וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקיפה מינית על רקע לאומני זה מעשה טרור, נקודה

ח"כ יוליה מלינובסקי

עודכן לאחרונה: 6.12.2023 / 4:32

כשהעברתי את החוק להגדרת תקיפה מינית על רקע לאומני כפעולת טרור, הותקפתי בעיקר מכיוון אנשים וגופים שהתייפייפו והתחסדו בטענה שמדובר בחוק גזעני, ושאין דבר כזה טרור מיני. המלחמה בטרור היא רחבה ונוגעת בהרבה עצבים חשופים שעד ה-7 באוקטובר פחדנו להודות בהם | דעה

בווידאו: נתניהו תקף באנגלית את אירגוני זכויות האדם: “איפה אתם לעזאזל” 05.12.23/לעמ

מעשי הזוועה האלו לא נעשו כי המחבלים הארורים הם היו סוטי מין, אלא כדי להשפיל אותנו כאומה

שבת השחורה בשבעה באוקטובר פוצצה לנו המון קונספציות, היא הזכירה לנו איפה אנחנו חיים ומי הם ה"שכנים" שסובבים אותנו. בועה אחת מבין רבות שהתפוצצו לנו היא פשעי המלחמה של אונס ותקיפות מיניות ברוטליות של נשים רק בגלל שהן ישראליות.

מעשי הזוועה האלו לא נעשו על ידי המחבלים הארורים כי הם היו סוטי מין, אלא כי אקט של אונס נשים השייכות ללאום אחר בזמן מלחמה נעשה על מנת לבזות, להשפיל אותנו כאומה ומונע מאותה מחשבה מחליאה שגופותיהן של נשים הן שלל מלחמה. מדובר על מעשה טרור לכל דבר ועניין.

במושב הקודם של הכנסת בשלושים ביולי, עבר החוק שלי להגדרת תקיפה מינית על רקע לאומני כפעולת טרור, מתוך הכרה שהאויבים שלנו לא יבחלו בשום אמצעי במלחמה נגדנו.

נוסח החוק לא מבדיל האם התקיפה המינית בוצעה על ידי ערבי או יהודי ומתייחסת לפגיעה שכזו על רקע לאומני, באופן שבן לאום אחד תוקף מינית בן ללאום המצוי איתו בסכסוך, אך אין צורך להיתמם. אני עוד לא שמעתי על יהודי שאונס ערביה על רקע לאומני, ומהצד השני עד לאותה שבת ארורה היו מקרים רבים בהן נשים יהודיות הוטרדו וחוו פגיעה מינית מצד ערבים ואף הוכרו כנפגעות פעולות איבה.

ח"כ יוליה מלינובסקי ישראל ביתנו, 6 בדצמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מעשי הזוועה לא נעשו כי המחבלים היו סוטי מין, אלא כדי להשפיל אותנו כאומה. ח"כ יוליה מלינובסקי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

כשהחוק עבר הותקפתי בעיקר מכיוון אנשים וגופים שהתייפייפו והתחסדו בטענה שמדובר בחוק גזעני, ושאין דבר כזה טרור מיני. על אף זה, הצגתי את החלטת מועצת הביטחון של האו"ם מיוני 2008 שקובעת כי תקיפה מינית, שבה בן לאום אחד תוקף בן לאום אחר, באזור המוכר כמצוי בסכסוך בין שני הלאומים, תוכל להיחשב כפשע מלחמה, פשע נגד האנושות או מרכיב של רצח עם.

מתקופת התנ"ך ולאורך ההיסטוריה בזמן מלחמה, נשים היו הראשונות שנפגעו וגופן הפך לשלל מלחמה בדיוק כפי שקרה באותו יום ארור.

אותם ארגונים, פעילים חברתיים ואף חברי כנסת שתקפו את החוק, גרסו שאונס זה אונס ואני חלילה לא מקלה ראש בכך אך עם כוכבית כי גם טרור הוא טרור. הטרור יכול להגיע בכמה צורות כמו שנחשפנו - הוא יכול להגיע כרצח, כחטיפה, כשריפת בית, כביזה, כטרור פסיכולוגי וכן גם כפגיעה מינית על רקע לאומני ובכלל זה אונס ומעשים מגונים.

באותה מידה ניתן לומר שרצח זה רצח, אבל יש לנו הבחנה ברורה בין רצח שנעשה על רקע פלילי לרצח שנעשה על רקע לאומני, וכך גם צריך להיות על תקיפה מינית בלי לטשטש את העובדות.

עוד בוואלה!

ארה"ב: חמאס לא משחרר נשים מחשש שיספרו מה עבר עליהן בשבי

לכתבה המלאה
זירת מסיבת הטבע נובה סמוך לקיבוץ רעים, 26 באוקטובר 2023. יוסי זמיר, פלאש 90
הטרור יכול להגיע בכמה צורות, גם כפגיעה מינית על רקע לאומני. זירת הטבח במסיבת הטבע נובה/פלאש 90, יוסי זמיר

מאז השבת השחורה האו"ם וארגוני הנשים הבינלאומיים מתעלמים מהתופעה הקשה והמחרידה של אונס ותקיפות מיניות של נשים יהודיות במתקפה הנוראית. אך כמו שציינתי עד לפני פחות מחודשיים היו שסברו כאן בארץ שאין דבר כזה אונס על רקע לאומני, אז איך מצפים שבעולם יכירו בזה? אנחנו מוכרחים להסביר לעולם מה קרה כאן, ושדברים מהסוג הזה יכולים להתרחש בכל מקום.

הבועה של כולנו התפוצצה והמציאות לא תחזור להיות מה שהייתה לפני אותה שבת מקוללת.
החוק שמגדיר תקיפה מינית על רקע לאומני כפעולת טרור מקבל משמעות חדשה לאחר הטרגדיה שספגנו כאומה.

אני כנבחרת ציבור מחוייבת להשתמש בכל האמצעים שעומדים לרשותי כדי להאבק בטרור על כל היבטיו. לצערנו העמוק האירוע הקשה ביותר שהמדינה שלנו חוותה גרם לרבים מאיתנו להתפכח ולהבין שהמלחמה בטרור היא רחבה ונוגעת בהרבה עצבים חשופים שעד השבעה באוקטובר פחדנו להודות בהם.

הכותבת הינה פוליטיקאית המכהנת כחברת הכנסת מטעם מפלגת ישראל ביתנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully