וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשים מבולבלים: למה אנחנו רואים ירח מלא בשמיים באמצע היום? "זה לא אמור לקרות"

22.12.2023 / 0:03

השמש זורחת ביום והירח מופיע בלילה? ממש לא בהכרח. פוסט שעלה לטוויטר עם תמונה של ירח מלא באמצע היום בה נטען ש"משהו מאוד מלאכותי קורה כאן" הסעיר את הרשת. וזו ממש לא אשליה אופטית ויש לזה גם סיבה (וזה לא קשור לכמטריילס)

למה אנחנו רואים את הירח בשמיים בשעות היום?/NASA

ראיתם פעם ירח מלא באמצע היום? הגיוני שכן, לא מעט אנשים שמו לב לתופעה הזו ותהו מדוע זה קורה. זה מה שקרה לעיתונאי הימני קיצוני סטרו פטרס, שמקדם לא מעט תיאוריות קונספירציה, שהסעיר את טוויטר עם ציוץ לחצי מיליון העוקבים שלו - בו הוא שיתף תמונה של ירח מלא על רקע השמיים הכחולים באמצע היום וכתב בדרמטיות: "זה לא אמור לקרות".

בנוסף למספר מפתיע של פוסטים חוזרים עבור תמונה ברזולוציה נמוכה של ירח רגיל לגמרי, היו לא מעט גולשים שהסכימו איתו שמשהו לא בסדר בשמים. "שמתי לב לזה כבר כמה שנים. אני עושה הליכה 3 פעמים ביום ותמיד רואה את הירח בצד אחד ואת השמש מהצד השני בבוקר ועד שעות הבוקר המאוחרות", כתב אחד מהעוקבים שלו לפני שזרק עוד תאוריית קונספירציה. "משהו מאוד מלאכותי קורה כאן. השמש עכשיו לבנה, לא צהובה כמו שהייתה כשהיינו ילדים. הירח זוהר כמו פנס, הוא לא נראה אמיתי. אנחנו בהחלט צריכים לשאול מה קורה עם השמים שלנו! שלא לדבר על כל הכימטרילים" הוא כתב כשהוא מתייחס לתיאוריית הקונספירציה לפיה מטוסים מרססים חומרים כימיים או ביולוגיים מזיקים באמצעות פסי התעבות, והדבר מוסתר מהציבור.

הקהילה המדעית דוחה בתוקף את הטענות הללו, אבל המאמינים משוכנעים שהחומרים המפוזרים בפסי ההתעבות גורמים למניפולציה פסיכולוגית, שליטה באוכלוסייה, שינוי מזג אוויר באמצעות החזרת קרינת השמש, מחלות בדרכי נשימה ובעיות בריאות אחרות, וכן לוחמה ביולוגית או כימית.

ואולי הם גם השפיעו על הירח?!

אז ראשית - לא. השמש לא שינתה את צבעה. הוא נשאר כחול-ירוק (כן. השמש למעשה פולטת אנרגיה "בכל אורכי הגל מרדיו ועד קרן גמא", הסבירו בנאס"א, "אבל היא פולטת את רוב האנרגיה שלה בסביבות 500 ננומטר, שזה קרוב לאור כחול-ירקרק"), אם כי ייתכן שהשמש נראתה צהובה יותר כשהיינו צעירים בגלל רמות גבוהות יותר של זיהום. מגזין החלל Latest in space הסביר: "השמש היא למעשה לבנה, אך היא מופיעה כצהובה בגלל אטמוספירת כדור הארץ". האמונה שהשמש הייתה צהובה יותר כשהיינו ילדים נובעת ככל הנראה מנוסטלגיה, הדרך היא היא מופיעה בציורי ילדות וסרטים מצויירים ובשילוב עם הנטייה האנושית לזכור שקיעה יפה בה השמש צהובה-כתומה ולא סתם שמש ביום רגיל כשהיא לבנה.

באשר לירח, למרות שהוא נראה בהיר יותר בלילה בגלל מחסור באור מתחרה מהשמש, הוא תמיד נראה במהלך היום, אם כי במשך כמה ימים סביב מולד הירח הוא בלתי נראה עקב תחרות מהאור המפוזר של השמש. אבל זה נורמלי לחלוטין שהירח יופיע בשמיים כשיש עדיין אור יום - איך אתם חושבים שליקויי חמה קורים, הא?

עוד על הירח
אחרי שנים ארוכות של מחקר נחשף מה יש בתוך הירח - וזה מפתיע

ב-NASA מודים: יכול להיות שיש כבר חיים על הירח, בגלל בני האדם

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

הירח הוא "אומניספרנט" (נמצא בכל מקום) בדיוק כמו הכוכבים וכוכבי הלכת, אבל בדרך כלל אנחנו לא יכולים לראות אותו בעין בלתי מזוינת במהלך היום - כי השמיים כל כך בהירים מאורה של השמש.

הגיאולוגית הפלנטרית והמדענית של נאס"א שרה נובל הסבירה שהירח למעשה מבלה "כמעט אותו זמן בשמי היום כמו בלילה". בסרטון של נאס"א היא הסבירה שהוא למעשה זורח מספיק חזק כדי שנוכל לראות אותו בשני חלקי היום, כל עוד הוא נמצא ב'חלק הנכון' של השמים. הכל מסתכם בעד כמה הירח קרוב לכדור הארץ, השלב שבו הוא נמצא, כמו גם איך הוא מסתובב סביב כוכב הלכת שלנו.

נובל המשיכה והסבירה: "בזמן ירח מלא, הירח נמצא מול השמש בשמיים. זו הסיבה שאנו יכולים לראות את פני הירח המלאים מחזירים את אור השמש. כאשר כדור הארץ מסתובב, הירח עולה בדיוק כשהשמש שוקעת, אבל רק ביום אחד בחודש. בימים שלפני ירח מלא, אם תסתכלו בשמי המזרח, תוכלו למצוא את הירח הכמעט מלא עולה לפני שהשמש שוקעת. בימים שלאחר ירח מלא, אתם יכולים להסתכל בשמי המערב ולמצוא את הירח שוקע לאחר שהשמש עלתה".

גם עונות השנה, מזג האוויר ומצב העננים - כולם משחקים תפקיד בשאלה האם הירח נראה במהלך היום או לא.

מבט חטוף במסלול הירח המראה גם את סיבוב כדור הארץ אמור להסביר את הכל בצורה יפה - הירח מחזיר את אור השמש אל כדור הארץ (במרבית שלביו) במהלך היום והלילה. זה לא יוצא דופן, או הוכחה לאיזושהי קונספירציה, זה שם וזה קורה רוב הזמן. אתם פשוט צריכים להסתכל יותר לשמיים ולמצוא אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully