. כשהיה בדרכו, סמוך לכפר עזה, החלו האזעקות והם נכנסו למיגונית. אחרי כמה רגעים, ארז, אביו של איתי, הבין שלא מדובר בעוד אירוע שגרתי של ירי רקטות. הוא התקשר לבנו והורה לו, "אל תצא מהמיגונית".

איתי כהן, אור הנר, איבד את מאור עינו הימנית בשבעה באוקטובר. באדיבות המשפחה
חזר לרכוב באופניים. איתי כהן/באדיבות המשפחה

אביו של אחד מהחברים שהיו עם איתי יצא לאסוף אותם ברכבו. ארז התקשר שוב לאיתי, שסיפר לו שיורים עליהם בזמן הנסיעה. נוסעי הרכב חשבו תחילה שמדובר בחיילי צה"ל שיורים עליהם, אך אחרי כמה שניות הם כבר הבינו שמדובר במחבלים. "הם יורים ברכב, (האב שנהג) נפצע", התריע איתי לבנו בשיחת הטלפון, "הרכב כבר מחורר בכדורים, נפצעתי אבל אני בסדר".

הרכב בו נסע איתי נעצר בכניסה לכפר עזה, שם טיפלו באב שנפצע. ארז שיחזר, "המאמנת (של איתי) הגיעה למקום ושלחה לי תמונה שהפנים שלו מלאות בדם, אבל הוא אמר לי שהוא בסדר. אני מנסה לשלוח לאיתי חילוץ ולא מצליח", סיפר. הקבוצה החליטה לנסוע לכיוון נתיבות, שם נפגשו באמבולנס, איתו נסעו לכיוון בית החולים סורוקה. "אם לא היו יוצאים מכפר עזה אז כנראה היו נתקלים שוב בעשרות מחבלים ליד כפר עזה", העריך ארז. במקביל לאירוע, אחיו של איתי, ים, נמצא בניר עוז בבית חברתו. מחבלים נכנסו לבית - אך הם אחזו בדלת הממ"ד, ומנעו את כניסתם.

איתי כהן, אור הנר, איבד את מאור עינו הימנית בשבעה באוקטובר. באדיבות המשפחה
איתי בן ה-15 בתום הניתוח, עם רסיס שהוצא מראשו/באדיבות המשפחה

כשאיתי הגיע לבית החולים, הוא הוזעק למחלקת עיניים, שם הרופאים ביקשו בשיחת טלפון מארז אישור לנתח את בנו בעיניו. האב אישר, אך נוצר עיכוב בניתוח - וביקשו להעביר את איתי לבית החולים וולפסון. ארז ואשתו, רינת, החליטו לצאת מהממ"ד בו שהו שעות ארוכות, וללוות את בנם בניתוחו הארוך.

בתום הניתוח, המנתח בישר לבני המשפחה שאיתי איבד את הראייה בעין אחת. הוא עבר עוד כמה ניתוחים להוצאת רסיסים, בהם רסיס אחד שנותר בראשו - ומוצא בניתוח רק חודש וחצי לאחר מכן. בניתוח התברר, כי מדובר ברסיס מקליע שירו המחבלים. "היו לנו הרבה ניסים באותו היום", אמר ארז. אחרי התאוששות מהירה ובנחישות רבה, איתי חזר להתאמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully